Cywilny kunszt
Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A jest niezwykle wyrafinowanym modelem. Co prawda posiada mniejszą moc, jest troszkę cięższy i wolniejszy od GSR'a, lecz zawiera standardowo montowaną pół-automatyczną przekładnię skrzyni biegów i miększe zawieszenie z lepszym tłumieniem NVH. Największą zmianą, którą podkreśla producent jest zastosowanie właśnie skrzyni biegów " Invecs-II 5-speed auto - Tiptronic", gdzie zmieniamy przełożenia wciskając guziki przy kierownicy (niczym w bolidach F1 :). My możemy mieć te same wrażenia używając kontrolera GT-FORCE Logitechu.
Ubyło power'a
Użyta turbosprężarka w serii GT-A posiada mniejszą turbinę i dysze. Takie posunięcie zredukowało moc silnika z 280KM na 272KM. Automatycznie poszedł w dół moment obrotowy, który aktualnie wynosi 253bft (wcześniej 282bft). Wspomniany moment obrotowy i waga zwiększona o 80 kg niestety odbiły się na osiągach - teraz samochód rozpędza się od 0-100km/h w granicach bliższych 6 sekundom niż 5 (to straszne ;)
Mniejsze zawsze znaczy piękniejsze?
Wizualnie Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A wydaj się być także bardziej cywilny niż GSR. Przede wszystkim zmalały frontowe wloty powietrza a tablica rejestracyjna wróciła na środkową część zderzaka osłabiając moim skromnym zdaniem lwie spojrzenie. Decydując się na wersję GT-A otrzymujemy średniej wielkości tylnie "skrzydło" - możliwe jest jednak zainstalowanie dużego "nastawnego" spojlera lub (o zgrozo) brak jakiegokolwiek!
Komfort ponad wszystko
Podwozie w edycji GT-A przeszło kilka znaczących modyfikacji: poprawiono izolacyjność dźwiękową i zmniejszono podatność na wibracje. Ultra-szybką sterowność koła kierowniczego odpowiednio stonowano a nowe zawieszenie zapewnia praktycznie komfortowe podróżowanie (miękkie). Na całe szczęście pozostały w niezmienionej formie opony nisko-profilowe o standardowych wymiarach jak w GSR.
Charakterystyczne cechy modelu Lancer Evo VII GT-A:
Jako ciekawostkę podamy, że Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A można zakupić za kwotę 31 500 funtów. Dla porównania Alfa Romeo 156 GTA ze skrzynią Selespeed kosztuje mniej niż 30 000 funtów. Według Was, która z maszyn jest bardziej atrakcyjna?
Reasumując...
Wszystkie zmiany oraz modyfikacje zostały perfekcyjnie odwzorowane przez programistów i desig'erów z PolyPhony Digital, dzięki czemu każdy szczęśliwy posiadacz PlayStation 2 oraz gry z serii "Gran Turismo" może stać się posiadaczem Mitsubishi Lancer Evo VII GT-A bez konieczności uszczuplania budżetu o 31 500 funtów! Ta gra to dzieło sztuki (bezkonkurencyjna w materii, którą porusza!)
MartineZ: Zapraszamy Was do nadsyłania propozycji, które z samochodów pragnęlibyście zobaczyć w kolejnych odsłonach naszych exclusive "rzutów okiem"! Mogą być to pojazdy np. z Mercedes'a, TOCI, Gran Turismo, Burnout'a itp.- wybór tytułów konsolowych jest dowolny. Na podpowiedzi czekam pod adresem mailowym: Marcin.Brodowski@interia.pl