Gry na WCG 2003

Daty 1 lipiec i 30 sierpień 2003 powinny dużo mówić wszystkim fanom gier komputerowych. Na ten bowiem okres czasu zostały zaplanowane polskie eliminacje do World Cyber Games 2003, czyli do ogólnoświatowej rywalizacji w bardzo popularnej ostatnio dziedzinie, jaką jest rozrywka multimedialna. Dziś prezentujemy Wam dokładne informacje nt. oficjalnych gier tegorocznych mistrzostw...

Daty 1 lipiec i 30 sierpień 2003 powinny dużo mówić wszystkim fanom gier komputerowych. Na ten bowiem okres czasu zostały zaplanowane polskie eliminacje do World Cyber Games 2003, czyli do ogólnoświatowej rywalizacji w bardzo popularnej ostatnio dziedzinie, jaką jest rozrywka multimedialna. Dziś prezentujemy Wam dokładne informacje nt. oficjalnych gier tegorocznych mistrzostw...

Daty 1 lipiec i 30 sierpień 2003 powinny dużo mówić wszystkim fanom gier komputerowych. Na ten bowiem okres czasu zostały zaplanowane polskie eliminacje do World Cyber Games 2003, czyli do ogólnoświatowej rywalizacji w bardzo popularnej ostatnio dziedzinie, jaką jest rozrywka multimedialna. Dziś prezentujemy Wam dokładne informacje nt. oficjalnych gier tegorocznych mistrzostw...



  • StarCraft: Brood War



    Producent: Blizzard Entertainment

    Wydawca: Blizzard Entertainment

    Wydawca w Polsce: CD Projekt

    Reklama

    Typ: Strategia czasu rzeczywistego (RTS)

    Data wydania: Marzec 1997

    Liczba graczy w trybie multiplayer: do 8 osób

    Minimalne wymagania systemowe: Pentium 90MHz / RAM 16MB


    "StarCraft" to obecnie najbardziej znana gra z gatunku real-time strategy. Gracz dowodząc jedną z trzech całkiem odmiennych ras (Terranie, Zergowie, Protosi) ma za zadanie pokonać przeciwnika wykorzystując do tego głównie przewagę militarną. Nie może jednak zapominać o zapleczu ekonomicznym zapewniającym mu stały dopływ funduszy. Tak naprawdę trudno dostrzec jakiekolwiek podobieństwa pomiędzy poszczególnymi rasami. Budynki Terran mogą w obliczu niebezpieczeństwa wznosić się w powietrze i odlatywać w bezpieczne miejsce. Zergowie mogą stawiać swoje budowle tylko na lepkiej mazi pokrywającej okolice ich wylęgarni. Protosi swoje budynki przywołują z innego wymiaru - muszą one jednak zawsze znajdować się w pobliżu pylonów, które zaopatrują je w niezbędną energię. Podobnie rzecz ma się z jednostkami wojskowymi. Każda z nich jest unikalna, a co więcej na żadnym etapie rozgrywki nie jest bezużyteczna. Rozbudowa bazy, wynajdywanie nowych technologii przy jednoczesnym trzymaniu w szachu przeciwnika - kontrola i reakcja na jego posunięcia - wszystko to stanowi istotę tej gry. "StarCraft" obfituje w szybkie starcia, trwające kilka chwil, choć zdarzają się też i godzinne pojedynki, w których walczą ze sobą olbrzymie armie. Ilość kombinacji strategii w grze jest tak duża, że wielu spośród graczy poświęca się tylko jednej rasie, zgłębiając do perfekcji jej tajniki.



  • Half-life: Counter-Strike


    Producent: Counter Strike Team

    Wydawca: Valve Software

    Wydawca w Polsce: Play-It

    Typ: Akcja (FPP)

    Data wydania: Luty 2000

    Liczba graczy w trybie multiplayer: do 20 osób

    Minimalne wymagania systemowe: Pentium II 233MHz / RAM 32MB / 3D Akcelerator / HDD 400MB

    Zalecana konfiguracja: Pentium II 300MHz / RAM 48MB / 3D Akcelerator / HDD 400MB



    Czy mod do gry może być popularniejszy od niej samej? Tak niewątpliwie jest w przypadku "Counter-Strike" - rozgrywki, w której naprzeciw siebie walczą terroryści i komandosi. Ważniejsza od pojedynczych akcji staje się gra zespołowa, a brawura musi czasem ustąpić miejsca poświęceniu. Dokładnie zaplanowane akcje odbicia zakładników, czy też bezpieczne dostarczenie VIP'a do miejsca przeznaczenia - to przeważnie zadania komandosów. Terroryści oglądają te problemy z drugiej strony barykady. Sam schemat rozgrywki nie pozwala nam zbyt długo cieszyć się z bycia dobrym (lub złym), bowiem po rozegraniu kilku rund drużyny zamieniają się rolami. O ostatecznym zwycięstwie decyduje suma zdobytych punktów we wszystkich rundach.



  • Unreal Tournament 2003


    Producent: Digital Extremes

    Wydawca: Epic Games

    Wydawca w Polsce: CD Projekt

    Typ: FPS (First Person Shooter)

    Data wydania: Październik 2002

    Minimalne wymagania systemowe: PIII500 MHz, 128MB RAM, 3D Akcelerator 16 MB, Win9x



    "Unreal Tournament" to obok "Quake'a" i "Half-Life" najbardziej popularny fps. Producentowi tej gry bezsprzecznie należy się hołd za stworzenie tak dobrego tytułu, który nie daje od siebie odpocząć nawet po wielu miesiącach, ba! - latach "fragowania". Tym, którym dane było z nim obcować, na pewno podniosło się ciśnienie. Gra jest pod każdym względem fantastyczna i wątpliwości co do tego, iż nie będzie godnym następcą poprzedniej części, całkowicie się rozwiały. Zacznijmy od grafiki. Ta bije wszystko, co dotychczas było widziane w grach akcji. Tekstury w wysokiej rozdzielczości, dynamiczne cieniowanie i oświetlenie oraz wiele innych efektów robi wrażenie. Zachwycać może nawet sama trawa i woda. Krótko mówiąc, prawdziwy kunszt. Mapy w grze wyglądają wprost rewelacyjnie, a mnogość detali i wyczucie artystyczne "wezmą" każdego. Wszystkich map jest 30, a każda różni się środowiskiem. Mamy dżungle, tereny wulkaniczne, pustynie, lodowce, stacje kosmiczne czy takie miejsca jak Egipt i futurystyczne miasta oraz wiele, wiele innych. Mimo iż UT2003 stworzono z myślą o sieciowych potyczkach, to nie brakuje tu możliwości zabawy również dla jednego gracza. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć własną postać (ich ma być 35 podzielonych na 6 ras) i rozpocząć grę z botami. Już w poprzedniej części komputerowi wojownicy cechowali się dużym współczynnikiem sztucznej inteligencji - tutaj będziemy mieli styczność z jeszcze sprytniejszym przeciwnikiem. Boty w zależności od sytuacji używają stosownej broni oraz wykorzystują szereg taktyk np.: atak z zaskoczenia czy szybka ucieczka w kierunku apteczki. Co się tyczy samej broni, jest jej tutaj rzeczywiście sporo. Część z nich to mocno odrestaurowane maszynki znane nam już z UT. Pojawiły się jednak także całkiem nowe zabawki. Pierwszą z nich jest Shield Gun. Zapewnia on krótkotrwałą ochronę przed pociskami wroga, a więc świetnie może sprawdzać się np. podczas trybu capture the flag, gdy jesteśmy mocno ostrzeliwani przez przeciwnika, ale zostało nam niewiele do naszej bazy. Kolejną zabawką jest wyrzutnia rakiet, której działania nie trzeba opisywać, czy też Assault Rifle, którego funkcjonowanie również każdy zna. Wszystkie nasze pukawki oczywiście mogą strzelać alternatywnie, można więc nimi niszczyć przeciwnika na 2 różne sposoby. W UT2003 pojawi się kilka różnych trybów rozgrywki. Patrząc po kolei, mamy: deatmatch, teamdeathmatch, capture the flag, domination 2.0 oraz Bombing Run. Domination 2.0 to nic innego jak nieco zmodyfikowana wersja zwykłego Domination, natomiast Bombing Run to całkiem nowa rzecz. Zasady BR są bardzo proste. Jedna z dwóch drużyn musi przechwycić bombę znajdującą się na środku planszy i zdetonować ją na terenie swojego przeciwnika.



  • WarCraft III


    Producent: Blizzard Entertainment

    Wydawca: Blizzard Entertainment

    Wydawca w Polsce: CD Projekt

    Typ: Strategia czasu rzeczywistego (RTS)

    Data wydania: 2002

    Liczba graczy w trybie multiplayer: do 8 osób

    Minimalne wymagania systemowe: 400 MHz Pentium II, 128 MB of RAM, 8 MB 3D video card ze wsparciem dla DirectX 8.1,700 MB HD space, 4X CD-ROM drive



    "Warcraft 3" jest zdecydowanie czymś więcej niż tylko budową strategii czasu rzeczywistego. Zawiera w sobie elementy gier typu role-playing. Przechodząc kampanię gracz wraz z bohaterami, którzy są pod jego dowództwem, zdobywa doświadczenie i nowe umiejętności. Bohaterowie są częścią historii, o której opowiada kampania i posiadają moce zdolne zmienić wynik niejednej bitwy. Częścią tej historii staje się także gracz. Gra z komputerem jest jedynie wprowadzeniem do prawdziwego wyzwania, które czeka nas w momencie gdy przeciwnikiem będzie drugi człowiek. W rozgrywkach sieciowych bohaterowie, podobnie jak i gracz, hartują się w ogniu walki. Prowadzą naszą armię do boju i często dzięki swoim niesamowitym zdolnościom przeważają szale zwycięstwa. Cztery całkowicie różne rasy: Ludzie, Orki, Nocne Elfy i Nieumarli. Każda z inną filozofią walki, budowlami, uzbrojeniem, czarami. Brak prostych rozwiązań czy strategii, które zawsze zapewniają sukces. Czasem ta sama droga prowadzi do zwycięstwa jak i na skraj przepaści. I tylko od Ciebie zależy dokąd poprowadzisz swoją armię.

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: eliminacje | akcelerator | rozgrywki | wydawca
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy