"Elektronicy" bez nowych pomysłów

Dziennik New York Times opublikował interesujący artykuł zagłębiający się w szukanie przyczyn nagłego spadku popularności gier największego producenta i wydawcy na świecie.

Jak sugerują redaktorzy, korporacja Electronic Arts po raz pierwszy od swojego powstania boryka się z problemami finansowymi z zaledwie jednego powodu. Jest nim nadmierne wykorzystywanie taktyki tworzenia kontynuacji swoich własnych gier.

Za przykład podają chociażby plan wydania nowej edycji sportowej gry "Madden NFL". Wydanie na 2006 rok będzie już 18. edycją tej serii w Stanach Zjednoczonych! Co roku firma sprzedaje miliony kopii tego tytułu, jednakże gracze są już tym znudzeni.

Zapytany o zdanie przypadkowy fan rozgrywek amerykańskiego footballu stwierdził, że już dawno przestał kupować kolejne gry z serii z prostej przyczyny - każda kolejna edycja, która kosztuje 50 dolarów stanowi jedynie rozszerzenie dla tytułu, który kupiło się już jakiś czas temu.

Problemy Electronic Arts mogą jeszcze wzrosnąć, bo "Madden NFL" nie jest jedynym serialem, jaki firma lansuje. Przed końcem tego roku korporacja zamierza wydać jeszcze 26 różnych gier. Otrzymamy więc szesnastą edycję "NHL Hockey", jedenastą "Need for Speed" i trzynastą "P.G.A. Tour Golf".

Zaledwie jedna zapowiedź z nich będzie stanowić zupełnie nowy tytuł. Ma to być próba przeniesienia książki i filmu "Ojciec Chrzestny" do gry akcji. Oczywiście jeśli premiera tego tytułu się nie opóźni - jak wcześniej zapowiadano.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: szukanie | The New York Times | dziennik | times | Artykuł
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama