PeCet w pełni sił!

Ostatnie badania przeprowadzone przez firmę Forrester Research donoszą, że w gruncie rzeczy sytuacja rynku gier na komputery osobiste nie jest aż tak tragiczna, jak jest opisywana.

Raport zatytułowany "Gry wideo w Ameryce Północnej: Przetrwanie kryzysu wieku średniego" podsumowuje wyniki sondażu przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 10 tysięcy gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Wnioski, jakie nasuwają się po lekturze specjalistycznej analizy, są dość pozytywne. PC nie jest wcale najszybciej tracącą pozycję platformą do gier, a raczej najpopularniejszą z możliwych. Specjaliści przewidują, że fakt ten niedługo zostanie wykorzystany w odpowiedni sposób.

W blisko 39% amerykańskich domów komputer jest używany także do gier wideo. Jest to całkiem pokaźna liczba, biorąc pod uwagę fakt, że 49% badanych przyznało się do posiadania jakiegokolwiek sprzętu do gier. Dla porównania jedynie w 30% mieszkań w Kanadzie i 37% w Stanach Zjednoczonych znajduje się przeznaczona do gier konsola. Powszechność PC wynika prawdopodobnie za sprawą faktu, iż służy do różnych zadań (pisanie, płacenie podatków, obliczenia, przeglądanie stron internetowych itd.).

Kolejny ważny wskaźnik stwierdza, że około 43% mieszkańców Ameryki Północnej przyznaje się, iż gra teraz mniej niż przed dwoma laty. 34% zaś twierdzi, że pod tym względem niewiele się dla nich zmieniło. Dla aż 48% badanych gry nie oferują tego, za co zapłacili pieniądze. Szczęśliwie pozostali myślą wprost odwrotnie i są zadowoleni z czasu trwania przebiegu rozgrywek. Dla 25% amerykańskich graczy nie ma różnicy, czy podczas zabawy pojawią się reklamy, pod warunkiem, iż spowodują spadek cen gier i nie będą przesadnie nachalne.

Większość, bo aż 60% grających na komputerach klasy PC korzysta z produkcji sieciowych i aż 82% osób z tej grupy korzysta z nich za darmo. Z prognozy analityków wynika, że do 2011 roku w Ameryce Północnej na komputerach PC będzie grać 44% ich posiadaczy, czyli o 5% więcej niż obecnie.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: komputery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy