GDC: PlayStation Home potwierdzone

Phil Harrison, szef działu gier korporacji Sony, podczas swojego przemówienia w ramach Game Developers Conference 2007 ujawnił nową usługę sieciową dla użytkowników konsol PlayStation 3. Przy okazji wspomniał o nowej edycji "SingStar", narzędzi deweloperskich PlayStation Edge i zapowiedział "LittleBigPlanet" - grę społecznościową tworzoną przez autorów "Rag Doll Kung Fu".

Harrison zaczął swoje wystąpienie od opisania trendu Web 2.0 - tworzenia społecznościowych serwisów internetowych, których użytkownicy mogą udostępniać publicznie swoje pomysły i dzielić się wrażeniami z innymi. Do najbardziej znanych przykładów zaliczane są YouTube, MySpace i Wikipedia.

Następnie stwierdził, iż podobnie można opisać rozwój gier wideo. Game 1.0 była statyczną produkcją, Game 2.0 zawierała już więcej dynamizmu dzięki połączeniu z siecią internet. Sony z pomocą usługi PlayStation Home (ujawnionej przez dziennikarzy serwisu Kotaku na kilka dni przed konferencją - przyp. red.) zamierza wcielić w życie wizję Game 3.0 - połączenia ze sobą użytkowników gier korzystających z różnych platform.

Opcja Home będzie dostępna jeszcze w tym roku jako aktualizacja do XMB (Xross Media Bar), interfejsu użytkownika konsoli PlayStation 3. W głównym menu Home za pośrednictwem wirtualnego PlayStation Portable będziemy mogli stworzyć swoją własną postać. Każda kolejna gra dostępna na PS3 pozwoli nam na odblokowanie nowych ubrań dla naszego avatara. Możliwe będzie też modyfikowanie jego twarzy i postury całego ciała. Główne pomieszczenie zwane Home Central Lougue będzie przepełnione wyświetlanymi podczas gry reklamami i filmami wideo. W przestrzeni tej będziemy mogli też rozmawiać z innymi użytkownikami za pośrednictwem chatów tekstowych i głosowych. Podzielone na kilka lokacji miejsce będzie zawierać także mini gry jak kręgle i wirtualne automaty do gier zręcznościowych.

Ponadto każdy gracz za pośrednictwem Home będzie mógł stworzyć własny wirtualny dom, który będzie można udekorować różnymi meblami, tapetami oraz przedmiotami. Część z nich będzie dostępna do pobrania bezpłatnie, za inne będzie trzeba zapłacić. Gracze będą mogli korzystać tu także z telewizji oraz oglądać swoje własne nagrania wideo.

Harrison zapowiedział dostarczenie przez Sony specjalnych zestawów, które pozwolą graczom na projektowanie własnych przedmiotów, których będzie można użyć w PlayStation Home. Do tego w rzeczywistości tej będziemy mogli korzystać z "trofeów" jakie otrzymamy po wykonaniu określonych "osiągnięć" w grach na PlayStation 3. Opcja Home będzie aktualizacja bezpłatną, pierwsze testy wersji beta rozpoczyna się w kwietniu. Ostateczna wersja usługi będzie dostępna jesienią.

Następnie przedstawiciel Sony przeszedł do zaktualizowania informacji o muzycznej grze "SingStar" tworzonej z myślą o PS3. Wspomniał iż poprzednie odsłony tej zabawy w karaoke na PlayStation 2 odniosły ogromny sukces zwłaszcza w Europie. Nowa edycja ma pozwolić użytkownikom na stałe pobieranie nowych utworów, jak również udostępnianie nagrań swoich występów przed ekranem telewizora. Debiut gry jest przewidziany na wiosnę tego roku.

Kolejnym punktem prezentacji były narzędzia deweloperskie PlayStation Edge. Harrison na przykładzie pierwszego od dwóch lat trailera wideo gry "Killzone 2" ujawnił zestaw, który Sony bezpłatnie dostarczy dla każdego zespołu tworzącego na PS3. Edge skład się z dwóch głównych elementów: narzędzia GCM Replay do "wyciągnięcia maksymalnych mocy graficznych z konsoli" oraz bibliotek do optymalizacji zarządzania procesorem Cell. Zapowiedziano też odrębną prezentację Edge na GDC oraz "Killzone 2" podczas targów E3 w lipcu.

Na zakończenie Harrison przedstawił "LittleBigPlanet", nową grę społecznościową od studia Media Molecule (grupy założonej przez autorów "Rag Dog Kung Fu"). Uczestnicy zabawy będą spotykać się na niebieskozielonej planecie pokrytej małymi działkami. Każdy gracz będzie mógł skorzystać z umiejętności swojej postaci do grania, tworzenia i dzielenia się z innymi swoimi wytworami. Przekształcanie świata gry będzie następować nieustannie podczas zabawy, bez konieczności używania dodatkowych edytorów. Podczas prezentacji pokazano m.in. jak z przedmiotów dostępnych w grze można stworzyć piłkę, koło, a nawet całą grę platformową. "LittleBigPlanet" ma być sprzedawana za pośrednictwem PlayStation Store jeszcze w tym roku, wersja pudełkowa będzie dostępna na początku 2008 roku.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przemówienia | zabawy | wideo | phil | Sony | PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy