Nowa polska gra: Asy przestworzy

Popularna, choć już kilkuletnia gra Red Baron doczeka się wreszcie godnego następcy! Wydawnictwo Infomedia, do tej pory znane z produkcji doskonałych programów multimedialnych, zapowiada na styczeń premierę przygotowanej w Polsce gry lotniczej Asy przestworzy. Wprowadzenie Asów na polski rynek będzie poprzedzać światową premierę gry.



Podczas zabawy gracz przenosi się do czasów I-wszej Wojny Światowej, do północno-wschodniej Francji. Wciela się w postać pilota rozpoczynającego wojenną karierę.



Grając w Asy przestworzy można będzie toczyć podniebne pojedynki na najsłynniejszych samolotach I Wojny Światowej. Do wyboru jest kilka wspaniałych maszyn, m.in.: Albatros D.V, Fokker D.VII, Fokker Dr.I, Nieuport 28, Sopwith F1 Camel, Spad S.XIII. Mimo wierności z jaką autorzy odwzorowują wygląd i charakter poszczególnych samolotów, Asy przestworzy nie są kolejną grą symulacyjną. Główny nacisk położono bowiem na atrakcyjność walk - nie będzie tu więc długich, nużących przelotów, obserwacji wskaźników w kabinie itp. Start misji rozpoczyna się w powietrzu, a cel jest wyraźnie określony.

Reklama



Zabawa polega na wykonaniu serii atrakcyjnych misji. Nie ma mowy o nudzie! Zadaniem gracza jest na przykład zniszczenie Zeppelina, odszukanie i zatopienie łodzi podwodnej , ochrona bazy, zniszczenie mostu, atak na uzbrojony konwój, zestrzelenie balonów obserwacyjnych, misja szpiegowska oraz wiele innych. W wykonaniu zadań przeszkadzają wrogie samoloty, obrona przeciwlotnicza, kaemy zainstalowane na galeriach sterowców, ale także warunki atmosferyczne, ograniczona widoczność oraz oślepiające słońce. Dla prawdziwych asów twórcy gry przygotowali także inne atrakcje: chmury w których można skryć się przed wrogiem, wiatr.



Warunkiem zabawy nie jest przejście proponowanej "ścieżki kariery" pilota. Pojedyncze misje można też uruchamiać w trybie treningowym. W grze dostępnych jest też kilka misji-niespodzianek. Po połączeniu komputerów można walczyć z kolegą dosiadając wybranych maszyn.



O naszym powodzeniu, oprócz umiejętności decyduje także uzbrojenie. Na wyposażeniu dostępnych samolotów, oprócz obowiązkowych karabinów maszynowych znajdują się race zapalające, bomby etc. Maszyny nie są jednak wyposażone w broń "z przyszłości" - pod względem zgodności z prawdą historyczną Asy przestworzy to z pewnością jeden z najlepiej dopracowanych programów. Wykorzystując dane techniczne oraz współpracując ze specjalistami z dziedziny lotnictwa autorzy przygotowali środowisko walki i samoloty - każdy z nich ma unikalny zestaw cech decydujących o jego charakterze: pułap, prędkość maksymalna w poziomie, prędkość wznoszenia, uzbrojenie, parametry lotne (szybkość reakcji na ruchy drążka, zwrotność, itp.), zasięg (wielkość zbiornika paliwa), odporność na zniszczenia.



Testowe wersje gry poddano surowej ocenie osób, które miały okazję pilotować kopie samolotów z I-wszej Wojny Światowej. Piloci ocenili Asy przestworzy bardzo wysoko, podkreślając realizm z jakim udało się odwzorować warunki pilotażu.



Gra jest przygotowywana przy wykorzystaniu wszystkich najnowszych technologii. Przestrzenna grafika tworzona przy użyciu akceleracji 3D i najnowszych technik wizualizacyjnych zapewnia bardzo realistyczne doznania. Spośród licznych efektów zrealizowano np.: dymienie trafionych samolotów, wybuchy, lecące kule, uszkodzenia samolotu, refleksy słońca. Dodatkowo, podczas gry można będzie przełączać się między poruszającymi się wokół samolotu kamerami. Podstawowy widok to jednak TPP - swój samolot widzimy z tyłu, a kamera powoli porusza się za nim.



Obraz to jednak nie wszystko - podczas lotów z głośników rozbrzmiewać będzie przestrzenny dźwięk. Gracz usłyszy więc przemieszczające się w powietrzu obiekty wraz z towarzyszącymi ich ruchowi efektami (np. Dopplera). Asy przestworzy obsługują też joysticki z force-feedbackiem, dzięki czemu drgania samolotu czy siłę odrzutu pokładowego kaemu będzie można poczuć w ręku.



Minimalne wymagania? Niewysokie: wystarczy komputer z procesorem Celeron 400 MHz, pamięć RAM o pojemności 64 MB, akcelerator 3D zgodny z DirectX 8 z 16 MB pamięci, napęd CD-ROM 8x oraz system Windows 95/98/Me/2000.



Premiera gry przewidziana jest na połowę stycznia 2002 roku. Ciekawostką jest, że wydawnictwo planuje sprzedaż Asów w bardzo niskiej cenie - gra będzie ma kosztować blisko trzykrotnie mniej niż inne, nowe gry - około 30 zł.



Dodatkowe informacje na stronie http://www.strefacd.pl/asy

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pory | wydawnictwo | baron
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy