John Carmack przemówił podczas QuakeCon

Główny programista i szef zespołu id Software przez blisko dwie godziny przemawiał podczas tegorocznej imprezy QuakeCon w Grapevine w Stanach Zjednoczonych.

Podczas swojej mowy zapowiedział publiczne udostępnienie kodu źródłowego silnika "Quake 3 Arena". Jeden z najlepszych systemów do tworzenia gier będzie można pobrać z sieci całkowicie za darmo już w ciągu najbliższych tygodni.

Carmack postanowił nie kryć swojej opinii na temat nadchodzących platform następnej generacji - głównie Sony PlayStation 3 oraz Xbox 360. Jak stwierdził, poprzedni Xbox był prosty do rozgryzienia dla producentów gier, a to głównie za sprawą porządnych zestawów deweloperskich od producenta. Xbox 360 będzie kontynuować tę tradycję, niemniej jednak PS3 pozwoli na większe wykorzystanie możliwości sprzętowych. Carmack przyznał, że spędził nieco czasu nad tworzeniem następnej gry swojej firmy pod kątem Xboxa 360 i że produkcja trafi do sprzedaży na konsole następnej generacji niedługo po premierze wersji dla komputerów klasy PC.

Szef id Software stwierdził też, iż zadziwia go szum, jaki Sony robi wokół możliwości swojej następnej konsoli. Zwłaszcza pod kątem faktu, jakoby gry na PlayStation 3 miałyby dawać więcej swobody niż te na PC. Stwierdził również, że sporo radości sprawiło mu przygotowanie kultowego "Dooma" w wersji dla telefonów komórkowych, która ukaże się jeszcze w tym roku. Jak dodał, tworzenie mobilnych gier może być niedługo znacznie bardziej imponujące niż produkowanie pozycji PC czy konsolowych, bo tam koszty prac są zdecydowanie niższe.

Zapytany przez jednego z fanów potwierdził, że jest miłośnikiem przenośnej konsolki PlayStation Sony Portable. Dodał też, że studio rozmawiało już z Sony odnośnie wydania jakiejś gry na tę platformę. Nie podał jednak więcej konkretów.

Niemniej jednak powiedział, iż dziwi go nieco fakt, że konkurencja mocno pracuje nad tym, jak zwiększyć rolę fizyki świata w grach komputerowych. Jego zdaniem lepiej mieć już pełne 60 klatek animacji na sekundę i cieszyć się płynną zabawą, niż bawić w rozmaite spowolnienia. Zapytany o tworzony obecnie przez firmę AEGIA chip, który sprzętowo zastąpi możliwości wielu systemów odpowiedzialnych za fizykę, Carmack dodał, że będzie trudno połączyć te opcje z wieloma grami. Jak sądzi, w chwili obecnej chip taki może tylko zmniejszyć płynność gier.

Jednakże podczas całego przemówienia Carmack nie zdradził, za jaki projekt po "Doom 3" zabrała się grupa id Software.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: impreza | Xbox | Sony | programista | john
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy