Powąchasz gry dzięki amBX!
Korporacja Philips ogłosiła zakończenie przygotowań systemu odpowiedzialnego za wytworzenie inteligentnego otoczenia w grach wideo. Zaprezentowany przez firmę zestaw ma zmienić oblicze elektronicznej rozrywki w najbliższych latach.
amBX to technologia, która ma przenieść część wirtualnego świata do realnego otoczenia, w którym znajduje się gracz. Pierwsze zestawy trafią do sprzedaży w maju 2006 roku, aby dostarczyć graczom odpowiedniego oświetlenia, kolorów, dźwięku, ciepła oraz efektu wiatru podczas prowadzenia rozgrywki.
Zasada działania systemu amBX jest prosta. Urządzenie będzie interpretować zawartość gier i przenosić ich elementy za pośrednictwem oświetlenia, głośników, wiatraków i innych gadżetów do pomieszczenia, w którym znajduje się użytkownik. Początkowo całość ma współpracować tylko z grami przeznaczonymi dla pojedynczego gracza. Z czasem amBX będzie też w stanie obsługiwać gry sieciowe.
"Dla twórców gier będzie to fantastyczna okazja. amBX ma zwiększyć dawkę doświadczeń dostarczanych przez gry. Możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, są ogromne" - stwierdził podczas prezentacji urządzenia Jo Cooke, szef działu marketingu projektu Philips amBX.
Obecnie Philips prowadzi rozmowy z producentami gier wideo odnośnie zastosowania w ich produkcjach wsparcia amBX. Z czasem system ma też znaleźć zastosowane w dziedzinie filmów i muzyki. Rynkowy debiut urządzenia nastąpi w maju 2006 roku.