Might & Magix IX

Producent: New World Computing

Wydawca: 3DO

Dystrybutor PL: CD Projekt

Rodzaj gry: RPG

Data wydania PL: 12 czerwiec 2002

Wymagania sprzętowe: P II 400, 64 MB RAM, karta grafiki z akceleratorem 3D

Sugerowana cena: 99 PLN

Seria "Might & Magic" to jedna z najbardziej zaawansowanych wiekowo sag poświęconych odwiecznie pożądanej przez graczy krainie magii i miecza. Swój debiut miała już w 1984 roku, kiedy to światu objawiła się gra "Might and Magic, Book 1: The Secret of the Inner Sanctum". Nikt chyba wtedy nie przypuszczał, że RPG ten, przedstawiony jeszcze w trybie graficznym EGA, doczeka się aż tylu kontynuacji... A jednak!

Reklama



Kolejne pozycje z nazwą "Might & Magic" w tytule zawsze wnosiły coś nowego do rozgrywki, tym samym liczba fanów "magii i miecza" rosła z każdą wydaną pozycją niesłychanie szybko. Warto dodać, że już trzecia część serii, zatytułowana "Might and Magic III: Isles of Terra" zdobyła miano RPG'a roku 1991 w plebiscycie magazynu Computer Gaming World. Był to też pierwszy produkt wykorzystujący grafikę VGA. Rok 1998 dla gier M&M był wyjątkowym, gdyż kolejnym wielkim przełomem w rodzinie "Might & Magic" była gra "Might and Magic VI: The Mandate of Heaven" - wykorzystywała ona 16-bitową szatę graficzną z 65 000 możliwymi do wyświetlenia kolorami, wprowadziła także całą rozgrywkę na nowy tor, dzięki nieliniowemu przedstawieniu fabuły. Po niej ukazały się jeszcze dwie pozycje nawiązujące do tej "nieśmiertelnej" sagi RPG, ale nie wprowadzały one żadnych większych unowocześnień zarówno do całej serii, jak i do gatunku role-playing. Aż nadszedł czas na dziewiątą odsłonę świata magii i miecza... Co tym razem przygotowali dla nas pracownicy New World Computing?



Historia "Might & Magic IX: Writ of Fate" rozpoczyna się na Wyspę Popiołów. Wydawałoby się, że podróż z Chedian do Mendossus to błahostka, ale Fortuna jeszcze raz płata figla i statek z naszymi herosami po potwornym sztormie rozbija się w pobliżu owej wysepki. A przypomnijmy, że nad rodzinną krainą naszych bohaterów - Chedian - wisi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jest nim zgraja Beldonian Horde - są to bezlitośni barbarzyńcy, grabiący, palący i niszczący za sobą wszystko co się da. Jedyna nadzieja w nas... Naszym celem będzie zjednoczenie sześciu skłóconych ze sobą klanów reprezentujących rodzimą krainę. W naszych rękach losy pobratymców!



Co nowego znajdziemy w "Might & Magic IX"? Z pewnością całkiem nowoczesny engine graficzny, oparty na technologii LithTech, znanej między innymi z gry "Aliens Vs. Predator 2". W tym przypadku 'skok ewolucyjny' będzie bardzo duży - jest to pierwszy produkt z tej RPG'owej serii przedstawiający świat gry w pełnym trójwymiarze. Kolejnym atutem ma być w pełni nieliniowa fabuła - naszym kaprysem będzie to, czy chcemy stać po stronie Dobra czy Zła. Autorzy zapowiadają także nowy system dialogów prowadzonych w grze - wątek rozmów będzie zdecydowanie bardziej rozbudowany niż w poprzednich częściach. Nowością także będzie nowy system rzucania zaklęć. Poza tym dla wszystkich fanów gier role-playing przygotowanych będzie przede wszystkim:

  • 10 olbrzymich regionów do eksploracji;

  • 40 poziomów do odkrycia;

  • zróżnicowane klasy i rasy postaci, każda z nich wyróżniać się będzie charakterystycznymi dla siebie cechami;

  • 23 różne parametry opisujące naszych bohaterów;

  • ponad 60 zadań do wykonania w trakcie wędrówki.



    To wszystko i wiele więcej już 12 czerwca br. Czyżby szykował się konkurent dla ostatnio wydanych, świetnych RPG'ów: "Wizardry 8", "The Elder Scrolls III: Morrowind" czy "Gothic"? Z pewnością tak, ale jak będzie naprawdę, okaże się już wkrótce...

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | magic
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy