Platforma: GameBoy Advance
Tytuł: Need for Speed: Porsche Unleashed
Wydawca: Electronic Arts
Developer: Destination Software Inc.
Gatunek: Wyścigi
Premiera: 31 marzec 2004
Mamy "N4S: Porsche Unleashed"!
Dwa miesiące temu podawaliśmy Wam kilka szczegółów dotyczących produkcji "Need for Speed: Porsche Unleashed" dla konsoli GameBoy Advance. Dziś pragniemy oddać w Wasze ręce "gorące", ekskluzywne screenshoty oraz garść najświeższych doniesień od Destination Software Inc. - producenta tej wyjątkowej "ścigałki".
C2 - filar wyścigów
"Kieszonkowy" "Need for Speed" bazuje na najnowszym osiągnięciu wśród silników graficznych stworzonych z myślą o GBA. Tym przełomem wedle zapewnień producenta jest engine C2, pozwalający wyświetlać trójwymiarowe środowisko, pojazdy oraz utrzymywać realistyczną fizykę! Założenia te osobiście mieliśmy okazję poddać gruntownym testom i okazuje się, że faktycznie "C2" daje radę! Wspomniany przed momentem silnik graficzny napędzający "Need for Speed: Porsche Unleashed" w praniu sprawuje się wyśmienicie! W tym miejscu należą się wielkie brawa grupie Pocketeers odpowiedzialnej za to programistyczne dzieło.
"As w rękawie" grupy DSI?
Gdy tylko "beta version" tytułowej gry trafiła w sloty naszych GBA SP - czas zamarł na ładnych kilka godzin. Pozycja dobrze nam znana chociażby z kultowego już "szaraka" zassała nas bez reszty, przede wszystkim dzięki niezwykle klimatycznemu trybowi "Evolution". Osobom, które jakimś cudem nie miały przyjemności grać w prekursora znanego nam z mocniejszych systemów growych, przypominamy, że tryb zabawy przeprowadza nas zgrabnie przez historię, rozwój i ewolucję pojazdów firmy Porsche.
Wśród charakterystycznych cech tejże produkcji warto wymienić:
Kamera jak marzenie
Co nam przypadło wyjątkowo w gusta to perfekcyjna praca kamery, której mogłaby spokojnie pozazdrościć nawet ostatnia PlayStationowa edycja "Destruction Derby Arenas"! Ów kadr obserwowania akcji nie siedzi sztywno za samochodem, tylko w zależności od zachowania wozu - płynnie dostosowuje się do warunków drogowych! Aż miło patrzeć...
Czy osiem pojazdów to już tłok? :)
Kolejnym miłym zaskoczeniem był fakt obsługi aż ośmiu pojazdów na jednym trakcie! To się nazywa wyścig z prawdziwego zdarzenia!!! Osiem samochodów rywalizujących pomiędzy sobą robi bardzo pozytywne wrażenie oraz podbija miodność produktu do najwyższego poziomu rozkoszy dla wirtualnych kierowców. Jest okazja do czynienia "trzody" :)
Jest minus...
Jedynym minusem, który rzucił się nam w oko, to brak różnych wizualizacji desek rozdzielczych. Dla każdego z pojazdów niezależnie, czy pomykacie starym 911 czy np. Boxterem - jest zaprojektowany jeden "uniwersalny" kokpit. Szkoda...
Realistyczne zachowania pojazdów!
Sama jazda i prowadzenie wielu ciekawych samochodów fabrykanta Porsche przy wykorzystaniu kamery "zza kierownicy" daje sporo frajdy i radości. Patent z żółtym "punkcikiem" na kierownicy przypomniał nam serię pt. "Test Drive". Sterowanie jednak jest o wiele bardziej pochłaniające i realistyczne! Wyobraźcie sobie, że siedząc "za kółkiem" widzimy jak podczas przyspieszania przód wozu się unosi, a w czasie ostrego hamowania - nurkuje! Mało tego - pokonując ostre zakręty przy konkretnych prędkościach widać, jak kierowana przez nas maszyna poddaje się siłom odśrodkowym! Tego jeszcze nie grali!
Reasumując...
Jeśli z pożądliwością spoglądacie na zapowiadaną przez nas produkcję "Need for Speed: Porsche Unleashed", to musicie jeszcze troszkę poczekać, by stać się pełnoprawnymi posiadaczami tej wyjątkowej gry wyścigowej dla GBA. Oficjalnie potwierdzony termin premiery dla naszego kontynentu to 31 marzec br. I co sądzicie o kolejnej edycji "N4S" w "mikro" wersji? Według nas "Porsche Unleashed" to dla maniaków żywiących się na co dzień oparami spalin pozycja obowiązkowa! A teraz oddajcie się rozkoszy podziwiania naszej ekskluzywnej galerii galerii "zrzutów ekranowych".
MartineZ: Składam podziękowania za współpracę firmom: Destination Software Inc. z New Jersey za udostępniony software oraz Synitops (ul. Kazimierza Wlk.39, 50-077 Wrocław * tel.[0-71] 782-85-58) za wsparcie sprzętowe.