Kobiety wyżywają się na grach

Pryszczaci młodzieńcy nie opanowali całej branży elektronicznej rozrywki. Kobiety w Stanach Zjednoczonych upodobały sobie swobodne, dorywcze, przypadkowe i niezobowiązujące gry, pozycje z nurtu "casual games".

Średni wiek grających kobiet (powyżej 40 lat) sprzyja sięganiu po gry dostępne na stronach internetowych - donosi agencja Reutersa.

Według DFC Intelligence, tylko w Stanach Zjednoczonym w bieżącym roku kobiety przyniosą blisko 458 milionów dolarów zysków (z ogólnie przewidywanych we wszystkich segmentach rynku 13,3 miliardów dol.), sięgając po szybką rozrywkę, dostępną w zasięgu ręki na specjalnych witrynach internetowych. Brak instalacji i innych dodatkowych czynności pozwala na pozbawioną trudności zabawę przez kilka minut lub nawet kilka godzin.

Według ostatnich badań wydawców takich pozycji, firm RealNetworks oraz PopCap Games, blisko 70% użytkowników "casual games" stanowią kobiety w wieku powyżej 40 lat. W większości tłumaczą swoje zainteresowanie grami chęcią zmniejszenia stresu.

Jennifer Louden, jedna z kobiet, które przyczyniły się do sukcesu prostych gier od RealNetworks, początkowo była negatywnie nastawiona do obsługi całego serwisu. Teraz jednak chwali gry: "Kobiety grają w trosce o siebie, w różnych smakach i wariantach. Są bardzo zorientowane w tym, co i dlaczego robią. Wiedzą, jakich gier użyć, w jakich sytuacjach".

Gry stają się dla przedstawicielek płci pięknej m.in. lekarstwem na ból i bezsenność. Wśród najlepszych środków zaradczych wymieniane są: "Bejeweled", "Bookworm", "Diner Dash" oraz wariacje "Mahjong" lub "Sudoku". Zdaniem Louden, kobiety porównują gry do medytacji pozwalającej na wyciszenie i niewymagającej dzielenia się z innymi osobami.

Alexis Madrigal, analityk DFC Intelligence, porównuje oferujący system gier prostych Pogo, należący do Electronic Arts, do takich instytucji, jak kluby sportowe i siłownie, których członkowie odnoszą wrażenie, że tworzą pewną małą społeczność.

Wszystkie panie (a także panów) zapraszamy do naszego serwisu z grami online: http://go.interia.pl/

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rozrywki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy