nVidia: Oprogramowanie nowej generacji

Firma nVidia opublikowała dzisiaj najnowszą wersję narzędzia dla programistów nVidia Scene Graph Software Development Kit (NVSG SDK), pozwalającego twórcom oprogramowania na optymalizację tworzonych aplikacji i wykorzystanie najnowszego sprzętu do przetwarzania grafiki.

Pakiet nVidia NVSG 3.2 jest szeroko wykorzystywany w wielu dziedzinach - od projektowania samochodów po grafikę w stacjach telewizyjnych i produkcję gier komputerowych i jest dostępny bez opłat dla partnerów firmy nVidia.

nVidia NVSG w wersji 3.2 oferuje wiele nowych funkcji i poprawek wydajności, między innymi:

  • Rendering wolumetryczny wykorzystywany do wyświetlania objętościowych danych 3D takich jak wyniki obrazowania MRI (Magnetic Resonance Imaging)
  • Obsługa systemu operacyjnego Microsoft Vista
  • Obsługa technologii nVidia SLI, dzięki której możliwe jest wykorzystanie w jednym systemie wielu procesorów graficznych
  • Obsługa Cg 1.5, najnowszej wersji języka programowania Cg
  • Zwiększona wydajność i mniejsze użycie pamięci oraz ulepszona obsługa przetwarzania tekstur

  • NVSG SDK to zorientowana obiektowo biblioteka programistyczna (C++), która ułatwia i przyśpiesza projektowanie wysoko wydajnych aplikacji 3D. Biblioteka ta oferuje także obszerny zestaw klas, które deweloperzy mogą łączyć i rozszerzać w celu tworzenia szybkich i niezawodnych aplikacji graficznych.

    "Technologia Scene Graph firmy nVidia umożliwia deweloperom szybkie tworzenie zaawansowanych i oferujących doskonałą wydajność aplikacji graficznych 3D" - powiedział Jeff Brown, szef działu Professional Solutions Group w firmie nVidia. "Nowa wersja pakietu NVSG jest bardzo elastyczna, umożliwia maksymalne wykorzystanie możliwości procesora GPU, obsługuje moduł do obsługi cieni, jest niezależna od interfejsów API systemu operacyjnego i systemu grafiki, a także obsługuje klastry i możliwości pracy wieloprocesorowej/wielowątkowej. Nowe funkcje sprawiają, że NVSG jest niezwykle wydajnym i przygotowanym na nadchodzące wyzwania narzędziem do tworzenia aplikacji graficznych".

    Pakietu NVSG można używać do tworzenia wysoko wydajnych aplikacji 3D służących do generowania symulacji wizualnych, produkcji, projektowania opartego na symulacji, tworzenia wizualizacji naukowych i medycznych, emisji wideo, pokazów architektonicznych i projektowania wspomaganego komputerowo. Pakiet NVSG umożliwia deweloperom optymalne wykorzystanie wydajności oraz zaawansowanego zestawu funkcji kart graficznych nVidia Quadro. NVSG działa ponad interfejsem programowania (API) OpenGL w środowiskach 32- i 64-bitowych systemów operacyjnych Microsoft Windows oraz Linux. Architektura pakietu NVSG umożliwia integrację z innymi platformami służącymi do renderowania, takimi jak np. Microsoft DirectX.

    Pakiet NVSG, oprócz elastycznego interfejsu API i niezależności od systemu operacyjnego, umożliwia wykorzystanie zalet wymiany formatów modułów do obsługi cieni wyższego poziomu. Umożliwia to optymalizowanie zarządzania pamięcią dla obiektów NVSG. Pakiet ten można stosować w klastrach w połączeniu z kartami graficznymi nVidia Quadro FX, które oferują możliwości urządzenia genlock. Ponadto zestaw NVSG obsługuje wielowątkowość i renderowanie wieloprzebiegowe. Otwarty i oferujący duże możliwości rozbudowy zestaw NVSG umożliwia deweloperom tworzenie własnych interfejsów w celu dodania obsługi importu i eksportu plików w różnych formatach.

    NVSG 3.2 można pobrać ze strony www.developer.nvidia.com.

    Reklama
    nVidia - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | pakiet | narzędzia | firma | oprogramowanie
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy