Liczby mówią prawdę

Podczas konferencji Gamefest korporacja Microsoft wraz z firmą badawczą NPD Group zajmującą się analizą statystyk sprzedaży gier w Ameryce Północnej ujawniły szereg interesujących faktów o obecnym stanie branży.

Sprzedaż gier na wszystkie platformy przez ostatnie cztery lata utrzymała się na relatywnie stałym poziomie. Do tej pory w 2006 roku sprzedano już ponad 5,4 miliarda egzemplarzy gier, a więc o 7% więcej niż w tym samym okresie w poprzednim sezonie. Niemniej w czwartym kwartale ubiegłego roku branża przeżyła szok, gdyż sprzedaż gier przy okazji świat Bożego Narodzenia była o prawie połowę mniejsza niż w 2004 roku.

Obecnie tylko 33% amerykańskich graczy w wieku od 13 do 44 roku życia korzysta z gier sieciowych. Blisko 75% z nich korzysta w tym celu z komputerów klasy PC. Wartość sprzedaży gier online szacuje się na około 1,4 miliarda dolarów, większość z tych dochodów stanowią opłaty wprowadzane za sprawą elektronicznej dystrybucji gier.

Około 83,6% obecnych posiadaczy konsoli Xbox 360 skorzystało z usługi sieciowej Live. W przypadku konsoli poprzedniej generacji do tej pory wskaźnik ten wynosił 51,3% dla PS2 i 55,4% dla Xboxa.

Zdecydowana większość, bo aż 92% gier w Ameryce Północnej, jest sprzedawanych w tradycyjnych sklepach. Sieci Wal-Mart, Gamestop/EBGames, Best Buy oraz Target sprzedają blisko 74% wszystkich gier za oceanem.

Blisko 44% posiadaczy konsoli GameCube i około 40% posiadaczy Xboxa korzysta również z konsoli PlayStation 2. Niemal 41% posiadaczy Xboxa 360 ma też poprzednią konsolę od Microsoftu.

W rękach mieszkańców Ameryki Północnej znajduje się obecnie blisko 140 milionów telefonów komórkowych, które mogą uruchamiać gry. Mimo to ponad 67% ich posiadaczy nie jest zainteresowanych korzystaniem z nich, a około 58% sprzedanych na komórki gry stanowią układanki.

Mężczyźni wciąż kupują najwięcej gier, ale NPD Group twierdzi, że kobiety zdecydowanie częściej wybierają produkcje na konsole Nintendo (GameBoy Advance, GameCube i DS) niżeli na PlayStation 2, Xbox, Xbox 360 i komputery klasy PC.

Sprzedaż gier na wszystkie platformy wzrasta najbardziej w piątym roku ich obecności na rynku. Gry akcji stanowią najbardziej popularny obecnie gatunek i stanowią blisko 23,3% ogółu sprzedanych produkcji. Następnie są gry sportowe (15,9%), RPG (12,7%) oraz strzelanki FPS (12,4%).

Wszystkie wydane do tej pory na konsolę Xbox 360 gry radzą sobie doskonale, nawet pomimo braku takich gier-przebojów, jak "Halo". Najczęściej wybieraną przez posiadaczy platformy grą jest "Call of Duty 2". Po wojenną strzelankę od Activision sięgnęło ponad 84% graczy korzystających z konsoli. Pośród największych przebojów kolejnych miesięcy znajdują się: "Call of Duty 3", "Gears of War" oraz "Splinter Cell: Double Agent".

NPD Group przewiduje możliwość powiększenia się rynku gier. Firma nie zamierza jednakże przewidywać, jak po premierze poradzą sobie platformy PlayStation 3 i Wii. Zdaniem badaczy wszystko zależy od jakości i siły przebicia dostarczonych nań gier. W odniesieniu do gier na PC stwierdzono, że sprzedawcy zmniejszają zajmowaną przez nie powierzchnie sklepową tylko i wyłącznie z jednej przyczyny - obecne na nich gry po prostu się nie sprzedają.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | Microsoft | korporacja | NPD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy