Duality

Producent: Trilobyte Graphics

Wydawca: Phantagram

Rodzaj gry: FPP/RPG

Data premiery: 1 kwiecień 2003

Wymagania sprzętowe: Duron 600 MHz, 128 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 8 MB



Fantastyka to bardzo obszerny temat, na który składa się bardzo wiele światów i systemów. Wszystko stworzone zostało po to, by gracze mogli wybrać najbardziej dopasowany do ich wyobraźni typ gry. Mowa oczywiście o najczystszych odmianach RPG'ów, czyli o opowiadanych historiach. Najpopularniejsze systemy to oczywiście "Warhammer Fantasty Rooll Play", "Dungeons & Dragons", czy "Earthdawn". Wszystkie są do siebie po części podobne, mówią bowiem o świecie przypominającym średniowiecze, lecz wzbogaconym o magię i liczne ciekawe modyfikatory. Jakby jednak na to nie spojrzeć, wszystkie one mówią o przeszłości. Nie podoba się to chyba wszystkim, bo wielu chciałoby sobie zagrać w RPG'a zamieszczonego w czasach odległej przyszłości. Powstało również coś dla nich, a mianowicie zupełnie odmienny dział Fantasty, jakim jest Cyberpunk. Osobiście gram jedynie w przedstawione powyżej "Earthdawn" i "Dungeons & Dragons", lecz mogę powiedzieć jedno. Nic tak nie potrafi wyprowadzić człowieka z równowagi, jak przejście z płynnie opowiadanej historii do rzucania kośćmi i obliczeń. Cała zabawa zamienia się wówczas w czystą matematykę. W większości systemów RPG taki stan rzeczy sprowadza się do minimum, ale są i takie, w których liczenia jest masa. Dzięki temu rozgrywka ma być bardziej realistyczna, ale staje się strasznie nudna. Po co o tym piszę? A chociażby po to, by pokazać wam, że komputer czasem bywa pomocny. Pomyślmy, co by się stało, gdyby zamiast nas rzuty kością i obliczenia wykonywał komputer, a my tylko zerkalibyśmy na to, co się wydarzy. Zamiast przez pół minuty liczyć, czy nasz strzał trafił wroga, wystarczyłoby tylko kliknąć myszką i od razu zobaczyć wynik. Dzięki takim pomysłom walka może trwać około dwóch minut, a nie dwudziestu. Czyż nie słodko? Nie to jednak jest najciekawsze. Kto by pomyślał, że grę cRPG można przedstawić jako typową grę FPP! A jednak. Niebawem będziemy mogli wypróbować "Duality".

Reklama



Duality będzie w stu procentach grą dla miłośników Cyberpunka. Przeniesie nas w przyszłość, lecz nie tak odległą, jak można przypuszczać. Świat dzieli się na dwie skrajnie różne płaszczyzny. Pierwsza z nich jest nam bardzo dobrze znana i dostępna na co dzień. Chodzi tutaj o rzeczywistość materialną. Druga to cyfrowy świat, w którym żyją jedynie hakerzy. Globem rządzą największe firmy, które mają wpływ na wszystkie dziedziny życia. Gdzieś pośród tego motłochu powstają jednak drobniejsze firmy o mniejszym znaczeniu. Tak właśnie wygląda świat przedstawiony (jak zwykły to mawiać profesorki od polskiego). W jednym z takich miast znajdują się trzy postacie, którymi losami przyjdzie nam kierować. Najciekawszą wydaje się postać wirtualna, która istnieje jedynie w sieci. Te postacie z pozoru nie mają wpływu na świat materialny, lecz istnieje wiele mostów, łączących ich cyberprzestrzeń ze światem rzeczywistym. Jak się później okaże, takie istoty mają ogromny wpływ na świat materialny. Drugą postacią będzie haker. By mógł on pracować, musi odpowiednio zabezpieczyć miejsce pracy. Podczas gdy taki osobnik znajduje się w sieci, nie ma on wpływu na swoje ciało w świecie rzeczywistym. Staje się on bezbronny niczym dziecko. Jak nietrudno się domyślić, hakerzy będą mistrzami w sztuce zastawiania pułapek i alarmów. Trzecie i ostatnie ogniwo stanowić będą najemnicy. Oni z kolei żyć potrafią jedynie w świecie realnym. Są zdolni do wszystkiego, za odpowiednią cenę oczywiście. Każda z tych postaci posiadać będzie swój własny charakter, który będzie je czynił zupełnie odmiennymi. Inaczej będzie się grało hakerem, a inaczej najemnikiem. Pomiędzy poszczególnymi etapami rozgrywki oglądać będziemy filmiki, które tworzyć będą ciągłą fabułę. Jaki kształt przyjmie sama fabuła? Trudno powiedzieć. Twórcy gry nie chcą tego przed nami ujawnić. Według mnie bardzo dobrze. Po co grać w grę, jak i tak wiadomo jak się ona skończy? W każdym razie ma ona być bardzo ciekawa i jedyna w swoim rodzaju. Na ile jest to prawdziwe, to się okaże! Dla maniaków, którzy starają się wycisnąć choćby tą jedną klatkę obrazu na sekundę, mam dobrą wiadomość. "Duality" w pełni obsługiwać będzie najnowsze osiągnięcia techniki, tak więc mile widziane będą najnowsze karty graficzne, czyli od 64 MB w górę. Każda z postaci ma się bowiem składać z około 2000 polygonów. Ta liczba aż zapiera dech w piersiach. Ciekawe tylko, który sprzęt to udźwignie.



Ogólne moje wrażenie na temat tej produkcji jest bardzo dobre. Świetnie dopracowana grafika i dźwięk, tajemnicza fabuła. Cóż trzeba więcej do szczęścia? No oczywiście niska cena ucieszyłaby każdego. Żeby jednak zobaczyć cyferki na paragonie, trzeba nam będzie czekać do kwietnia.



OLO

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wydawca | świat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama