Live For Windows najważniejsze w Vista dla graczy

Przed światową premierą systemu operacyjnego Windows Vista władze korporacji Microsoft zorganizowały w San Francisco imprezę poświęconą inicjatywie Games for Windows, która ma zmienić oblicze gier dla komputerów klasy PC.

Podczas pokazu zaprezentowano nieznane do tej pory elementy strategicznego planu giganta.

Najważniejszą częścią wydarzenia było odsłonięcie tajemnic opcji Live for Windows (zwanej do tej pory Live Anywhere) stanowiącej integralną część systemu Vista. Usługa ta pozwoli na rozgrywki online w stylu znanym do tej pory z Xbox Live - usługi sieciowej dla konsoli Xbox i Xbox 360.

Deweloperzy giganta z Redmond potwierdzili, że pierwszą grą która będzie korzystać z możliwości nowego rozwiązania będzie specjalna odsłona gry "UNO" znanej wcześniej tylko na konsoli Microsoftu. W dalszych zapowiedziach znajdują się "Shadowrun" oraz "Halo 2".

Główną cechą Live for Windows ma być korzystanie z tego samego konta użytkownika (Gamertag) co na konsolach Xbox. Do tego w nowych grach dla systemów Windows będzie można zdobywać określone osiągnięcia (Achievements) i piąć się w globalnych rankingach graczy. Punkty uzyskane podczas zabawy na platformach obsługujących sieciowe Live będą sumowane łącznie jako wynik gracza (Gamerscore). Konwersja "Halo 2" ma być pierwszą z gier na PC obsługujących system osiągnięć.

Wciąż nie wiadomo, czy Live for Windows będzie zawierać wirtualny sklep (do tej pory zwany Xbox Live Marketplace) pozwalający na pobieranie za opłatą mniejszych gier, wersji demo, zapowiedzi filmowych i innych.

Przedstawiciele Microsoftu liczą również na sukces pojedynków sieciowych w tych samych światach prowadzonych przez Live między posiadaczami komputerów i konsoli. Jedyny zapowiedziany do tej pory tytuł, który ma w pełni skorzystać z tej opcji, to "Shadowrun". W perspektywie czasu zabawa w nieznany jeszcze sposób ma zaangażować też użytkowników telefonów komórkowych.

Rick Wickham, dyrektor działu Windows Gaming, ujawnił że jego zespół zamierza pozyskać jak najwięcej gier które będą miały swoje premiery jednocześnie na konsolach Xbox 360 i komputerach z systemem Vista. Decyzja o wykorzystaniu opcji Live będzie jednak należeć do niezależnych wydawców.

"Shadowrun" - pierwsza gra, która ma w pełni korzystać z możliwości Live For Windows, powinna trafić do sprzedaży na PC z Vista i konsole Xbox 360 wiosną 2007 roku. Tytuł ten będzie pierwszoosobową strzelanką z elementami RPG, opartą na popularnej podręcznikowej grze fabularnej. Pierwsza gra od niezależnego dewelopera pozwalająca na rozgrywki międzyplatformowe powinna być dostępna już jesienią.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | San Francisco | Xbox | Live
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy