FIFA pod rękę z Sony

Przedstawiciele firmy Sony poinformowali o podpisaniu umowy sponsorskiej z piłkarską organizacją FIFA. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 305 mln dol. Umowa ta jest pierwszym tak dużym porozumieniem sponsorskim, jakie zawarło firma Sony.

Dzięki umowie japoński koncern dołączy jako "partner FIFA" do takich koncernów, jak Adidas, Hyundai oraz trzech innych spółek, których nazw jeszcze nie ujawniono.

Według warunków umowy, Sony będzie miało prawa sponsorskie do wszystkich turniejów organizowanych przez FIFA, jakie odbędą się w ciągu następnych siedmiu lat, z czego najważniejszymi będą Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2010 roku, które odbędą się w Republice Południowej Afryki, oraz mistrzostwa świata w 2014.

Porozumienie zwarte pomiędzy Sony a FIFA nie uniemożliwia innym firmom z sektora gier wideo wykorzystywania oficjalnych danych FIFA, takich jak nazwiska graczy czy stadiony, ponieważ licencje dla gier są objęte osobnymi warunkami umowy.

Piłkarskie mistrzostwa świata z 2002 roku to największe pojedyncze wydarzenie sportowe na świecie, którego finałowy mecz między Brazylią i Niemcami oglądało miliard widzów na całym świecie. Nic dziwnego, że największe firmy są zainteresowane sponsoringiem tego typu turniejów. Do 2006 roku jednym z głównych partnerów FIFA jest Microsoft - Sony przejmie sponsoring dopiero po finałowym meczu mistrzostw w Niemczech.

"FIFA ma olbrzymi zasięg na całym świecie, głównie ze względu na uniwersalny język futbolu - ta niepowtarzalna cecha skłoniła nas do zawarcia tej umowy sponsorskiej" - powiedział rzecznik firmy Sony. Szef FIFA stwierdził, że tak duża umowa z Sony tworzy wiele nowych możliwości współpracy, które przeniosą obopólne relacje daleko poza klasyczne rozumienie sponsoringu.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mistrzostwa świata | firmy | FIFA | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy