Japończycy podsumowują 2005 rok

Popularny w kraju Kwitnącej Wiśni magazyn związany z grami wideo Famitsu opublikował dane odnośnie podsumowania rekordów sprzedaży w zakończonym już sezonie.

Największym hitem okazała się przenośna konsola Nintendo Dual Screen, która zdominowała sprzedaż platform w ubiegłym roku. Wydany przez nią symulator wirtualnego życia "Animal Crossing: Wild World" został najlepiej sprzedającym się tytułem roku, przekraczając 1,17 miliona egzemplarzy.

Odrobinę niżej znalazły się wyścigi "Gran Turismo 4" na stacjonarną platformę Sony PlayStation 2 (blisko 1,07 miliona egzemplarzy) oraz seria gier zręcznościowo-logicznych "Brain Training: Brain Flex" na Dual Screen, która przekroczyła 1,01 miliona sprzedanych sztuk.

Na dalszych pozycjach pierwszej dziesiątki znalazły się kolejno: "Nintendogs", "World Soccer Winning Eleven 9" (czyli "Pro Evolution Soccer 5"), "Dynasty Warriors 5", "Brain Training: Brain Age", "Tamagotchi no PuchiPuchi ", "Kingdom Hearts II" oraz "Mario Kart DS".

Łącznie gracze zakupili 1084 nowe gry, które rozeszły się w nakładzie sięgającym 55,43 miliona egzemplarzy. Wartość rynku w stosunku do poprzedniego roku wzrosła o 6%. Spośród wszystkich japońskich korporacji największy sukces odnotowało Nintendo (prawie 1/4 wszystkich sprzedanych tam gier), odrobinę mniejszy udział miały kolejno: Bandai, Konami, Sony i Square Enix.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Japończycy | wideo | magazyn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy