PGR2 (zza kierownicy) - Xbox
Spełniamy Wasze marzenia!
"Project Gotham Racing 2" dla Wszystkich Xbox'owych miłośników wirtualnych sportów motorowych to istny raj na ziemi. W finalnym produkcie zabrakło jednak dość cennego elementu, który dodaje do każdej gry "wyścigowej" sporo frajdy, dynamiki, realizmu i co najważniejsze - odczucia zasiadania we wnętrzach tych drogocennych wehikułów. Tym oto elementem jest kamera "zza kierownicy" - czy jak kto woli "z wnętrza pojazdu". Jeżeli serca Wasze zostały skruszone brakiem takowego widoku to nadciągamy z rewelacyjną informacją - owe ustawienie kamery możecie sobie już teraz sami zmajstrować!!! Nie przesłyszeliście się! Detale owego zabiegu programistycznego podajemy poniżej.
Cenna uwaga!
Trik z wymuszeniem "wrzucenia" kamery do wnętrza pojazdów mogą zastosować tylko Ci gracze, którzy mają możliwość wgrania "Project Gotham Racing 2" na dysk twardy swej konsoli! Uwarunkowanie to spowodowane jest faktem konieczności edytowania jednego z pików.
Do dzieła domorośli programiści!
Jeżeli macie już zgrany "Project Gotham Racing 2" na HDD to koniecznie udajcie się do katalogu "Car Dynamics", który to widnieje w folderze "PGR2". Tam musicie koniecznie odnaleźć plik zatytułowany "camera_settings.ini" - oto nasza przepustka do spełnienia marzeń! Jeżeli zlokalizowaliście wspomniany plik to możecie zabrać się za jego edycję (najwygodniej przy pomocy dowolnego FTP'a).
Po otwarciu pliku camera_settings.ini oczom Waszym powinien ukazać się poniższy obraz:
[SETTINGS]
targetHeight0 = 0.650
targetAngle0 = -0.150
rotationRate0 = 8.500
chaseDistance0 = 0.90
fov0 = 0.975
chaseVelocityLagRatio0 = 0.40
chaseDistanceSpring0 = 3.50
chaseBreakingPitch0 = 0.035
targetHeight1 = 1.000
targetAngle1 = -0.080
rotationRate1 = 8.000
chaseDistance1 = 1.20
fov1 = 0.975
chaseVelocityLagRatio1 = 0.40
chaseDistanceSpring1 = 3.5
chaseBreakingPitch1 = 0.030
inCar_y0 = 0.250
inCar_z0 = 1.500
inCar_fov0 = 0.975
inCar_ShakeRatio0 = 1.0
inCar_AccelPitchSpringRatio0 = 0.6
inCar_y1 = 0.500
inCar_z1 = 1.500
inCar_fov1 = 0.975
inCar_ShakeRatio1 = 1.0
inCar_AccelPitchSpringRatio1 = 0.6
tv_HeadingAccelerationCoef = 140.0
tv_MaxHeadingVelocity = 4.0
tv_HeadingVelocityDampCoef = 12.5
tv_InterestYSpringCoef = 40.0
tv_PitchYClamp = 0.75
tv_InterestOffsetSpring = 2.0
tv_TVShakeRatio = 1.25
tv_TVShakeRatioAtRest = 0.075
tv_MinTVCameraChangeTime = 1.0
Jeżeli nie chcecie utracić kamery "ze zderzaka" oraz "zza samochodu" to zastosujcie poniższą modyfikację danych do pierwszego akapitu - prościutko pod wyrażeniem "[SETTINGS]". Wpiszcie następujące - zaproponowane wartości:
targetHeight0 = 0.575
targetAngle0 = -0.100
rotationRate0 = 8.500
chaseDistance0 = -0.725
fov0 = 0.750
Po prawidłowym wyedytowniu pliku konieczne jest jego zapisanie na Xbox'owym HDD. Jeżeli wszystko wykonaliście zgodnie z instrukcjami to powinniście stać się szczęśliwymi posiadaczami niezwykle oryginalnych ujęć kamer umieszczonych w kokpitach naszych wspaniałych samochodów! Na potwierdzenie "działania" takowej modyfikacji publikujemy nasze jeszcze gorące zrzuty ekranowe! Bawcie się do upadłego :)
MartineZ: Składam podziękowania za współpracę firmie Synitops (ul. Kazimierza Wlk.39, 50-077 Wrocław * tel.[0-71] 782-85-58 oraz [0-71] 788-96-99)