Opel Speedster

Dwuoosobowy Opel Speedster został wybrany na Kabriolet Roku podczas 70-tego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zadecydowało tak niezależne, 18-osobowe jury, składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych. Co ich urzekło w tym aucie?



Ten niezwykle ekscytujący pojazd powstał we współpracy z legendarną, brytyjską stajnią wyścigową Lotus. Ponadto jest on produkowany w zakładach Lotusa w Hethel pod Londynem. Projektanci i inżynierowie Opla postawili na nowatorską linię nadwozia oraz osiągi pozwalające na czerpanie niezapomnianych przeżyć z jazdy tym lekkim kabrioletem. Aluminiowe podwozie i nadwozie z kompozytów złoty środek, pozwalający połączyć trwałość oraz sztywność karoserii z jej bardzo małą masą. Ponieważ mały Opel waży tylko 850 kg, nie trzeba było montować do niego bardzo mocnego silnika - dlatego pod maską zagościł 2.2-litrowy EcoTec, o mocy 147 KM. Powiecie że to niewiele - wszak wiele aut klasy średniej dysponuje teraz taką mocą. Wszystko ok, ale nie zapominajmy o masie. Dzięki swoim 850 kg Speedster z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w niecałe 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h. To jeden z najlepszych wyników w klasie, stawiający Speedstera na równi z najszybszymi kabrioletami na świecie. Do tego dochodzi przepiękna linia nadwozia, z charakterystycznym, nisko schodzącym "grillem" z przodu, oraz centralnie umieszczoną, podwójną rurą wydechową z tyłu, oraz kokpitem utrzymanym w ascetycznym, sportowym stylu.

Reklama

Speedster to maszynka projektowana z myślą nie tylko o autostradach, ale także o krętych, górskich

drogach - tu bowiem Speedster będzie czuł się najlepiej. Zawdzięcza to zawieszeniu, które doskonale spisuje się zarówno na długich, prostych odcinkach jak i w ciasnych, szybko pokonywanych zakrętach. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowane zostały podwójne, trójkątne wahacze poprzeczne. Ogromny wpływ na stabilną jazdę ma spory rozstaw kół i odpowiednio dobrane ogumienie.

Bardzo agresywna stylistyka nadwozia idealnie pasuje do charakteru pojazdu. W części przedniej uwagę zwracają przede wszystkim wielkie, trójkątne reflektory z soczewkowymi światłami oraz wlot powietrza umieszczony nisko w masywnym zderzaku. Kabina pasażerska kończy się zaraz za przednimi siedzeniami, za którymi znajduje się silnik. Niepowtarzalny styl tylnej części Speedstera pozwala na bezbłędne odróżnienie go od wszystkich innych samochodów. Jadący autem mogą cieszyć się pędem powietrza lub "schować się" pod składanym dachem. Sportowy Opel jest bardzo rzadko spotykany na drogach Europy. Jest to spowodowane jego wysoką ceną, ograniczoną wielkością produkcji i wąską siecią sprzedaży.





Kliknij, by pobrać galerię zdjęć

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy