ICO - PS2 (przedpremierowo!)

Rodzaj gry: Przygodowa

PREMIERA: 25 marca 2001

Grywalność: 10/10

Grafika: 9,5/10

Dźwięk: 9/10



Co jakiś czas, pojawiają się tytuły, które wraz z wiekiem nabierają statusu kultowości. Tak było dawno temu z Tekkenem, Gran Turismo, czy Crash Bandicootem. Już w momencie premiery, w oczach graczy zyskiwały duże uznanie. Ale dopiero czas oczekiwań na kolejne części, udoskonalanie wydawałoby się rzeczy, które lepsze być nie mogą, sprawiało że poszczególne pozycje przechodziły do historii. Taki los z pewnością spotka ICO.

Reklama



W zasadzie można by napisać, że gra jest wybitna, piękna i urzekająca i na tym poprzestać. Po prostu żaden opis, czy recenzja nie oddadzą w pełni tego czym jest ICO. Ale spróbujmy? Intro wprowadza nas w tajemniczy i baśniowy klimat gry. Dziwne postacie zmierzają w stronę ogromnego zamczyska. Prowadzą ze sobą wystraszonego chłopca... z rogami na głowie. Zamykają go w jednym z dziesiątek (setek?) wręcz kosmicznie wyglądających sarkofagów. "Nie miej nam tego za złe. To dla dobra wioski" - mówią, po czym odchodzą. Następuje coś na kształt trzęsienia ziemii (cóż mogło je spowodować?). Chłopiec uwalnia się z zamknięcia i rozpoczyna poszukiwania drogi ucieczki. Wcześniej jednak jego uwagę przykuła pordzewiała klatka, wisząca na samym szczycie komnaty. Najpierw wylała się z niej podejrzanie wyglądająca, czarna substancja. Później zmaterializowała się bladolica niewiasta w białej sukni. Oto nasze zadanie: uwolnić tajemniczą dziewczynę i uciec wraz z nią z opanowanej przez nieczyste siły twierdzy.

W zasadzie ICO wyrywa się ze wszystkich znanych dotąd standardów. Jest to zarówno przygodówka- akcji, jak i platformer, gra logiczna, oraz gra... opiekuńcza! Jako że, naszym głównym zadaniem jest właśnie sprawowanie opieki na dziewczyną - w momencie jeśli coś jej się stanie (np. porwą ją stwory z czarnej mazi, które non-stop na nas polują) pojawia się przykry dla gracza napis: game over. Aby wydostać się z zamku trzeba będzie ostro zakombinować - zagadki są bardzo różnorodne, a ich rozwiązanie wymaga zarówno sprawnych szarych komórek, jak i zręcznych palców. Osobną kwestią jest oprawa wizualna. Lokacje są przeogromne i przepiękne - ilość szczegółów tle, kolorystyka, animacja - to wszystko wprost onieśmiela przy pierwszym kontakcie. Moc PlayStation 2 została wykorzystana tak jak przystało na gry nowej generacji. Wielokrotnie gracz będzie przestawał na chwilę, aby wykorzystać prawą gałkę analogową Dual Shock 2 w celach widokowych (służy ona do rozglądania się po pomieszczeniu). Całości dzieła, dopelnia muzyka, która do końca wyraża klimat ICO - nastrojowa, pełna grozy, suspensu, niepokoju, piękna i uczuć.



ICO TO GRA NIEZWYKŁA I JEDYNA W SWOIM (NIEPOWTARZALNYM) RODZAJU.



Dzięki PlayStation 2 otrzymujemy:

  • grafikę, której nie da opisać się słowami
  • rozbudowaną przygodę, której gracz nigdy nie zapomni
  • i nic już więcej nam nie trzeba...

UWAGA!!! Do każdego zamówienia przedpremierowego na grę "ICO" SONY POLAND dodaje wyjątkowy gadżet - świecę "ICO", która powinna rozjaśnić ciemne ścieżki przygód głównych bohaterów - Ico i Yordy.



MartineZ: Składam podziękowania Sony Poland za współpracę. Graczy zainteresowanych nabyciem tej pozycji odsyłam do strony sklepowej PSX-SHOP.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: grafika | dźwięk | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy