Hercules Prophet 4000XT

Hercules - jedna z wiodących firm, oferujących wysokiej jakości karty graficzne oparte o najnowsze rozwiązania w dziedzinie grafiki 3D, zaprezentowała na targach ECTS swoje 3 najnowsze produkty. Są to:

  • Hercules Prophet 4000XT
  • Hercules Prophet 4500
  • Hercules Prophet III

W tym artykule opisujemy pierwszą z prezentowanych kart - Hercules Prophet 4000XT.



Hercules Prophet 4000XT to karta oparta o chipset KYRO firmy STMicroelectronics. Architektura chipsetu, 32 MB lub 64 MB pamięci na pokładzie karty oraz rozwiązania techniczne, o których piszemy niżej, pozwalają na osiągnięcie wysokiej wydajności w średnio wymagających grach 3D oraz wysokiej wydajności w aplikacjach graficznych 3D.

Reklama



Tile Based Rendering



TBR to sposób wyświetlania grafiki 3D poprzez uprzedni podział obrazu na małe obszary, nazywane "tiles". Małe obszary 3D renderowane są szybciej, co zapewnia lepszą wydajność grafiki 3D.



Hidden Surface Removal



HSR to funkcja pozwalająca na dodatkowe przyspieszenie przeliczania i wyświetlania grafiki 3D. Obraz 3D składa się z trójkątów (triangles), które wypełniane są teksturami. Chipset KYRO najpierw bada, które trójkąty są widoczne, a które są zasłonięte przez inne obiekty, leżące "bliżej" obserwatora, a następnie wypełnia teksturami tylko obiekty widoczne.



Full Scene AntyAliasing



FSAA to nic innego jak wygładzanie krawędzi obiektów. Najprościej wytłumaczyć to tak - jak wiadomo każdy obiekt graficzny 3D składa się z trójkątów (triangles) - dlatego też okręgi, elipsy i wszelkiego rodzaju krzywe mają "kanciaste" brzegi. Uaktywnienie FSAA powoduje wygładzenie tych krawędzi, dzięki czemu obraz znacznie zyskuje na jakości - niestety jest to funkcja pożerająca mnóstwo zasobów mocy obliczeniowej chipsetu 3D, dlatego aby móc realizować płynnie FSAA w wysokich rozdzielczościach potrzeba oprócz mocnego chipu 3D także bardzo szybkiego procesora w komputerze.

Environmental Bumb Mapping



EBM to wspomaganie wizualizacji "chropowatych" powierzchni. Odpowiednie nałożenie światła i cieni na nieregularnie ukształtowaną powierzchnię powoduje złudzenie "chropowatości". Pełny EBM realizowany jest w Hercules Prophet 4500, gdzie na obiekt nakładane są 2 tekstury - bazowa oraz powierzchni/oświetlenia. Hercules Prophet 4000 realizuje EBM w uproszczony sposób - poprzez nieregularności w wyświetlaniu cieni na obiektach pokrytych takimi teksturami.



Dane techniczne Hercules Prophet 4000XT

  • chipset KYRO 4000XT
  • szyna AGP lub PCI
  • 32/64 MB pamięci na pokładzie, magistrala 128-bitowa
  • taktowanie pamięci - 115 MHz, taktowanie chipsetu - 115 MHz
  • radiator z wentylatorem umieszczony na chipie graficznym
  • TBR
  • HSR
  • FSAA
  • EBM
  • 8 poziomowy multi-teksturing
  • 16 lub 32-bitowy rendering
  • wspomaganie odtwarzania DVD: kompensacja ruchu, interpolacja pozioma oraz pionowa, skalowanie
  • maksymalna rozdzielczość ? 1940 × 1440 przy 24-bitowym kolorze i odświeżaniu 60Hz
  • obsługa DirectX, Direct3D, OpenGL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: karty | hercules
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy