Final Fantasy Anthology - PSX

Rodzaj gry: old school RPG
Wiek użytkownika: od lat 3
Grywalność: 10/10
Grafika: *konwertowana z konsoli 16'to bitowej
Dźwięk: 9/10

Macie okazje zapoznać się z rzetelnym artykułem promocyjnym dotyczącym gry: FINAL FANTASY ANTHOLOGY. Zgadzamy się z nim w 100% - więc przystąpcie do lektury. Za współpracę dziękujemy SONY POLAND.

FINAL FANTASY IV

Wydana w Japonii w lipcu 1991 roku, Final Fantasy IV była pierwszą grą z serii a także pierwszą grą Square, wydaną na konsolę Super Nintendo (SNES). Była to pierwsza gra RPG na tą platformę, więc wiązano z nią wielkie nadzieje. Dzięki nowym możliwościom graficznym I dźwiękowym twórcy gry zaprezentowali nową jakość - zapierający dech w piersi graficzny majstersztyk. W parze z grafiką szła świetna fabuła. Nic więc dziwnego, że gra sprzedała się w Japonii w prawie półtora milionowym nakładzie. Teraz FFIV została konwertowana na PS one i choć formą już nie powali nikogo na kolana może nadal walczyć treścią...

Fabuła
Pięć statków powietrznych, z formacji Czerwone Skrzydła ( The Red Wings ) - części sił powietrznych królewstwa Baron, powraca z udanej misji w Mysidii. Kapitan Cecil wspomina dopiero co zakończoną misję. On i jego kompanie mają wyrzuty sumienia z powodu zagarnięcia Kryształu Wody ( Water Crystal ) niewinnej ludności Mysidii. Cecil przypomina im jednak, że są członkami królewskiej eskadry Red Wings, muszą być lojalni wobec króla. Targany poczuciem winy Cecil odnosi kryształ królowi. Kiedy wizyta u króla dobiega końca postanawia zapytać go o powody, którymi kierował się on wydając rozkaz zdobycia kryształu. Zostaje jednak posądzony o brak lojalności wobec króla i pozbawiony dówdztwa eskadry Red Wings. Dostaje karną misję - jej celem jest upolowanie Bestii Phantom ( Phantom Beast ) szalejącej w Mist Valley na północny wschód od Baron...

I tak zaczyna się epicka opowieść o zdradzie, miłości I odrzuceniu. Ciemny rycerz Cecil wyrusza na "ścieżkę przebudzenia". Jego przeznaczenie zabierze go w najdalsze krańca świata gdzie spotka zarówno wielu mrożących krew w żyłach wrogów jak I nowych kompanów. Jeszcze nie wie, że jego misja może powieść się tylko wówczas, gdy będzie potrafił uwierzyć w to, co zaprzecza jego dotychczasowej wiedzy. Od ostatecznego efektu tej misji zależą losy całego świata...

System walki
- Final Fantasy IV to pierwsza gra, w której zaimplementowano Active Time Battle (ATB) - dynamiczny system walki zbliżony do działania w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to przyjęło się tak dobrze, że możemy je testować w kolejnych częściach serii ( aż do FFIX ).
- FFIV to jedyna gra z serii, w której podczas walki można użyć aż pięciu członków drużyny, co pozwala na większą specjalizację każdego z wojowników
- Podczas walki w zabawie może uczestniczyć dwóch graczy!!!

FINAL FANTASY V

Final Fantasy V to punkt zwrotny w historii serii - to pierwszy Final, który sprzedał się w ponad dwóch milonach egzemplarzy - Final, który dał początek kultowi FF. Gra została wydana w Japonii w grudniu 1992 roku.

Fabuła
Świat opiera się na mocy czterech kryształów - Wiatru, Ziemi, Ognia i Wody. Dzięki mocy wiatru żeglowano, moc ognia pozwoliła na rozwój przemysłu, woda zaspokajała pragnienie a ziemia dawała pożywienie. Pewnego dnia Król Tycoon zauważywszy nieregularnośćpodmuchów wiatru udał się do Wind Shrine. Ku jego przerażeniu został świadkiem roztrzaskania Kryształu Wiatru ( Wind Crystal ) w drobne kawałeczki. Jakby tego było mało w ziemię uderza meteor powodując trzęsienie ziemi w okolicach zamku Tycoon.

Wydarzenia te połączą ścieżki życia czterech osób - Farisa, pirata, któremu brak wiatru doskwiera w szczególności, Galufa, tajemniczego żołnierza, który w wyniku fali uderzeniowej meteoru stracił pamięć, Reinę, dziewczynę poszukującą swego ojca oraz Bartza-podróżnika.

Czemu kryształ uległ zniszczeniu? Co się stało z królem? Czy meteor miał związek z tymi wydarzeniami?

Znalezienie odpowiedzi nie będzie łatwe...

System umiejętności
Job ChangeSystem - system rozwoju postaci zaciągnięty z Final Fantasy III, polegający na przypisywaniu danej postaci profesji historycznych bohaterów, których moc płynęła z kryształów. Tak więc możemy nadać danym postaciom profesję Rycerza, Maga czy Geomancera. W zależności od profesji członkowie teamu będą mieli różne umiejetności, a wraz z podnoszeniem levelu rozwoju postaci pojawią się nowe ( adekwatne do profesji ) umiejętności. Profesje można zmieniać między bohaterami a umiejętności z różnych profesji łączyć - efekt pracy w tym systemie jest piorunujący.

Nowe elementy na PS one
Do obu części Final Fantasy Anthology dodano początkowy i końcowy filmik. W Final Fantasy V została też na nowo opracowana strona językowa.

MartineZ

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: grafika | dźwięk | umiejętności | Final Fantasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy