Japonia gra mniej?

Ponad 40% respondentów w ostatniej ankiecie przeprowadzonej przez japoński Nikkei Research stwierdziło, że poświęca mniej czasu na gry niż w ubiegłym roku. Jednakże osoby te zaczęły więcej korzystać ze stron internetowych i telefonów komórkowych.

Specjaliści z japońskiego centrum badania rynku zapytali o opinię użytkowników sieci internet na temat ich nawyków związane z korzystaniem z mediów. Próba liczyła 1 176 osób w wieku od 10 do 65 roku życia.

Japończycy zostali zapytani o to, jak często sięgają po telewizję, gazety, magazyny, bezpłatną prasę, radio, internet, telefony komórkowe oraz urządzenia do gier.

Największe żniwa popularności zbiera obecnie globalna pajęczyna. Blisko 42,4% respondentów stwierdziło, że spędza w sieci więcej czasu niż w ubiegłym roku. Prawie identyczna (42,6%) ilość osób w tym samym czasie zmniejszyła czas poświęcany na gry. Spadek ten szczególnie dotknął osoby w wieku od 10 do 20 roku życia. Spadek odnotowano pomimo stale wzrastającej ilości sprzedanych konsoli Nintendo DS.

Magazyny, telewizja i radio również straciły u Japończyków na popularności. Na media te blisko 20% mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni poświęca mniej czasu, również kosztem internetu.

Na popularności nie tracą telefony komórkowe. Niewielki odsetek znudzonych mobilną komunikacją osób badacze tłumaczą sporą ilością opcji, na jakie pozwalają telefony (m.in. słuchanie muzyki, audycji podcast, oglądanie telewizji oraz przeglądanie stron w sieci).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefony | Japonia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy