Mercedes klasy S jest najbardziej luksusowym modelem niemieckiego koncernu. Obecne wydanie tego samochodu wprowadzono do produkcji w 1998 roku. Auto występuje w siedmiu wersjach silnikowych (każdą możecie oczywiście przetestować w grze!):
Dziś postanowiliśmy się skusić na przejażdżkę testową modelem S600 - pomimo minimalnie większej mocy od modelu S55 AMG, a mniejszej dynamiki. Frajdy z dryfowania tą potężną limuzyną jest, co niemiara; szczególnie ze względu na wysoki moment obrotowy i napęd na tylną oś! Wprowadzanie tej maszyny w kontrolowane poślizgi to istna poezja... oczu oderwać nie sposób od przechylającej się w zakrętach z gracją - lśniącej karoserii (serce poczyna mocniej bić, aż ciężko zapanować nad składnym słownictwem ;). Kręcenie przysłowiowych "bączków" przy dyspozycji 367KM nie przysporzy nikomu najmniejszych trudności!
Oto kluczowe parametry techniczne dzisiejszego bohatera "exclusive" galerii:
Model: S600
Silnik: 12-cyl. benz.
Skrzynia biegów: 5-biegowa autom.
Pojemność silnika w cm3: 5786
Moc nominalna kW (KM): 270 (367) przy 5500 obr/min
Napęd na oś: tył
Prędkość maks. (km/h): 250 (ograniczona elektronicznie)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 sekundy
Cena podstawowa netto w EUR: 112 500
Nadwozie klasy S różni się znacznie od charakteryzującego się ociężałą elegancją poprzednika. Auto tamto sprawiało wrażenie twierdzy na kołach. Współczesny model jest dynamiczny, może nawet agresywny. Widać to w przednich charakterystycznych reflektorach oraz umieszczonych w zderzaku wlotach powietrza. Chromowana atrapa jest klasycznym, kultowym już elementem wystroju karoserii i stanowi jedną całość z maską silnika. Sylwetka Mercedesa łączy sportowy wygląd z niesamowitą elegancją. Spokojny tył charakteryzują duże, trójkątne, zachodzące na boki światła o dwukolorowych kloszach. Samochód jest masywny, jednak nie ociężały.
Pomimo skrócenia nadwozia o 7,5 centymetra wnętrze wydłużyło się o 3,7 centymetra względem poprzedniej wersji auta. Przestrzeń, jaką mają do dyspozycji jadący samochodem jest bardzo duża. Najważniejszym jednak elementem jest wszechogarniający luksus i komfort. Niezwykle ergonomiczna jest deska rozdzielcza, która pomimo wszelkich udogodnień nie sprawia wrażenia "przeładowanej".
Na konsoli środkowej znalazł się duży wyświetlacz pełniący funkcję radio-odtwarzacza, telefonu komórkowego, telewizora i systemu nawigacyjnego. Deska rozdzielcza łagodnie przechodzi w drzwi, na których umieszczono przyciski elektrycznej regulacji szyb, lusterek i siedzeń. Siedzenia te to wspaniałe, komfortowe, skórzane fotele wyposażone w wewnętrzną wentylację. Ponadto posiadają one dynamiczne oparcia samoczynnie dostosowujące się do kształtu pleców jadącej osoby. Między przednimi siedzeniami znalazł się wygodny podłokietnik wraz ze schowkiem. Ilość schowków i kieszeni w S-klasie jest oczywiście wystarczająca.
Wspaniałe jest wykończenie wnętrza, w którym obok skóry znalazło się drewno oraz świetnej jakości welury - co zresztą nawet bardzo dobrze widać na załączonych "exclusive" screenshotach!
MartineZ: Zapraszamy Was do nadsyłania propozycji, które z samochodów pragnęlibyście zobaczyć w kolejnych odsłonach naszych exclusive "rzutów okiem"! Mogą być to pojazdy np. z Mercedes'a, TOCI, Gran Turismo, Burnout'a itp.- wybór tytułów konsolowych jest dowolny. Na podpowiedzi czekam pod adresem mailowym: Marcin.Brodowski@interia.pl