GT Advance 3 - GBA

Tytuł: GT Advance 3 - Pro Concept Racing
Platforma: GameBoy Aadvance
Dystrybutor Nintendo w kraju: Lukas Toys
Developer: MTO
Gatunek: Wyścigi
Premiera: już jest!
Ocena: 9,6/10

Mały nie znaczy gorszy!
Wielu z nas w dobie stacjonarnych, potężnych next-genów troszkę z pogardą i po macoszemu traktuje przenośne systemy. Lecz czy postępując w ten sposób zdajemy sobie sprawę z faktycznej "mocy" kieszonsolek? Chyba nie... a raczej na pewno nie! Najlepszym tego dowodem jest chociażby dzisiejsza prezentacja gry zatytułowanej "GT Advance 3 - Pro Concept Racing", a dedykowanej handheldowi Nintendo.

Jeżeli obcujecie już przysłowiowy "jakiś czas" z Advance'm to z pewnością mieliście kontakt lub słyszeliście o serii "GT Advance". Niewtajemniczonym przypominamy, że to istny odpowiednik GranTurismo dla małego GameBoy'a! Gra wyrobiła już sobie wyśmienitą renomę a to głównie za sprawą dobrej oprawy wizualnej 3D, rewelacyjnej dynamiki oraz przede wszystkim profesjonalnego podejścia do materii motoryzacji! Nie inaczej jest i tym razem, na nasze szczęście.

Efektowny start i tryby rozgrywek
Po osadzeniu cartridge'a w porcie rozszerzeń Advance'a naszym oczom niestety nie ukazuje się żadne animowane intro, lecz statyczna menu'sowa plansza (mniemam, że ilość zgromadzonych informacji na cart'cie ograniczyła troszkę swobodę programistów do wrzucania bonusowych filmów). Na tle czerwonego pojazdu z koncernu "ASL" migocze zachęcający nas do rozpoczęcia drogowych pojedynków napis 'press start'. Jeżeli nie wciśniemy go odpowiednio szybko to konsolka rozpocznie nam prezentację pojazdów zaimplementowanych do gry. Trzeba przyznać, że wyświetlane replay'e przejazdów ujęte z perspektywy trzeciej osoby robią duże wrażenie. Ale nie czekając już dłużej wciskamy pospiesznie 'start' - zgodnie z zaleceniami.

Potwierdzenie wspomnianym klawiszem przenosi nas do głównego panelu dostępnych trybów rozgrywek, wśród których dostrzegamy następujące:

1) CHAMPIONSHIP

  • EXPERT
  • BEGINNER'S CLASS
  • MEDIUM CLASS
  • HIGHSPEED CLASS
  • PROFESSIONAL CLASS
    2) QUICK RACE
  • GO TO RACE
  • CAR SELECT
  • TUNING
    3) TIME ATTACK
  • brak możliwości wyboru: pory dnia oraz pogody
    4) PRACTICE
  • TEST TRACK
    5) DRIFT COMBO (3 poziomy do szaleństw poślizgowych)
  • "COMB" UP
  • SLIP ROUGHT
  • STR/DRIFT
    6) EXTRA
  • KART
  • WIREFRAME
  • RADIO CON
    7) LINK

    Dostępne tryby rozpisaliśmy tak precyzyjnie, że chyba zbędne jest tłumaczenie ich "drzewa genealogicznego". Głównym filarem zabawy jest oczywiście kariera ukryta pod majestatycznie brzmiącym hasłem "Championship". To właśnie tutaj będziecie zgłębiać tajniki kunsztu rajdowego oraz zdobywać upragnione samochody marzeń, trofea jak i nowe lokacje!

    Kultowe pojazdy filarem serii
    Ilość zaimplementowanych pojazdów jest naprawdę imponująca. Wyobraźcie sobie, że w "GT Advance3 - Pro Concept Racing" programiści z teamu developerskiego THQ zgromadzili aż (wstrzymajcie oddech)... 97 sztuk samochodów!!! (to by logicznie tłumaczyło brak dodatkowej wolnej pamięci na karcie na wspomniane wcześniej bonusowe filmy). Wśród wykupionych licencji odnajdziecie następujące marki oraz modele (wymienimy tylko kilkanaście - według nas najciekawszych):

  • ASL
    - S01 (menusowy pojazd)
    - S02 (pseudo Ferrarka ;-)

  • DAIHATSU
    - COPEN
    - MOVE
    - MIDGET II TUNED

  • HONDA
    - NSX TypeR ProtoType
    - S2000
    - CIVIC TypeR (nowy!)
    - CAPA ;-)

  • MAZDA
    - MX-5 Miata (w wersji TUNED niezwykle kozacka!)
    - MX-5 Miata MPS (nowa!)
    - RX-7 TUNED
    - 6
    - RX-8 (wow!)

  • MITSUBISHI
    - FTO
    - LANCER GSR Evolution III
    - LANCER GSR Evolution VII
    - GTO TUNED
    - LANCER TURBO (klasyk - lata 80'te rula!)

  • MITSUOKA
    - OROCHI

  • NISSAN
    - MARCH TUNED (MICRA po Tuningu - mniam!)
    - CUBE
    - SILVIA (kilka dość charakterystycznych edycji)
    - 180SX TUNED
    - SILEIGHTY
    - SKYLINE GT-R TUNED (BNR32, BCNR33, BNR34)
    - STAGEA (kombi)
    - 300ZX TUNED
    - 240Z (klasyka w najlepszym wydaniu)
    - Fairlady Z 33 (piękno naszych czasów)

  • SUBARU
    - PLEO
    - IMPREZA WRX STi version VI
    - IMPREZA WRX Sti TUNED (przedostatnia edycja)
    - LEGACY B4
    - LEGACY Touring Wagon (kolejne kombi)

  • SUZUKI
    - wagon RR
    - MR wagon SUZUKI SPORT

  • TOYOTA
    - Vitz TUNED
    - bB
    - SPRINTER TRUENO (mangowy klasyk tuningu)
    - COROLLA LEVIN TUNED
    - MR2 (klasyk lat 80'tych i nowy model)
    - MR-S TUNED (tylnie skrzydło wymiata)
    - ALTEZZA TUNED
    - CELICA (najnowsza!)
    - COROLLA LEVIN (koniec lat 70'tych)
    - ARISTO TUNED (luksusowy i zwinny)
    - SUPRA (kilka edycji łącznie z opcjami TUNED)
    - SOARER
    - VEROSSA

    Precyzja wykonania
    Jak sami widzicie zaplecze dostępnych spalinowych wymiataczy jest imponujące. Każdy z samochodów możemy wybrać w kilku odmianach kolorystycznych nadwozi. Wizualnie auta prezentują najwyższy kunszt wykonania! Jak na możliwości techniczne Advance'a to osiągnięto chyba szczyt perfekcji. Nasz wzrok pieszczony jest najdrobniejszymi detalami wykończeń nadwozi oraz felg aluminiowych. Dosłownie nie można oderwać wzroku od tych pojazdów! Ładniej wymodelowanych brył samochodów na kieszonsolce Nintendo nie odnajdziecie w żadnej innej grze.

    Walka
    Każdy z dostępnych poziomów trudności w trybie "Championship" oferuje na samym początku trzy misje zręcznościowe - pseudo licencje, gdzie musimy pokonać określone odcinki tras w wyznaczonym (z góry) czasie. Po zaliczeniu "czasówek" przychodzi kolej na zawody. W każdym z wyścigów starujemy z "pole position" z dwoma samochodami rywali - resztę stawki musimy dochodzić w iście pościgowym stylu (szkoda, że nie wszyscy starują z linii startowej ;-) - chyba engine graficzny by tego nie wytrzymał).

    Grafika mocnym punktem tej produkcji
    Scenerie to także perełki. Faktury asfaltowych nawierzchni, różnorodność poboczy, ilość dostępnych pór dnia, kolorystyka lokacji a także bajeczne horyzonty podbijają do maksimum atrakcyjność traktów. Trasy podzielono gruntownie na: wyścigowe / torowe, autostrady, miejskie oraz "wijące się". Nocną porą dodatkowo wspierają nas reflektory oświetlające trasę! Musicie to koniecznie zobaczyć.

    Fizyka
    Model fizyczny w stosunku do drugiej odsłony został także lekko zmodyfikowany - oczywiście na korzyść trzeciej odsłony "GT Advance". Samochody prowadzą się praktycznie intuicyjnie z pełnym zachowaniem ich "wrodzonej" agresywności. Wspomaganie się hamulcem w zakrętach doprowadza samochody do satysfakcjonujących nas poślizgów kontrolowanych. Zapewnienie sobie dobrego startu gwarantuje ruszenie przy około 6000 rpm - niwelujemy wtenczas poślizg kół i stratę cennych sekund. Smaczków tego typu jest oczywiście więcej, lecz nie będziemy odbierać wam przyjemności odkrywania ich.

    Nagrody
    Wygrane wyścigi oraz zaliczone na "złoto" licencje premiowane są za każdym razem odkrywaniem nowych - bonusowych pojazdów lub części podnoszących właściwości jezdne naszych maszyn. Części tuningowe zezwalają na modyfikowanie: silników, zawieszeń, układów wydechowych, filtrów, foteli rajdowych, chip'ów sterujących pracą motorów oraz spadków wagi aut.

    Dźwięki to nie tylko muzyka
    Kwestie muzycznej strony tego tytułu potraktowano najpoważniej we właściwym temacie - czyli odwzorowania odgłosów prac silników. Ścieżka muzyczna może nie jest wybitnych lotów, lecz ryki silników oraz ich niuanse np. podczas redukcji biegów doprowadzą wasze zmysły do apogeum podekscytowania. Dodatkowym elementem uatrakcyjniającym stronę dźwiękową jest fakt, że tuning również znacząco wpływa w tonację oraz charakter brzmieniowy silników! Paluszki lizać.

    Reasumując...
    Jeżeli spełnieniem waszych motoryzacyjnych fantazji na next-genowych systemach była np. seria GranTurismo to dysponując kieszonsolką GBA zakochacie się od pierwszego wejrzenia w "GT Advance 3 - Pro Concept Racing"! Na chwilę obecną nie dostąpicie lepszego kąska wyścigowego - gorąco polecamy.

    MartineZ

    Reklama
  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | deweloper | dystrybutor | samochody | wagon | klasyk | start | wyścigi
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy