Microsoft uśmiercił Asheron's Call 2?

Minęło zaledwie kilka dni od ogłoszenia, że serwery popularnej masowej gry online pt. "Asheron's Call 2" zostaną wyłączone, a już pojawiły się informacje o przyczynach podjęcia tej decyzji.

W wywiadzie udzielonym dla branżowego serwisu Next Generation przedstawiciel zespołu deweloperskiego Turbine - Tom Nichols - ujawnił, że głównym powodem wstrzymania dalszych prac nad grą były skutki wcześniejszej współpracy z korporacją Microsoft.

Gigant z Redmont był wydawcą zarówno pierwszej części "Asheron's Call" w 1998 roku, jak i drugiej w 2002 roku. Jednakże w 2004 roku administracja nad grą została przekazana w ręce jej twórców. Nichols stwierdził, że pierwszy "Asheron's Call" przeżył migrację bez większych strat, ponieważ posiadał więcej stałych użytkowników. Stan ten utrzymuje się do tej pory, więc serwery tej edycji nie zostaną zamknięte.

Jednakże druga część miała pecha przy przenoszeniu bazy użytkowników. "Jednym z naszych problemów była migracja systemu rachunkowego z Microsoftu do Turbine. W każdej masowej grze online jest wielu graczy, których nazywamy śpiącymi. Wciąż płacą abonament, nawet jeśli już nie grają. Zainwestowali w zabawę tyle czasu, że nie zamierzają jeszcze zrezygnować" - dodał Nichols. Wymuszenie przeniesienia bazy użytkowników sprawiło, że takie osoby zostały usunięte ze spisu przez administratorów z Microsoftu.

Jednakże firma Turbine liczyła na powrót części z graczy do zabawy wraz z wydaniem rozszerzenia zatytułowanego "Legions". Sprzedaż dodatku była jednak zbyt niska, by podołać temu zadaniu. Nichols nie ujawnił jednak żadnych konkretnych liczb.

Natomiast poproszony o komentarz do wypowiedzi zawiedzionych użytkowników "Asheron's Call 2", stwierdził, że gracze niedługo przekonają się, iż to była słuszna decyzja. Zespół bowiem będzie mógł skupić się na nowych grach, a nie nad ratowaniem podupadającego od dłuższego czasu projektu.

Dziennikarze serwisu internetowego GameSpot ujawnili z kolei, że otwarty w ubiegłym roku oddział firmy Turbine w Santa Monica zostanie zamknięty, a cała ekipa przeniesiona do siedziby głównej w Westwood, aby wspólnie pracować nad projektami sieciowymi: "The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar" oraz "Dungeons & Dragons Online: Stormreach".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy