Reklama

Need for Speed: Underground 2

Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Rodzaj gry: wyścigi samochodowe
Data premiery PL: 19 listopada 2004
Sugerowana cena: 129,90 PLN

Świst turbiny, błysk kolorowych neonów, połysk karoserii, uderzenie mocnych basów muzyki, fantazja w tuningu samochodowym i spacerujące między tym wszystkim ładne, zgrabne kobiety. Mieszkańcy większych miast powiedzą: "Ty, on pisze o jednej z moich ulic po godzinie 24!", innym przybędzie na pamięć oryginalny w swoim rodzaju film "Szybcy i Wściekli", natomiast prawdziwi miłośnicy wirtualnej rozrywki bez zastanowienia wykrzykną, iż chodzi tutaj o zeszłoroczny hit firmy Electronic Arts z serii "Need For Speed" o podtytule "Underground". Producenci postanowili wypuścić na rynek gier kontynuację głośnego przeboju zeszłego lata, tym razem z cyfrą "2" w tytule.

Czym będzie "Underground 2"? Tym, czym miała być jego pierwsza część, ale do końca się nie udało - symulatorem nielegalnych wyścigów, przy użyciu wspaniałych aut poddawanych dowolnemu tuningowi. Dlaczego pisze, iż się nie udało? No cóż, nie oszukujmy się, gra od początku miała być niezwykle klimatyczna, a niestety szereg zamkniętych jak puszka po piwie tras nie pozwalał na pełne skosztowanie wnętrza opakowania. Dodatkowo ciągle pojawiające się menu po wyścigu psuło klimat tego "piwa", niczym fakt o kończącej się jego zawartości. Cóż więc postanowili uczynić w tym kierunku producenci? Postanowili wymienić puszkę na beczkę, dzięki czemu moc klimatu będzie większa i przestaniemy zamartwiać się, że szybko nam się skończy. Nie będzie pojedynczych zamkniętych tras, będzie jedno, ale za to duże, zamknięte miasto!

Co to oznacza w praktyce, można przekonać się już na własne oczy, ściągając niedawno wypuszczone demo tejże gry. Osoby, które miały okazję w nie grać, proszone są o darowanie sobie lektury tego akapitu i przejścia do następnego, zainteresowanych zapraszam dalej. W wersji demonstracyjnej na samym początku mamy możliwość wyboru opcji rozgrywki - okazuje się, że nie zrezygnowano z pojedynczych wyścigów i te również możemy wybierać, jednak nic nie daje tak olbrzymiej frajdy, jak opcja pierwsza, czyli miasto. Klikamy nań i nagle znajdujemy się na środku ulicy we wcześniej wybranym samochodzie (w pełnej wersji gry będziemy musieli się wiele natrudzić, pnąc się przez szczeble kariery i zdobywając pieniądze, aby kupić takie auto, które w wersji demonstracyjnej mamy za darmo). Rozglądając się na wszystkie strony możemy zauważyć, że nie jesteśmy niczym ograniczeni, toteż można spokojnie ruszać przed siebie i zwiedzać miasto. Po drodze możemy napotkać na sklepy z samochodami i częściami lub miejsca, w których organizowane są wyścigi, ale o tym później. Pisząc o wersji demonstracyjnej wspomnę Wam tylko, że bardzo spodobała mi się opcja wyzywania do pojedynku przeciwnika podczas jazdy! Dostrzegając swoją ofiarę możemy mu zasygnalizować, że chcemy się z nim ścigać i po jego akceptacji dajemy gaz do dechy, przegrywa ten kto zostanie z tyłu 1000 metrów! Trasę wyścigu na żywo ustala prowadzący. Ciekawe, prawda?

Warto zacząć od pojazdów, które będą w pełni licencjonowane, a będzie ich w pełnej wersji gry około 30. Pojawią się nie tylko zwykłe, nowoczesne, sportowe modele pojazdów, ale także auta z klasą i wiekiem, a nawet jeepy - wszystkie do nabycia w miejskich salonach samochodowych. Gdy uzbieramy pewną sumę pieniędzy, będziemy mogli kupić nowy pojazd, a co ze starym, wysłużonym? Jeśli będziecie do niego przywiązani, to można schować go do prywatnego garażu i wedle potrzeby w każdej chwili nim znowu wyjechać, a jeśli macie go dosyć, nic tylko sprzedawać. Do liczby 30 aut dodajmy możliwość tuningu na setki różnych sposobów, a to dzięki sklepom z częściami napotkanymi podczas podróży po mieście. Co ciekawe, podstawowe podzespoły będzie można nabyć w sposób prosty w ogólnodostępnych sklepach czy warsztatach, lecz jeśli przyjdzie nam ochota na coś lepszego, będziemy musieli wygrać niejeden wyścig i spenetrować niejedną mysią dziurę, aby znaleźć warsztat oferujący wysokiej klasy usługi. Najważniejsze jednak jest to, że przerabiając lub doczepiając różne progi, spojlery, skrzydła, stateczniki, błotniki, a także podkręcając silnik, wzmacniając zawieszenie czy zmieniając ogumienie, będziemy istotnie wpływać na zachowanie się wozu. Lepsza przyczepność, większa moc, szybszy skręt i wiele innych czynników w końcu będzie odczuwalnych podczas jazdy!

Wyścigi dalej prowadzone będą w kilku już znanych nam kategoriach, lecz aby je zacząć, będziemy musieli odnaleźć odpowiednie miejsca spotkań, na których dowiemy się, jaka jest trasa wyścigu, jego rodzaj i oczywiście wynagrodzenie po ewentualnym zwycięstwie. Dzięki takiej organizacji ani raz nie musimy się przenosić do menu! Po prostu będąc w mieście i decydując się na wyścig, wyskakuje okno ładowania, po czym się on rozpoczyna. W każdym wypadku będzie możliwość wielokrotnego powtarzania danej potyczki.

Strona audiowizualna - tak jak w poprzedniej części - stoi na bardzo, ale to bardzo wysokim poziomie. Choć demo pozwala na zobaczenie tylko połowy z możliwych detali, to i tak już robią wrażenie, oczywiście jeśli posiada się odpowiedni ku temu sprzęt. Muzyka to po raz kolejny znakomity dodatek, wspaniałe zespoły, które powinny zadowolić każdego!

I tym miłym akcentem przejdziemy do zakończenia. Reasumując, "Need For Speed: Underground 2" będzie godnym następcą swego starszego brata i nie przyniesie wstydu rodzinie "NFS". O wielkim zainteresowaniu grą świadczy ponad 1,8 mln pobrań wersji demonstracyjnej gry, co już teraz pozwala stwierdzić, że "NfSU2" będzie wielkim hitem.

Toldi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje