Heli Heroes

Wydawca: TOPWARE

Producent: TOPWRE PROGRAMY

Dystrybucja PL: TOPWARE POLAND

Rodzaj gry: Strzelanka

Data wydania: Wrzesień 2001



Heli-Heroes to najnowsza produkcja firmy TopWare Programy. Grę tą należy zaliczyć do gatunku Arcade - shoot'em up. Stagnacja w gatunku strzelanek, brak nowych tytułów, a także niesłabnące zainteresowanie wśród graczy zadecydowały o przystąpieniu do prac nad Heli-Heroes.



Przy projektowaniu gry, zaczerpnięto wszystkie najlepsze cechy gatunku, połączono je wraz z nowymi pomysłami i niespotykanymi dotąd rozwiązaniami, oprawiono nowoczesnymi technikami wizualizacyjnymi 3D i otrzymano naprawdę wybuchową mieszankę. Powstała gra o tak niespotykanie wysokim poziomie grywalności, że zaskoczyła nawet samych twórców.

Reklama

Historia

Revolution Now (Czas rewolucji) - to nazwa jednego z najgroźniejszych ugrupowań terrorystycznych ostatnich lat. Początki sięgają połowy lat dziewięćdziesiątych kiedy to gwałtowny rozwój internetu i elektronicznych środków przekazu ogarnął cały świat. Przepływ elektronicznej gotówki, kupno i sprzedaż udziałów za pośrednictwem globalnej sieci, potęga informacji. Elektroniczni włamywacze i złodzieje stali się na tyle groźni, że konieczne było powołanie grup przeciwdziałających temu procederowi. Jedną z pierwszych była grupa działająca przy Departamencie Obrony, amerykańska "7 Departament". Należeli do niej najzdolniejsi programiści i inżynierowie, a wśród nich Thomas "Gray" Savage, specjalista systemów kodowania i zabezpieczeń. W ciągu pięciu lat znacznie poszerzył swoje umiejętności, a jego nowatorskie pomysły przyczyniły się do największych sukcesów "Siódemki". W roku 2001 podczas konferencji "Cywilne systemy zabezpieczeń i kontrola danych" w Paryżu, Savage poznał Lionela Genoe, francuskiego programistę oficjalnie pracującego dla znanego koncernu samochodowego. Genoe za pomocą drobnych elektronicznych oszustw potajemnie wspierał niewielką organizację anarchistyczną "Revolution Now". Wywrotowy charakter Francuza i jak się z czasem okazało duży wpływ na osobowość Savege'a, zaowocowały licznymi wtargnięciami do systemów bezpieczeństwa wielu znaczących portali internetowych, banków i korporacji przemysłowych. W tym samym czasie seria ataków o charakterze terrorystycznym na paryskie ambasady nadała rozgłosu "Revolution Now". Namierzony przez własnych kolegów Savage pośpiesznie opuścił USA, zmieniając wcześniej tożsamość. Do Paryża przybył 15 maja 1999 roku. Tydzień później wraz z Genoe dokonał włamania do Banku Rezerw Federalnych. W ciągu roku zapewnił organizacji środki pieniężnie sięgające kwoty 3 mld dolarów. Bojówki RN wspierane przez Savage'a i Genoe'a, dokonywały coraz zuchwalszych ataków. Możliwości, jakimi dysponowali hakerzy, z czasem przekształciły charakter organizacji z bojówkowo-wywrotowej na zorganizowaną organizację przestępczą z własnym zapleczem ekonomicznym i zbrojnym ramieniem. Wpływająca na życie polityczne i społeczne organizacja bardzo szybko pozyskiwała nowych członków, niejednokrotnie bardzo wpływowych. Sieć korupcji, manipulacji mediami, przemytem, nielegalnym handlem bronią, wkrótce oplotła całą Europę. W styczniu 2002 serwer Pentagonu odrzucił hasło administratora. Rozpętało się prawdziwe piekło...



International Special Forces - Grupa uderzeniowa Alpha.

W roku 1972 po tragicznych wydarzeniach w Monachium, rząd Republiki Federalnej Niemiec podjął decyzję o stworzeniu specjalnej grupy uderzeniowej do walki z terroryzmem. Obecnie znanej już na całym świecie GSG9. Równolegle, w ścisłej tajemnicy, formowała się organizacja mająca w przyszłości brać udział w szczególnie niebezpiecznych zadaniach. Blitzangriffstruppen, bo tak nazwano tą elitarną grupę, była samodzielną jednostką zrzeszającą starannie wyselekcjonowaną elitę żołnierzy, inżynierów i logistów, działających tam, gdzie zawiodły wszelkie dostępne środki. Bezwzględne metody działania opierały się na podobnych zasadach jak te stosowane przez radzieckie służby specjalne i wywiadowcze. Żołnierze Blitzangriffstruppen nie negocjowali i nie brali więźniów. Jedynym słusznym rozwiązaniem była siłowa eliminacja zagrożenia. W ciągu 19 lat działalności Blitzngriffstruppen miała na swoim koncie 52 akcje zakończone pełnym sukcesem. Przy stracie 4 żołnierzy wyeliminowała 478 "celów". W roku 1991 na podstawie ratyfikowania przez Niemcy, Francje, Wielką Brytanie i USA, międzynarodowych umów, powstała międzynarodowa organizacja do walki z terroryzmem. Jej trzonem stała się niemiecka Blitzangriffstruppen. Zreorganizowana, zasilona nowymi ludźmi, z nową nazwą - Alpha - Intertional Special Forces - nie zmieniła jednak swojego statusu. Już pierwsze 3 lata działalności ISF ujawniły jej wyjątkową przydatność na arenie międzynarodowej. Pozwoliło to na poszerzenie obszaru działań - między innymi udział w konfliktach zbrojnych, walka z kartelami narkotykowymi, przeciwdziałanie malwersacjom finansowym. W nowej organizacji zarysowano również wyraźny podział na grupę operacyjną, działającą przy użyciu środków konwencjonalnych i grupę specjalną wykorzystującą najnowsze osiągnięcia techniki - sieci komputerowe, odsłuchy, monitorowanie, łączność satelitarna. Lista sponsorów ISF, jest bardzo długa, znajdują się na niej między innymi ONZ i Departament Obrony USA.



Dossier bohaterów

Kurt Glosser 33 lata - Niemiec - zwerbowany w 1999 roku. Karierę wojskowa rozpoczął w 1992 roku, służąc w stopniu porucznika w powietrznych siłach zbrojnych Niemiec. Wykonał 446 lotów bojowych i 1125 ćwiczebnych. Latał między innymi nad terytoriami Turcji, Iraku, Polski, Jugosławii. W roku '97 na poligonie NATO w Hiszpanii wzbudził zainteresowanie obserwatorów organizacji. Podczas lotu rozpoznawczego w byłej Jugosławii jego śmigłowiec został zestrzelony. Glossera oficjalnie uznano za zaginionego. Od tego czasu rozpoczyna się jego działalność w organizacji. Do chwili obecnej brał udział w kilkunastu akcjach, miedzy innymi w likwidacji boliwijskiej fabryki kokainy, zniszczeniu transportu procesorów nowej generacji zamówionych przez rząd Iraku, zestrzeleniu śmigłowca, którym grupa bałkańskich zbrodniarzy wojennych próbowała uciec do Meksyku.



Olga Ivanova - 27 lat - Rosjanka - pilotka zwerbowana przez ISF w 1998 roku. Pochodzi z rodziny z wojskowymi tradycjami - ojciec Victor Ivanow pułkownik wywiadu wojskowego, obecnie zajmuje się szkoleniem agentów GRU. Brat Aloscha, jest pilotem myśliwca, służy w Czeczenii. Podczas studiów w akademii wojskowej wybrała kierunek inżynierii lotniczej. Odbyła praktykę w zakładach Kamova jako oblatywacz i asystent głównego inżyniera. Jest znanym i cenionym specjalistą w dziedzinie silników odrzutowych oraz napędów rakietowych. Jako pilot spisuje się wzorowo. Jest znana przede wszystkim z niewiarygodnej precyzji lotów na niskim pułapie. Odbyła 1523 loty ćwiczebne. Jej zdolności odbiły się szerokim echem w kręgach dowództwa NATO i organizacji. W roku 1998 organizacja zaproponowała armii sowieckiej "wypożyczenie" Ivanovej, a ona sama przyjęła propozycję bez większych obiekcji. Po ostatecznych negocjacjach kwota zatrzymała się na poziomie 30 mln dolarów. Zarówno organizacja jak i dowództwo Rosjan uważają, że ubiły złoty interes.



Gameplay

Fabuła gry oparta jest wokół walki tajnej agencji rządowej ISF z potężną organizacją terrorystyczną Revolution Now. Gracz wciela się w rolę jednego z pilotów agencji. Do wyboru ma mężczyznę Kurta Glossera latającego amerykańskim śmigłowcem AH 64 Apache lub kobietę Olgę Ivanową łatającą rosyjskim Ka - 50 Kamov.

Jako pilot gracz bierze udział w 30 zróżnicowanych misjach bojowych. Istnieje możliwość wystartowania każdej misji w trybie dla dwóch graczy. Jeden z nich wciela się wtedy w Kurta a drugi w Olgę.



Podczas misji gracz ma przed sobą widok z góry z tyłu śmigłowca pod katem 45, 55 lub 60 stopni. Zmiana kąta możliwa jest w każdej chwili poprzez jeden z klawiszy funkcyjnych.

W czasie lotu śmigłowiec podąża zadaną trajektorią, a gracz może poruszać nim w obszarze ekranu w celu namierzania przeciwników (pamiętacie River Raid?), unikania zderzeń z terenem i pociskami oraz zbierania bonusów. Możliwa jest też zmiana szybkości lotu poprzez przesuwanie śmigłowca w przód i w tył, oraz wybór nowych trajektorii w punktach ich przecięcia. Podczas zbliżania się do takiego punktu na ekranie pojawiają się sygnalizujące to strzałki, a gracz musi ustawić śmigłowiec po prawej lub lewej stronie ekranu aby dokonać wyboru. System trajektorii lotu pozwolił na stworzenie ciekawych misji z zapętlonymi odcinkami, ukrytymi lokacjami i trajektoriami włączanymi warunkowo.


Sterowanie

Sterowanie śmigłowcem zostało maksymalnie uproszczone i sprowadza się do 4 przycisków kierunkowych i 2 przycisków fire (lub joysticka z 2 przyciskami). Pierwszy przycisk fire służy do strzelania z działka pokładowego, a drugi do odpalania broni dodatkowych takich jak rakiety, lasery itp. Jednoczesne użycie obu przycisków powoduje odpalanie bomby atomowej (jeżeli jest akurat dostępna). Oczywiście ustawienia klawiatury i kontrolerów są w pełni konfigurowalne.



Gra obsługa wszystkie urządzenia sterujące dostępne na rynku od klawiatury począwszy poprzez wszelkiego rodzaju pady i kontrolery lotu, a na joystickach skończywszy. Posiadacze joysticków z force feedbackiem również nie będą zawiedzeni, ilość efektów jakie oferuje gra na tego typu urządzenia (od wibracji silnika po odczucia wystrzałów, trafień i uderzeń o ziemię) może spowodować u nich zawrót głowy, a raczej 'trzesiączkę' nadgarstków.



Misje

Gra zaczyna się od czterech misji treningowych dzięki którym początkujący gracze, w kilka minut opanują techniki sterowania śmigłowcem i eliminacji wroga, oraz zapoznają się bonusami ułatwiającymi grę. Po treningu zaczyna się prawdziwa walka wypełniona misjami z potężnymi przeciwnikami (tzw. bossami), misjami z ograniczeniem czasowym, a także utrudnieniami terenowymi (wąskie kaniony, mosty itp.). Łączna ilość misji wynosi aż 30!



Zachowanie przeciwników jest bardzo zróżnicowane podobnie jak używana przez nich broń. Od naziemnych stanowisk karabinów maszynowych do samobójczych eskadr myśliwców F15. Podczas walki spotkamy większość sprzętu używanego w armiach USA, Rosji i państw Arabskich (około 60 pojazdów i 40 budynków aktywnych oraz ok. 300 obiektów pasywnych).

Setki obiektów (jednostek i budynków i dodatków) pozwoliły na zaprojektowanie bardzo zróżnicowanego, dynamicznego otoczenia, które nadaje grze niespotykany charakter. Każdy element otoczenia może zostać zniszczony przez gracza lub mu zagrozić.



Wyposażenie

Podczas każdej misji, do dyspozycji gracza pozostaje wachlarz systemów ofensywnych i defensywnych, a także grupa dodatków i ulepszeń podnoszących grywalność i urozmaicających rozgrywkę. Część wyposażenia dostępna jest dopiero po przejściu odpowiedniej misji (np. misja, w której zadaniem gracza jest zdobycie prototypu laserowego lub plazmowego działa).



Broń

Podstawowym wyposażeniem śmigłowca jest szybkostrzelne jedno-lufowe działko 60mm, które może być rozbudowywane aż do czterech luf. Dodatkowe systemy uzbrojenia tworzą rakiety nienaprowadzane SIDEWINDER, rakiety naprowadzane STINGER, podwójne działko LASEROWE, rakiety przeciwpancerne HELLFIRE, miotacz PLAZMOWY i BOMBA ATOMOWA. Amunicja do tych systemów jest limitowana i musi być odnawiana podczas misji poprzez zbieranie odpowiednich bonusów. Podczas misji zawsze aktywny jest system uzbrojenia o największej sile niszczenia (nie dotyczy bomby atomowej która odpala się w specjalny sposób), pozwala to na swobodną dynamiczną zabawę bez potrzeby pamiętania o zmianie uzbrojenia. Najlepsza broń jest zawsze gotowa do użytku.



Systemy obronne

Oprócz broni śmigłowiec gracza posiada także różnorodne systemy obronne. Pancerz chroni przed pociskami wroga, flary (wystrzeliwane automatycznie) potrafią zmylić naprowadzane rakiety wroga, mechanizm STEALTH włącza czasową niewidzialność, a osłona energetyczna - czasową nieśmiertelność. Dodatkowe dopalacze pozwalają szybko wydostać się z niebezpiecznego obszaru.



Bonusy

Na misjach rozrzucone są specjalne bonusy pozwalające na dokonywanie napraw, uzupełnianie paliwa i amunicji, rozbudowę działka pokładowego (max 4 lufy), montowanie dodatkowych systemów uzbrojenia, zwiększenie szybkości lotu, zbieranie dodatkowych punktów itp.

Istnieją także niemiłe niespodzianki w postaci bonusów odwracających ekran.

Część bonusów schowana jest w budynkach i pojazdach wroga i staje się dostępna dopiero po ich zniszczeniu.

Tryby gry

Gra posiada 2 tryby gry: Zawody i Trening



Zawody

W trybie tym gracz przechodzi jedna misje po drugiej rozpoczynając od misji 5 (treningi zostały pominięte). Poziom trudności ustawiony jest na trudny a wyniki zapisywane są w lokalnej tabeli wyników. Wyniki te mogą także zostać umieszczone na publicznym serwerze gry (patrz punkt Internet)



Trening

W trybie treningowym gracz może poćwiczyć wszystkie misje przed przystąpieniem do zawodów. Misje stają się dostępne kolejno i aby uzyskać dostęp do którejś z nich należy przejść wszystkie poprzednie. Misja raz udostępniona jest już zawsze aktywna. Chyba że ktoś odinstaluje grę i zainstaluje ją na nowo. W tym trybie najlepsze wyniki nie są zapisywane.

Przed rozpoczęciem każdej misji można wybrać poziom trudności. Występują 3 poziomy: łatwy, średni i trudny.


Trening 2 osobowy

Tryb ten nie różni się od trybu trening oprócz tego, że równocześnie może grać dwóch graczy. Śmigłowce graczy lecą obok siebie na tym samym ekranie, a walka pomiędzy nimi polega na tym kto zdobędzie więcej punktów. Wybór trajektorii dokonywany jest przez śmigłowiec gracza pierwszego, a szybkość lotu jest średnią z szybkości obu śmigłowców.



Internet

W internecie istnieje globalny serwer wyników. Jest na nim zapisana lista 30 najlepszych graczy. Dostęp do listy możliwy jest z głównego menu gry. Każdy gracz z dostępem do internetu po uzyskaniu wyniku w trybie 'Zawody' może porównać swoją lokalna listę wyników z globalną listą wyników. W wypadku gdy jego wyniki mieszą się w pierwszej 30-stce może je wysłał na serwer. (klikając na odpowiedni przycisk).

Istnieje możliwość powiadamiania e-mailem o zmianach na liście. Po wpisaniu swojego e-maila i umieszczeniu swojego wpisu na liście gracz otrzyma pocztą elektroniczną wiadomość za każdym razem gdy ktoś uzyska wynik lepszy od niego. Dodatkowo w mailu znajduje się lista ostatnich 30 wyników.



Grafika

To co czyni tę grę wyjątkową, to przede wszystkim oparte na doskonałym (w pełni wykorzystującym możliwości najnowszych kart graficznych) enginie, środowisko 3D. Nie oznacza to bynajmniej, iż Heli-Heroes ma ogromne wymagania sprzętowe. Wprost przeciwnie, elastyczny engine graficzny optymalizuje i dostosowuje grafikę do możliwości sprzętu.



Niespotykana dotąd szczegółowość w odwzorowaniu terenu, precyzyjnie wymodelowane i animowane obiekty oraz tektury obrazujące najmniejsze detale niewątpliwie stawiają Heli-Heroes w czołówce gatunku. Podczas przelotów nad wodą towarzyszą graczowi refleksy słońca na jej powierzchni. Wybuchy, rozbłyski, refleksy i odbicia świetlne zadowolą nawet najwybredniejszych.



Nie można nie wspomnieć o olśniewającym wyglądzie misji nocnych. Niesamowita gra świateł i wspaniale wyglądających eksplozji to zasługa niesamowitego wręcz systemu oświetlenia; trudno to opisać to trzeba po prostu zobaczyć. Jeszcze żadna nowa gra pojawiająca się na rynku, nie przesunęła technologicznej poprzeczki tak wysoko w górę. Gracz zostaje oczarowany bogactwem oświetlenia scen, mnogością źródeł światła i ich wspaniałą kolorystyką. Gdy zagrasz w Heli-Heroes inaczej spojrzysz na świat, zobaczysz coś czego jeszcze nigdy wcześniej nikt Ci nie dał przeżyć, zobaczysz nową, wyłaniającą się jakość, nowy standard, przyszłość gier 3D!



Dla posiadaczy najnowszych kart 3D (GeForce2, Radeon, GeForce 3) gra posiada dodatkowy atut: Per Pixel Bump Mapping. Jest także pierwszą grą wykorzystującą Per Pixel Specular Lighting. Opcja ta owocuje niespotykanie realistycznym wyglądem obiektów i wspaniałymi odbłyskami i refleksami światła, z jednoczesnym zachowaniem pełnej szczegółowości tekstur.



Prawdziwe 3D

W połączeniu z okularami 3D Revelator firmy ELSA gra działa w pełnym 3D. Obiekty sprawiają, wrażenie tak realnych, że trudno oprzeć się wrażeniu, że jesteśmy uczestnikami wspaniałej, trójwymiarowej iluzji, że sami znajdujemy się w wirtualnym świecie 3D i możemy wyciągnąć, dłoń aby dotknąć srebrzystej stali pancerzy wozów bojowych, by poczuć pył i smak prawdziwej walki.



Dźwięk i muzyka

Podczas tworzenia gry szczególną uwagę poświęciliśmy stronie dźwiękowej. Od pierwszej misji graczowi towarzyszy pełne tło dźwiękowe tworzone przez szum silników, odgłosy wystrzałów i wybuchów oraz nieustające odzywki i docinki pilotów komentujących bieżącą sytuacje na planszy.



Nad wszystkim dominuje dynamiczna ścieżka dźwiękowa stworzona przez profesjonalnych muzyków, stanowiąca perfekcyjne dopełnienie i uwypuklenie klimatu gry.



Cechy gry

  • Niesamowita grywalność.
  • Trójwymiarowy teren i jednostki.
  • Pojazdy i broń występujące na współczesnym polu walki.
  • Systemy obronne: flary, pancerz, STEALTH.
  • Zużywające się paliwo i amunicja.
  • Różne rodzaje amunicji.
  • Tryb, w którym mogą jednocześnie grać dwaj gracze.
  • Dwa tryby rozgrywki: trening i zawody.
  • Obsługa wielu urządzeń sterujących: klawiatura, pad, joystick.
  • Obsługa joysticków z force feedbackiem.
  • System dynamicznego oświetlenia (do 64 kolorowych świateł na scenie).
  • Per Pixel Bump Mapping i Per Pixel Specular Lighting.
  • Obsługa okularów 3D.


Wymaganie sprzętowe:

Pentium MMX 300 MHz

64 MB pamięci RAM

300 MB wolnej przestrzeni na twardym dysku

Karta graficzna kompatybilna z DirectX

Akcelerator graficzny ze sterownikami Direct3D lub OpenGL lub Glide

CD-ROM z poczwórną prędkością

Mysz

Windows '9x, ME, 2000



Podsumowanie


Heli-Heroes ma szansę stać się produktem przełomowym, wyznaczającym nowy kierunek jakości gier arcade - shoot'em up. Przemawia za tym nakład pracy włożony w dopracowanie nawet najmniejszych szczegółów, zaangażowanie twórców oraz pierwsze opinie graczy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wrzesień | serwer | Niemiec | misje | zawody | broń | USA | wydawca | trening | rakiety | organizacja | Herosi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama