Miyamoto o Galaktycznym Mario

Legendarny projektant Nintendo ujawnił w wywiadzie dla MTV kilka szczegółów związanych ze spodziewaną zawartością nowej odsłony kultowej serii platformówek. Shigeru Miyamoto zamierza w pełni skorzystać z możliwości konsoli Wii tworząc "Super Mario Galaxy".

Miyamoto w rozmowie stwierdził, że głównym celem produkcji będzie "posiadanie różnych sfer lub planet, które Mario będzie mógł odwiedzić". Ponadto im bardziej rozbudowany krajobraz będzie posiadać dana planeta, tym bardziej Mario będzie poruszać się po płaskich poziomach.

"Ale jeśli planeta będzie bardzo mała, będzie to wyglądać, jakby biegał po kuli. W gruncie rzeczy będziesz mógł biegać po tych sferach niemal bez końca" - stwierdził Miyamoto.

Zdaniem projektanta, zmiana ta ma dać nam odczucie poruszania się po trójwymiarowej przestrzeni, ale bez prezentacji typowej dla trójwymiarowych gier. To zaś ma sprawić, iż zamiast kolejnej "rozskakanej" gry z Mario, otrzymamy coś nowego, gdzie bohater będzie wciąż sporo biegał, ale od czasu do czasu trafi też do specyficznych miejsc. Niemniej twórca nie chciał zdradzić, co bardziej konkretnie ma na myśli.

W odniesieniu do kontrolera konsoli Wii, Miyamoto ujawnił, że będziemy mogli bezpośrednio sterować przedmiotami znajdującymi się na ekranie. Do tego wystarczyć ma nacelowanie w kierunku interesującego nas obiektu, a następnie kliknięcie na nim, co sprawi, że Mario wykona wskazaną czynność.

Powyższe rozwiązania mają sprawić, iż "Super Mario Galaxy" będzie grą przyjazną użytkownikom. Intuicyjna kamera i kontrola postaci głównego bohatera gry mają przyczynić się do sukcesu wśród fanów serii, ale też tych, którzy nigdy wcześniej nie grali w żadną z trójwymiarowych gier z Mario.

Przybliżona data rynkowej premiery tworzonej z myślą o Wii "Super Mario Galaxy" nie jest jeszcze znana.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MTV | projektant
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy