Jacy będą gracze następnej generacji?

Międzynarodowy wydawca magazynów powiązanych z branżą elektronicznej rozrywki, firma IDG, opublikował swój doroczny raport odnośnie zachowań i postaw graczy w Stanach Zjednoczonych.

Tegoroczny raport stwierdził, że podjęta analiza pozwala na podzielenie graczy na trzy kategorie: "oddani", "towarzyscy" oraz "przypadkowi". Pierwszą grupę stanowią osoby, które traktują zabawę w gry wideo jako jedną ze swoich najważniejszych czynności. Osoby takie stanowią w Stanach Zjednoczonych aż około 41% ogółu korzystającej z gier społeczności. Najbardziej oddani gracze wydają blisko 52% swoich dochodów na gry oraz sprzęt do nich.

Użytkownicy ujęci jako "towarzyscy" stanowią 35% ogółu w całych Stanach Zjednoczonych i wydają na gry zaledwie 13% swoich pieniędzy. Aż 28% społeczności stanowią "przypadkowi" gracze, którzy po gry sięgają bardzo rzadko.

Raport stwierdził również, że fakt podziału graczy na wspomniane trzy grupy znacznie wpłynie na sprzedaż platform następnej generacji - Sony PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 oraz Nintendo Revolution w latach 2005 i 2006. Autorzy badań stwierdzili też, iż pozycja Sony jako lidera na rynku nie jest już tak pewna jak w przypadku poprzedniej konsoli firmy. Choć blisko 50% graczy zamierza kupić PlayStation 3, to konkurencja ma się znakomicie, bo aż 45% zamierza sięgnąć po konsolę Xbox 360.

Autorzy dodają również, że znaczna część wydawców i producentów myśli, iż wprowadzenie na rynek nowych konsoli przytrzyma przy nich "przypadkowych" graczy i zamieni ich w osoby "oddane" tej formie rozrywki. IDG dodaje, że założenia te nie są takie pewne, bo w rzeczywistości żadna firma nie może oczekiwać powszechnej adaptacji nawet obecnych graczy do nowych platform przed 2007 rokiem.

Badania ujawniły także, że całkowicie inne zachowania przejawiają osoby, które posiadają przynajmniej dwie platformy do gier. Osoby te podchodzą do każdej zmiany sprzętu mniej spontanicznie. Oznacza to też, iż tacy gracze są zdolni wstrzymać się z zakupem konsoli Xbox 360, ponieważ posiadają duże zaufanie do marki Sony. Tym samym prawdziwe przejście na konsole następnej generacji rozpocznie się wraz z rynkowym startem sprzedaży PlayStation 3 w przyszłym roku.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | Sony | rozrywki | firma | wydawca | jacy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy