Reklama

Games Convention w... Singapurze

W dniach 7-9 września 2007 roku w Singapurze odbędą się po raz pierwszy targi GCA Games Convention Asia.

Targi Lipskie, organizator największych w Europie targów branżowych GC (Games Convention), uprawniły singapurskiego organizatora CEMS (Conference & Exhibition Management Services Pte Ltd.) do posługiwania się nazwą Games Convention. Nowa impreza, która wzoruje się na odnoszących sukcesy lipskich targach GC, może zatem umieścić w swojej oficjalnej nazwie określenie "Games Convention".

Wolfgang Marzin, prezes Leipziger Messe International GmbH (spółki - córki Targów Lipskich) wyjaśnia: "GCA Games Convention Asia są targami organizowanymi z myślą o azjatyckim obszarze Pacyfiku, które przeprowadza singapurska firma CEMS. LMI wspiera imprezę w zakresie know-how, które wypracowaliśmy sobie do tej pory w Lipsku".

Wedlug Edwarda Liu, dyrektora generalnego CEMS, jego przedsiębiorstwo już od dawna planowało wprowadzenie na rynek targów gier multimedialnych: "Poszukiwaliśmy informacji na całym świecie i gruntownie analizowaliśmy organizowane imprezy targowe. Koncepcja GC natychmiast nas przekonała, rozwój tych targów w ostatnich latach jest bowiem imponujący. Dla potrzeb naszego rynku połączenie imprezy otwartej dla szerokiej publiczności, business center oraz konferencji twórców gier to kombinacja idealna. Jesteśmy wdzięczni LMI za to, ze podczas wdrażania projektu wspomogła nas swoim know-how. Nowością naszych targów jest czwarty filar GCA: "GCA 2007 Cyber Games Competition". Konkurs ten z pewnością ściągnie na imprezę jeszcze więcej uwagi".

Jako jedyne w swoim rodzaju targi regionu azjatyckiego GCA Games Convention Asia mają prezentować trendy na szybko rozwijających się azjatyckich rynkach. Prezentacje obejmować będą najnowsze gry, aktualny sprzęt komputerowy, a także oferty z zakresu edukacji medialnej i informacji oraz ekscytujące atrakcje dla odwiedzających. Organizatorzy spodziewają się na premierze targów około 200 zagranicznych wystawców, szczególnie z Chin, Japonii, Korei, Singapuru i Indii. Celem GCA jest utworzenie największych targów w dziedzinie edukacji multimedialnej, oprogramowania i sprzętu komputerowego w azjatyckim obszarze Pacyfiku. Targi odbędą się w Suntec International Convention & Exhibition Centre w stolicy Singapuru.

Oficjalnego wsparcia GCA Games Convention Asia udzielą Economic Development Board (EDB, Rada Rozwoju Ekonomicznego), Infocomm Development Authority (MDA, Urząd Informatyzacji i Telekomunikacji), Media Development Authority (MDA, Urząd Rozwoju Mediów), Singapore Exhibition & Convention Bureau (SECB, Biuro Wystaw i Kongresów), Singapore Infocomm Technology Federation (SiTF, Singapurski Związek Informatyzacji i Telekomunikacji), Digital Media Chapter (DGC, Stowarzyszenie Handlowe Mediów Cyfrowych), a także ważne singapurskie organizacje handlowe, takie jak Games eXchange Alliance (GXA, Związek Handlowców Gier Komputerowych) oraz Singapur Gamers' Association (SGGA, Singapurskie Stowarzyszenie Graczy Komputerowych).

Wolfgang Marzin traktuje tę współpracę jako szansę uczestniczenia w rynku o wysokim tempie wzrostu oraz możliwość zdobycia nowych doświadczeń dla rodzimego przedsiębiorstwa. Z okazji podpisania umowy powiedział: "Globalna sieć telekomunikacyjna, klimat przyjazny robieniu interesów, godne zaufania i surowe przepisy chroniące własność intelektualną, a także silny rynek mediów i rozrywki cyfrowej czynią Singapur coraz bardziej atrakcyjnym krajem dla przedsiębiorstw z branży gier elektronicznych".

Edward Liu, dyrektor generalny CEMS, tak wypowiedział się na temat premiery targów: "GCE Games Convention Asia 2007 może ściągnąć uwagę na nasz rosnący rynek mediów cyfrowych i gier multimedialnych, a także wzmocnić pozycję Singapuru jako ścisłego centrum gier w naszym regionie. Targi dawać będą pełny przegląd najnowszych rozwiązań technologicznych na rynku gier komputerowych. Ponadto stanowić będą dla nas okazję zaprezentowania zagranicznym klientom naszych innowacyjnych rozwiązań i ich zastosowań".

Aroon Tan, Prezes Games eXchange Alliance (GXA), spodziewa się, że dzięki GCA przedsiębiorstwa członkowskie jego stowarzyszenia zdobędą nowych klientów: "Wszechstronność usług naszych członków w połączeniu z pełnymi możliwościami korzystania z technologii, talentów i rynków jakie daje GXA, otwiera dostęp do wspólnego łańcucha tworzenia wartości. Szerokie spektrum usług, które jesteśmy w stanie świadczyć "z jednej ręki", przynosi naszym zagranicznym partnerom obniżkę kosztów. GCA 2007 odegra istotną rolę we wzmocnieniu tej platformy, która już jest wykorzystywana przez singapurskie i zagraniczne firmy deweloperskie".

GCA Games Convenion Asia 2007 skierowana jest do odwiedzających związanych z handlem branżowym, profesjonalnych deweloperów, jak i entuzjastów gier komputerowych.

Najważniejszymi punktami koncepcji targów Games Convention Asia są:

1. Prezentacje wystawców. Umożliwiają przetestowanie nowych gier przed ich wprowadzeniem ich na rynek. Handlowcy mogą wyrobić sobie zdanie o produktach jeszcze przed złożeniem zamówień.

2. GCA Business Centre. Z dala od tłumu zwiedzających znajdują się oddzielne pomieszczenia wyposażone w dostęp do internetu, sprzęt umożliwiający przeprowadzenie prezentacji, catering. Sprzedający i kupujący mogą tu nawiązać kontakty i ubić dobre interesy.

3. Games Developer Asia Conference. Konferencja deweloperów odbędzie się równolegle do targów i będzie współorganizowana przez Games eXchange Alliance of Singapore (GXA). Jej przewodnim tematem jest "Rozwijanie i rozwój". Konferencja jest poświęcona różnym aspektom programowania, produkcji, a także obszarom audio i wizualizacji. Rozmowy ekspertów i szkolenia służą wzmacnianiu roli GCA jako idealnej platformy wymiany informacji.

4. Konkurs "GCA 2007 Cyber Games Competition". Konkurs ten został zainicjowany specjalnie z myślą o regionie i o singapurskich amatorach gier komputerowych. Organizatorzy oczekują w przyszłości kolejnych jego edycji. Spodziewana liczba uczestników wynosi 1 500 osób, co czyni z Cyber Games Competition największy w Azji Południowej konkurs tej kategorii.

Azjatycki rynek gier komputerowych uznawany jest za rynek o dynamicznym wzroście. Według Price WaterhouseCoopers jego obroty handlowe w roku 2009 wyniosą 23 miliardy dolarów. Obroty z samych gier online wynoszą na terenie Azji 6,3 miliarda dolarów. Do roku 2008 oczekuje się dodatkowo wzrostu w wysokości 7,5 miliardów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje