Gry wideo dyscypliną olimpijską?

Serwis CNNMoney poinformował o możliwości pojawienia się szeregu nowych sportów podczas igrzysk olimpijskich w 2008 roku w Pekinie. Już teraz przedstawicie Global Gaming League prowadzą rozmowy, które mają pozwolić na zaprezentowanie elektronicznej rozrywki dla szerokich mas.

Wielu specjalistów z branży nie ma wątpliwości, że pojedynki pomiędzy graczami mogą stać się emocjonującą zabawą także dla ich obserwatorów. O tym, jak dochodowe mogą być tego rodzaju sportu, doskonale przekonani są już mieszkańcy Korei Południowej, gdzie co i raz turnieje są prezentowane w kilku stacjach telewizyjnych. Tamtejsze władze, zachwycone elektronicznymi sportami, postanowiły ufundować pierwszy na świecie narodowy stadion dla rozgrywek tego typu, którego budowa zostanie zakończona w 2008 roku. Widzowie będą oglądać mecze wyświetlane na ogromnych ekranach.

Możliwe, że podobne rozwiązania zagoszczą też podczas przygotowywanego przez Chiny święta sportu. Ted Owen, szef Global Gaming League (GGL), prowadzi obecnie negocjacje z tamtejszymi władzami odnośnie tego, jak przedstawić gry wideo jako jedną z kategorii olimpijskich.

"Ludzie już nie oglądają olimpiad. Trzeba na nowo przyciągnąć do nich młodszych widzów, jeśli chcesz zarobić pieniądze. Aby tego dokonać, musisz pokazać nietradycyjne dziedziny sportowe. Zrobili tak ze snowboardem i spójrz, jaką popularnością cieszyły się te zawody. Gry wideo zasługują na przedstawianie jako jedna z takich dziedzin... W ten sposób przedstawią na olimpiadzie dla tej kategorii wiekowej coś, co ich zaangażuje i wszyscy to zrozumieją" - stwierdza Owen.

Sprawa nie jest jednak prosta. Gry wideo miałyby trafić na igrzyska jako kategoria pokazowa, a nie medalowa. Jednakże Międzynarodowy Komitet Olimpijski w trosce o finanse zamierza w najbliższych latach zmniejszyć ilość dyscyplin dodatkowych. Za nieopłacalne (w odniesieniu do dochodów z transmisji na całym globie) uznano organizowanie zawodów m.in. w takich sportach, jak: golf, wyścigi motocyklowe, kręglarstwo i baseball. Dziedziny te nie pojawią się na igrzyskach w 2012 roku.

Z drugiej strony tacy sponsorzy, jak Samsung, Microsoft i Intel, z przyjemnością reklamują i sponsorują zawodników zawodów Global Gaming League oraz innych lig, takich jak World Cyber Games i Cyberathlete Professional League. Organizatorzy z roku na rok donoszą o coraz większych zyskach.

Tegorocznej jesieni amerykańska sieć telewizyjna NBC zamierza przełamać popularność elektronicznego sportu na zachodzie i zaprezentować cały sezon zawodów w Major League Gaming (w turniejach tych obecnie prowadzone są rozgrywki w "Halo 2" i "Super Smash Bros. Melee.").

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: serwis | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy