Niższe zyski Konami
Konami ogłosiło całkowite wyniki finansowe za rok podatkowy 2004/05. Kiepskie osiągi działu zabawek i hobby doprowadziły do spadku zysków operacyjnych japońskiej spółki aż o 47,8 procent.
Pomimo że osiągi działu gier wideo wzrosły, to wyniki działu zabawek i hobby doprowadziły do potężnego spadku przychodów firmy. Konami wypracowało zysk w wysokości 99 mln dol., czyli zaledwie połowę ze 199 mln. dol., jakie firma osiągnęła w zeszłym roku. Całkowity przychód Konami spadł o 4,7 procenta do 2,47 mld dol.
Sprzedaż w dziale gier wzrosła o 2,1 procenta - do 889 mln dol. Długo oczekiwany hit firmy, gra "Metal Gear Solid 3" sprzedała się w nakładzie 1,5 mln sztuk w Ameryce, 1 mln sztuk w Europie oraz 800 tys. sztuk w Japonii.
W Ameryce wciąż dobrze sprzedaje się gra "Yu-Gi-Oh!". Jak dotychczas wszystkie gry z tej serii sprzedały się w nakładzie 1,4 mln egzemplarzy. W Japonii gra "World Soccer Winning Eleven 8" sprzedała się w ponad milionowym nakładzie. Jest to trzecia odsłona znanej serii gier piłkarskich, która sprzedała się w nakładzie większym niż 1 mln egzemplarzy.
Dział gier automatowych Konami także zanotował 6,1-procentowy wzrost sprzedaży, osiągając 360 mln dol. Gry "Mahjong Fight Club" oraz "Quiz Magic Academy II" są wciąż popularne wśród graczy, dzięki zastosowaniu opcji współzawodnictwa "jeden na jednego".
Sprzedaż w dziale zabawek i hobby Konami spadła o 28,6 procenta - do 388 mln. W Japonii Konami próbowało sprzedać chłopcom produkty związane z programami TV, takimi jak "Gransazers" oraz "Get Ride! Amdriver". Firma wprowadziła w tym roku także nową zaawansowaną technicznie zabawkę POEMS.
W bieżącym roku podatkowym, który rozpoczął się dla Konami 1 kwietnia 2005, koncern przewiduje wzrost zysków w wysokości 73 procent do 170 mln dol. Konami przewiduje także wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,6 procenta do 2,56 mld dol.