Hity Ameryki w 2006 roku

Wartość sprzedaży gier dla komputerów klasy PC w ubiegłym roku osiągnęła prawie 1 miliard dolarów - oświadczyła w swoim podsumowaniu minionego sezonu amerykańska grupa badawcza NPD.

Specjaliści od prowadzenia statystyk sprzedaży produkcji branży elektronicznej rozrywki są zadowoleni z 2006 roku. Choć wielu wciąż głosi, że rynek gier na PC umiera, wszystko wskazuje na to, iż najgorsze czasy mamy już są sobą.

Według NPD sprzedaż gier na PC odzyskuje siły. Wzrost dochodów w tym segmencie w stosunku do poprzedniego roku wynosił 1% i osiągnął 970 milionów dolarów. Łączna sprzedaż wszystkich gier wideo wzrosła w Ameryce Północnej o 6% i wyniosła prawie 7,4 miliardów dolarów.

"To odświeżające spojrzeć na wzrost sprzedaży detalicznej gier PC po kilku latach oglądania spadków. Wraz z rosnącymi dochodami z dystrybucji elektronicznej i subskrypcji gier sieciowych segment gier na PC jest wciąż ważny" - twierdzi Anita Frazier, analityk NPD Group.

Najlepiej sprzedającymi się grami na wszystkie platformy w 2006 roku były: "Madden NFL 07", "Cars", "Lego Star Wars II: The Original Trilogy", "NCAA Football 07", "New Super Mario Bros.", "Need for Speed: Most Wanted", "Gears of War", "Call Of Duty 3", "Lego Star Wars" oraz "Fight Night Round 3".

Największymi przebojami na PC były zaś: "World of Warcraft", "The Sims 2", "The Sims 2 Open For Business", "Star Wars: Empire At War", "The Sims 2 Pets", "Elder Scrolls IV: Oblivion", "Age Of Empires III", "The Sims 2 Family Fun Stuff", "Civilization IV" oraz "The Sims 2 Nightlife".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: miliard | star | wars | NPD | hity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy