nVidia dla profesjonalistów

Firma nVidia przedstawiła NVPerfKit 2.1, rozbudowany pakiet narzędzi nowej generacji służących do debugingu i profilowania aplikacji wykorzystujących OpenGL i Direct3D w systemach Windows i Linux.

Twórcy oprogramowania pracujący na 32- i 64-bitowych platformach działających pod kontrolą systemów Windows i Linux mogą teraz wykorzystać tę samą technologię, którą zaimplementowano w narzędziu do analizy wydajności nVidia NVPerfHUD. Jest to zaawansowany program do analizy wydajności, wyświetlający informacje dotyczące debugowania i profilowania na tle tworzonej aplikacji (heads-up display - HUD), przeznaczony dla aplikacji wykorzystujących komponent Direct3D bibliotek Microsoft DirectX 9.0c w systemie Windows XP, akcelerowanych przez wybrane procesory graficzne firmy nVidia. Programistom wykorzystującym NVPerfHUD 4 oferuje on przeciętny wzrost wydajności dochodzący do 35% oraz możliwość znalezienia średnio 11 błędów renderingu.

Dan Speed, programista silnika graficznego w firmie CCP Games, wykorzystuje narzędzia firmy nVidia do optymalizacji procesu tworzenia takich gier jak "Eve Online", gry science-fiction typu Massively Multiplayer Online Game (MMOG): "Program NVPerfHUD dał się łatwo zintegrować ze środowiskiem programistycznym i okazał się niezbędnym narzędziem ułatwiającym wyszukiwanie błędów, co pozwoliło nam uzyskać znaczny wzrost wydajności w grze 'Eve Online'".

"W firmie Emergent nieustannie poszukujemy sposobów na zwiększenie wydajności opracowywanych przez nas gier. Integracja programu NVPerfHUD oraz naszego silnika Gamebryo Element tworzy bezcenne narzędzie do optymalizacji wydajności w grach" - powiedział Doug Kubel, wiceprezes firmy Emergent Game Technologies. "Integracja ta pozwala naszym klientom na uzyskanie dokładnych danych pochodzących ze sterownika i procesora graficznego, co umożliwia efektywne wykrywanie, analizę i eliminowanie wąskich gardeł w wydajności gier".

Zapewniając dostęp do niskopoziomowych wskaźników wydajności w ramach sterownika oraz podobnych wskaźników sprzętowych w procesorze graficznym, NVPerfKit 2.1 ułatwia twórcom oprogramowania ustalanie, jak aplikacja wykorzystuje układ graficzny poprzez identyfikację rozwiązanych problemów z wydajnością, co wpływa na istotne skrócenie czasu tworzenia aplikacji.

NVPerfKit 2.1 zawiera następujące komponenty:

  • Sterownik wyposażony w mierniki wydajności - współdziała z API graficznym i procesorem, zapewniając dopływ danych dotyczących wydajności
  • NVPerfHUD - oferuje zaawansowane narzędzie do analizy aplikacji Direct3D w czasie rzeczywistym
  • NVPerfSDK - zawiera API umożliwiające dostęp do sygnałów procesora graficznego w aplikacjach, przykładowy kod oraz klasy pomocnicze dla aplikacji OpenGL i DirectX, a także nVidia Developer Control Panel
  • Plug-in firmy nVidia do programu Microsoft PIX
  • Narzędzie GLExpert - umożliwiające debugowanie błędów OpenGL
  • Obsługa różnych narzędzi do analizy, m.in. PerfMon, Intel Ntune oraz gDEBugger

  • NVPerfKit 2.1 działa w systemach Windows XP i Linux wykorzystujących procesory graficzne z serii nVidia GeForce 7, nVidia GeForce 6 oraz nVidia Quadro FX i najnowsze procesory graficzne firmy nVidia. Starsze układy są obsługiwane, ale przy zmniejszonej funkcjonalności.

    Reklama
    nVidia - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: narzędzie | Linux | pakiet | firma | firmy
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy