Międzynarodowe Zrzeszenie Developerów Gier IDGA ogłosiło nominacje do corocznych nagród "Game Developers Choice Awards", które zostaną wręczone 6 marca.
Oto lista nominacji:
Kategoria "Gra Roku":
BATTLEFIELD 1942 (Digital Illusions)
GRAND THEFT AUTO: VICE CITY (Rockstar North)
METROID PRIME (Retro Studios)
NEVERWINTER NIGHTS (BioWare Corp.)
TOM CLANCY´S SPLINTER CELL (Ubi Soft Montreal)
Najlepsza oryginalna postać z gry:
Blinx (BLINX THE TIME SWEEPER)
Ratchet (RATCHET AND CLANK)
Rau (THE MARK OF KRI)
Sam Fischer (TOM CLANCY´S SPLINTER CELL)
Sly Cooper (SLY COOPER AND THE THIEVIUS RACCOONUS)
Najlepsze studio-debiutant:
Arkane Studios (gra ARX FATALIS)
Day 1 Studios (MECHASSAULT)
Gas Powered Games (DUNGEON SIEGE)
Pipeworks Software (GODZILLA: DESTROY ALL MONSTERS MELEE)
Retro Studios (METROID PRIME)
Najlepszy dźwięk:
GTA Team (GRAND THEFT AUTO: VICE CITY)
Rich Briggs, Latch Brothers, Takayuki Kawagoe, Noah Musler, Hideki Naganuma oraz Fumitaka Shibata (JET SET RADIO FUTURE)
EA Sound Studio (MEDAL OF HONOR: ALLIED ASSAULT)
Metroid Team (METROID PRIME)
Andrew Boyd, Chris Hegstrom i Robb Mills (za kompozycję do gry THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS)
Najlepszy projekt gry:
Romain de Waubert de Genlis (BATTLEFIELD 1942)
GTA Team (GRAND THEFT AUTO: VICE CITY)
Metroid Team (METROID PRIME)
Satoru Iwata, Yoshiaki Koizumi, Shigeru Miyamoto, Takashi Tezuka oraz Kenta Usui (SUPER MARIO SUNSHINE)
Splinter Cell Team (TOM CLANCY´S SPLINTER CELL)
Najlepszy projekt poziomów:
Metroid Team (METROID PRIME)
Brian Allgeier, Mark Cerny, Lesley Mathieson oraz Colin Munson (RATCHET & CLANK)
Brendan McNamara, Chun Wah Kong oraz SCEE Design Team (THE GETAWAY)
Francois Pelland z zespołem (TOM CLANCY´S SPLINTER CELL)
Pancho Eekels, Dave Ewing i James Schmalz (UNREAL TOURNAMENT 2003)
Najlepiej zaprogramowana gra:
Mike Biddlecombe, Scott Bilas, Bartosz Kijanka, James Loe, Eric Tams i Chad Queen (DUNGEON SIEGE)
Metroid Team (METROID PRIME)
Mark Brockington, Scott Greig, Jason Knipe, Don Moar oraz Don Yakielashek (za rozwiązania do gry w sieci dla NEVERWINTER NIGHTS)
Antoine Dodens z zespołem (za engine graficzny TOM CLANCY´S SPLINTER CELL)
WC3 Team (WARCRAFT III: REIGN OF CHAOS)
Najlepsza grafika:
Jonathan Chey i Ken Levine z zespołem (za kierownictwo artystyczne FREEDOM FORCE)
Shinji Hashimoto i Tetsuya Nomura (kierownictwo artystyczne KINGDOM HEARTS)
Hokyo Lim, Suzanne Kaufman, Dev Madan, Augie Pagan oraz Karin Yamagiwa (kierownictwo artystyczne SLY COOPER AND THE THIEVIUS RACCOONUS)
Nicolas Cantin, Frerick Gagne i Benoit Sokal (kierownictwo artystyczne SYBERIA)
Jay Beard, Erik Medina, Jeff Merghart, Dan Mueller oraz Tim Neveu (animacja THE MARK OF KRI)
Najlepszy Scenariusz:
Denis Dyack i Ken McCulloch (ETERNAL DARKNESS: SANITY´S REQUIEM)
GTA Team (GRAND THEFT AUTO: VICE CITY)
Lukas Kure i Dan Vavra (MAFIA: THE CITY OF LOST HEAVEN)
Craig Hubbard z zespołem (NO ONE LIVES FOREVER 2: A SPY IN H.A.R.M.S. WAY)
Clint Hocking i JT Petty (TOM CLANCY´S SPLINTER CELL)