Najlepsze gry sieciowe 2005 roku
Popularny serwis internetowy MMORPG.com, specjalizujący się w tematyce masowych gier online, opublikował wyniki plebiscytu na najlepsze produkcje minionego roku.
Tysiące użytkowników strony, fanów uwielbiających gry sieciowe z gatunku RPG oddało swoje głosy na kilkanaście propozycji przyznania wyróżnień za osiągnięcia w 2005 roku.
Pierwsza z nagród czytelników - dla najlepszej firmy - powędrowała do zespołu deweloperskiego CCP Games. Pochodząca z Islandii grupa odpowiada za przygotowanie i obsługę "EVE Online". Zdaniem 44% graczy twórcy tego połączenia strategii i gry RPG zasłużyli na brawa za sprawą dobrej obsługi konsumentów i dobrych kontaktów z fanami swojej gry.
Mało tego - "EVE Online" zdobyło też tytuł gry roku, a w konkurencjach technicznych gar otrzymała odznaczenia za najlepszą grafikę i najlepszą obsługę opcji "player vs. player", czyli walk pomiędzy graczami.
W przypadku konkurencji "player vs. environment", czyli ścierania się w czasie zabawy gracza ze sterowanymi przez komputer oponentami, wygrała najpopularniejsza gra sieciowa na świecie - "World of Warcraft", która zasłużyło na nagrodę za sprawą rozbudowanych wypraw do podjęcia. Gra studia Blizzard zajęła też drugie miejsce w ogólnym rankingu.
Za najlepszą fabułę wyróżniono "The Saga of Ryzom" od studia Nevrax. Historię do gry i poszczególne wątki fabuły napisała Jessica Mulligan, była przedstawicielka słynnego Turbine (m.in. "Asheron's Call"). Natomiast firma, w której pracowała wspomniana autorka, dostała nagrodę dla najbardziej nieoczekiwanej gry sieciowej, którą otrzymał "Dungeons & Dragons Online" (prace trwają ponad trzy lata, a serwery gry ruszą w marcu).