Dropship (v.2) - PS2

Rodzaj gry: wojenna (symulacja / strzelanina / strategia)

Data premiery: listopad 2001

Pierwsze wrażenie: 9/10



Gry, które zajmowały się tematem symulacji pojazdów bojowych, były przeważnie ograniczone do jednego rodzaju machiny. Mieliśmy do czynienia z symulacją myśliwców (seria "Ace Combat"), lub czołgów (Tiny Tank) i tak atakowaliśmy jednym samolotem przez całą grę. Autorom "Dropship" przyświecał zupełnie nowy cel. Stworzyć grę, która rzuci gracza w sam środek wojennych działań, pozwoli mu sprawdzić się w wielu ekstremalnych sytuacjach, przetestuje zarówno jego zdolności symulacji, obsługi różnych pojazdów jak i strategicznego planowania ataków. Nie zapominając rzecz jasna o elementach czystej strzelaniny, kiedy liczy się refleks i to jak skuteczni jesteśmy.

Reklama

Przykładowe dwie misje.


Pierwsza: Obsługujemy latający pojazd, który przy starcie zachowuje się jak poduszkowiec, a w momencie gdy chcemy wyruszyć na poważne zadanie, przełączamy się w tryb samolotu. Musimy zniszczyć cele naziemne, tak by inna część naszej floty mogła zrzucić desant piechoty.

Druga: Uciekamy samochodem (jeep) unikając ostrzału artyleryjskiego, z zamiarem dotarcia do bazy. W między czasie, po zaliczeniu jednego z check-pointów zostajemy przełączeni na wieżyczkę, gdzie obsługując dwulufową armatkę, bronimy jeepa przed helikopterami, piechotą i innymi atakami przeciwnika.



Nie sposób nie docenić wizualnych aspektów "Dropship". Przede wszystkim same pojazdy, samoloty, machiny itd. mają bardzo futurystyczny wygląd, ale jednocześnie sprawiając dosyć "współczesne" wrażenie (zwłaszcza w sposobie działania). Otoczenie, w którym przyjdzie nam działać jest bardzo różnorodne. Poczynając od pustyń, na lasach i śnieżnych wzgórzach kończąc. Lecąc na dużej wysokości można odnieść wrażenie, że widzimy krajobraz z pięknego zdjęcia przyrodniczego. Od strony dźwiękowej dużą uwagę zwraca bogactwo komentarzy, głosów (rozkazy, ostrzeżenia przesyłane przez radio) - gracz czuje, że znalazł się w centrum wydarzeń.



Zalety: dostępne różne rodzaje pojazdów, wyważone elementy symulacji, strzelaniny i strategii, gra zrobiona z dużym rozmachem, grafika doskonale dopasowana do militarnego klimatu, zróżnicowanie misji.

Wady: gra jest dosyć trudna i wymaga sporej wszechstronności gracza. Osobom preferującym pokojowe rozwiązania sporów będzie nieswojo.



MartineZ: Składam podziękowanie SONY POLAND za udostępnienie materiałów prasowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pierwsze wrażenie | strzelanina | symulacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy