Od piątku, 25 listopada, na antenie RMF Classic pojawi się nowatorski pomysł emisji w radiu muzyki z gier komputerowych. Cykl otrzymał nazwę "Klasyka wchodzi do gry".
Muzyka w grach pojawiła się wraz z ich rozwojem, a także samych komputerów i konsol do gier. Początkowo były to proste melodie, składające się z kilku dźwięków.
- Gry komputerowe kojarzyły się dotychczas wyłącznie z odgłosami strzelaniny i ogłupiającym brzęczeniem - mówi nam Paweł Pawlik z RMF Classic.
Tymczasem w 1990 roku została stworzona pierwsza w pełni symfoniczna ścieżka dźwiękowa do gry "Heart of Darkness", jednak gra ukazała się dopiero osiem lat później. Tymczasem w Japonii rozpoczął się okres niezwykłego zainteresowania nową dziedziną, głównie dzięki popularności muzyki z serii gier "Final Fantasy".
Ścieżki z gier Nintendo były wręcz masowo przerabiane przez wielkich japońskich kompozytorów na utwory symfoniczne i fortepianowe. Już w 1991 roku odbył się w Tokyo pierwszy na świecie symfoniczny koncert muzyki z gier, wykonany przez Tokyo Philharmonic Orchestra.
Pierwszy raz poza Japonią muzykę z gier zaprezentowano na żywo 20 sierpnia 2003 w Lipsku. Koncert Czeskiej Orkiestry Narodowej okazał się wielkim sukcesem i od tego czasu odbywa się już regularnie co rok.
Podobnie było w Stanach Zjednoczonych, gdzie bilety na koncert Los Angeles Philharmonic Orchestra rozeszły się w ciągu jednego dnia. Pod koniec października ta orkiestra wraz z Chórem Aleksandra rozpoczęła trasę "Video Games Live" obejmująca 25 największych amerykańskich miast.
Obecnie do gier komputerowych muzykę przygotowują znani i cenieni kompozytorzy. Wykonawcy z muzyki popularnej także chętnie zgadzają się na wykorzystywanie swoich nagrań. Np. w polskiej grze "Painkiller", jednej z najpopularniejszych sieciowych strzelanek, wykorzystano utwory hardrockowej grupy Mech.
Program "Klasyka wchodzi do gry" będzie prezentowany na antenie RMF Classic w każdy piątek o godz. 21.00, powtórka w soboty o godz. 20.00.
Reklama