Komórkowa mania w 2007 roku?

Specjaliści coraz bardziej optymistycznie oceniają nadchodzące gry na telefony komórkowe. Zdaniem serwisu Pocket Gamer, powinniśmy przygotować się na dziesięć trendów, które przyczynią się do tego, że zaczniemy poważnie traktować te miniaturowe platformy.

Dziennikarze specjalizujący się w grach wykorzystujących technologie mobilne dowodzą, iż najbliższe 12 miesięcy będzie obfitować w znaczące wydarzenia, które uatrakcyjnią gry na popularne komórki.

Pierwszym trendem będą reklamy zamieszczanie w przenośnych grach. Sukces firmy Greystripe zachęcił innych do tworzenia tytułów o charakterze promocyjnym i ogłoszeniowym sprzedawanych po wyraźnie obniżonych niskich cenach. Nowe pozycje tego typu staną się codziennością, którą trudno jeszcze ocenić.

Drugi spodziewany trend to B2C, czyli sprzedaż według modelu "bezpośrednio do klienta". Wydawcy gier przestaną korzystać z "wsparcia" operatorów, po czym zaoferują własne usługi i systemy dystrybucji nowych pozycji.

Wielkie nadzieje są wiązane z pojawieniem się nowych telefonów do gier od firmy Nokia. Gigant znany z eksperymentów z N-Gage w 2007 roku zacznie sprzedaż nowych telefonów z obsługą grafiki 3D, opcjami multimedialnymi i społecznościowymi.

Czwarty trend to wzrost ilości gier z trybem multiplayer. Użytkownicy mobilnych gier komórkowych nie będą już postrzegani jako znudzeni samotnicy. Deweloperzy wytrwale pracują nad takimi eksperymentalnymi tytułami, jak "Path Of A Warrior" od Gamevil oraz usługami rankingowymi, jak Game Lobby od Sprint.

Piąta predykcja: "'Tetris' sprzeda się w milionach kopii". Specjaliści zakładają, że mimo upływu lat pewne rzeczy jednak nie ulegną zmianom. Nowe układanki logiczne ze spadającymi klockami będą świecić triumfy przechodząc dziesiątki modyfikacji i zachęcając do zabawy w proste gry.

Możemy liczyć na wprowadzanie rozwiązań konwergencji międzyplatformowej. Dzięki takim systemom będziemy mogli zacząć zabawę w jedną grę na stronie internetowej i kontynuować na telefonie komórkowym. W 2007 roku trend ten zaznaczą pierwsze poważne mobilne gry MMORPG.

Po siódme rynek zdominują gry z trójwymiarową grafiką. Wielu liczy na to, że wzrost jakości wizualnej nowych tytułów przyciągnie uwagę wielu ludzi do tej pory stroniących od traktowania telefonów komórkowych jako poważnych platform do gier. Zmiany te jednak będą wymagały też technicznych poprawek i wprowadzenia do telefonów nowych klawiszy i kształtów.

Wpływ na zwiększenie roli telefonów komórkowych będzie miało również zwiększenie znaczenia narzędzi deweloperskich Flash Lite od Adobe. Już teraz ponad 150 sprzedanych na całym świecie aparatów pozwala na przeglądanie stron internetowych, na których będą odtwarzane tytuły oparte na tym rozwiązaniu. Pojawi się nowi wydawcy gier opierający się tylko na grach stworzonych w Flash Lite oraz firmy korzystające z tego rozwiązania do wdrożenia nowych taktyk marketingowych.

Poprawie ulegnie też muzyka. Proste melodie składające się z kilku brzęczących dźwięków odejdą w zapomnienie. Wielu użytkowników telefonów komórkowych gra w domu i zabawę chce łączyć ze słuchaniem przyjemnej, a nie denerwującej muzyki - w 2007 roku gry przestaną zmuszać nas do wyłączania odgłosów i zakładania słuchawek.

Dziesiątym trendem będą gry korzystające z aparatów cyfrowych wbudowanych w telefonach komórkowych oraz systemów GPS. Pierwsze pozycje tego typu: "Brain Genius", "3D Tilt-a-World" i "Foto Fighter" pokazały, że rozwiązania te całkowicie zmieniają przebieg rozgrywki. Druga innowacja zachęcająca do korzystania z gier bazujących na lokacjach realnego świata mimo zainteresowania wśród twórców w Japonii i Ameryce Północnej wciąż nie dotarła do Europy i być może dopiero 2007 rok okaże się przełomowy pod tym względem.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefony | firmy | trend | specjaliści | Mania | gry na telefony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy