EA nie na żarty z komórkami

Electronic Arts coraz poważniej traktuje swoje wejście na rynek gier dla telefonów komórkowych. Gigant, który przed rokiem przejął kontrolę nad firmą Jamdat, po znakomitym ostatnim kwartale zamierza zwiększyć inwestycje w mobilne gry, aby pozyskać nowych użytkowników swoich większych produkcji.

Mike McCabe, szef EA Mobile w regionie azjatyckim, w wywiadzie dla dziennika The Age stwierdził, że jego firma chce być "dominującą siłą w produkcji przenośnych gier i ich dystrybucji".

"To nasz sposób na prawdziwe pokazanie się dla większej ilości graczy i przedstawienie gier dla większej audiencji" - powiedział McCabe. "Każdy posiada telefon komórkowy, więc oznacza to dla nas dostarczenie treści prosto do rąk ich odbiorców".

Paul-Jon McNealy z American Technology Research twierdzi, że przejęcie Jamdat już pomogło EA w umocnieniu pozycji lidera branży gier na mobilne aparaty telefoniczne i zakup zdecydowanie był pomyślany o planach długoterminowych.

Do tego według ostatnich badań od Nielsen Entertainment użytkownicy telefonów grają obecnie dłużej niż kiedykolwiek. Ponad 80% badanych z sześciu krajów świata przyznało, że korzystało do urządzenia do celów rozrywkowych przynajmniej raz w tygodniu, a jedna runda z grami wynosiła średnio 28 minut.

McCabe twierdzi, że początkowe zaniedbanie gier na telefony komórkowe wynikało z ich słabej oprawy, prymitywnego poziomu technologicznego, trudnej obsługi i kiepskiej jakości gier. W ciągu najbliższych dwóch lat ich poziom poprawi się głównie za sprawą trójwymiarowej grafiki, co pozwoli im konkurować z mobilnymi konsolami.

"Pięć lat temu mieliśmy tylko wężyka, teraz siedzimy nad grafiką przypominającą poziomem PlayStation Portable. Z tego też powodu pomyśleliśmy, że trzeba mocno zainwestować w ten rynek. Teraz widzimy, jak wszystkie części układanki zaczynają układać się w całość" - dodaje.

Firma będzie promować z pomocą telefonów komórkowych takie serie, jak "Need for Speed", "The Sims" i "Medal of Honor", a także udostępni część ze swojego katalogu mniejszych produkcji, w tym "Tetris", "Scrabble" i "Pictionary". Firma już teraz współpracuje z najważniejszymi producentami telefonów, firmami Nokia, Samsung, Motorola i Sony Ericsson.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gigant | firma | wejście | Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy