Powstaje masowa gra online następnej generacji
Nowe studio deweloperskie Secret Lair Studios, założone w Waszyngtonie przez byłych pracowników czołowych firm związanych z grami sieciowymi, poinformowało, że posiada nowoczesną technologię, która ma zmienić oblicze internetowych produkcji.
W skład zespołu wchodzą ludzie, którzy do niedawna zajmowali czołowe pozycje w firmach NCsoft, Microsoft, Blizzard, Sony Online, Monolith, Origin oraz Arena.net. Pośród produkcji, nad którymi do tej pory pracowali, znajdują się najpopularniejsze obecnie gry online na świecie, takie jak: "World of Warcraft", "Guild Wars", "EverQuest" i "Ultima Online".
Przedstawiciele Secret Lair Studios ujawnili, że postanowili skorzystać z zestawu narzędzi deweloperskich zwanego BigWorld. Jason Robar, szef grupy stwierdził, iż możliwość skorzystania z tej technologii pozwoli jego firmie na opracowanie innowacyjnych produkcji. Ujawnił też, że wybór tego systemu padł w momencie, kiedy zobaczył zastosowanie zestawu BigWorld w najnowszych rządowych programach treningowych i symulacjach.
Teraz amerykańska firma zamierza usprawnić licencjonowany zestaw i wprowadzić do niego sporo zmian. Stworzona przez australijskie studio o tej samej nazwie technologia BigWorld ma zostać bowiem wykorzystana w blisko 45 różnych nachodzących grach sieciowych. Zdaniem specjalistów z Secret Lair Studios niezbędne jest jej poszerzenie o nowe opcje, tak aby opracować pierwszą grę sieciową następnej generacji.
Niemniej jednak pierwsze informacje o rzekomo rewolucyjnej produkcji tworzonej przez zespół wybitnych specjalistów zostaną podane w późniejszym terminie.