Kto przemówi na GDC 2006?
Organizatorzy dorocznej Konferencji Producentów Gier (GDC), odbywającej się w mieście San Jose położonym w amerykańskim stanie Kalifornia, ujawnili listę osobistości, jakie zamierzają wystąpić ze swoimi prezentacjami.
Jedna z najważniejszych w branży elektronicznej rozrywki imprez odbędzie się w dniach od 20 do 24 marca. Kilka dni zostanie całkowicie wypełnionych dla tych, którzy zamierzają ją odwiedzić, czyli twórców gier, wydawców, dystrybutorów i dziennikarzy.
Z dotychczasowych informacji wynika, że pojawią się przynajmniej trzy znane osoby: Tetsuya Mizuguchi (założyciel Q Entertainment, jeden z producentów "Shenmue" i autor innowacyjnej zręcznościówki "Rez"), Richard Garriott (ojciec serii "Ultima") oraz Yoichi Wada (prezes japońskiego wydawcy Square Enix specjalizującego się w grach RPG m.in. "Final Fantasy").
Mizuguchi i Garriott mają przedstawić tajemnice związane z tworzeniem ich ostatnich gier, tj. "Tabula Rasa" i "Ninety-Nine Nights". Wada zaś poprowadzi tajemniczą prezentację zatytułowaną "Wynoszenie gier poza konsole".
Spośród innych znanych osób w programie jest Keita Takahashi, twórca "Katamari Damacy", który po raz kolejny zmierzy się w dyskusji o tworzeniu nowatorskich gier. W poprzednich wyzwaniach z tego cyklu twórcy gier musieli wymyślić m.in. grę dla babci i tytuł oparty na poezji Emily Dickenson. Teraz natomiast zmierzą się z tym, jak stworzyć grę związaną z pokojową Nagrodą Nobla.
Na liście są też: Will Wright z Maxis (seria "The Sims"), Alex Seropian z Wideload ("Stubbs the Zombie") oraz Tim Sweeney z Epic Games ("Unreal").