Dark Chronicle - PS2

Platforma: PlayStation 2
Wydawca: SCEE
Dystrybutor w kraju: Sony Poland
Dostępność: Synitops
Gatunek: Przygoda / RPG
Ocena: 9,4/10

Trudny start
W początkach dynamicznej kariery PlayStation 2, kiedy nie było jeszcze "Final Fantasy X", a gracze spragnieni klasycznych japońskich gier RPG, nerwowo przeglądali półki sklepowe, pojawił się "Dark Cloud". Zanim jeszcze wydarzyła się premiera konsoli, "Dark Cloud" był jedną z gier, które zapowiadano w pierwszej kolejności (obok "Tekken Tag Tournament", "Ridge Racer 5" i "Dead or Alive"). Jednak autorzy gry zwlekali z jej wydaniem jeszcze kilka miesięcy, aż w końcu we wrześniu 2001 przedstawili graczom, długo wyczekiwaną "Mroczną Chmurę". "Dark Cloud" nie był jednak typowym "eRPeGiem". Tak naprawdę łączył w sobie kilka cech innych gatunków. Pojawiły się zarówno elementy strategii, platformówki, bijatyki jak i gry przygodowej. I choć nie był to może produkt doskonały, to i tak odniósł duży sukces - głównie dzięki innowacyjności i oryginalności. Kontynuacja gry była, więc kwestią czasu...

Z dużej chmury, jeszcze większa...
"Dark Chronicle" dostarcza niesamowitą opowieść, pełną nowych elementów gry, takich jak: rozbudowany system Georama, który pozwala na odbudowę światów z jeszcze większą precyzją, zapierającą dech w piersi grafikę wykonaną techniką cell-shading, oraz nowy system wynalazków, który pozwoli graczom tworzyć, reperować i udoskonalać wyposażenie oraz broń przydatną w walce. Czas potrzebny do ukończenia gry szacowany jest na 100 godzin! Wszystkie niedociągnięcia, oraz błędy, które skrywał gdzieś poprzednik, zostały usunięte. Tak, więc "Dark Chronicle" okazał się projektem ogromnym w swym rozmachu, który godnie może stanąć w szranki z królem RPG, "Final Fantasy X"!

Kolejny, młody, gniewny i ambitny bohater
"Dark Chronicle" przedstawia nam mroczną, epicką historię, wypełnioną po brzegi przygodą, fantazyjnymi światami, ciemnymi lochami, oraz walką w czasie rzeczywistym. Przyjdzie nam, zatem przeżyć przygodę młodzieńca imieniem Maximilian. W pewnym momencie odwiedza go tajemnicza Monica, gość z przyszłości. Niezbadane ścieżki losu sprawią, że dwójce bohaterów zostanie powierzone bardzo odpowiedzialne zadanie - odbudować współczesny świat z pomocą sił z przeszłości, aby przywrócić stabilność, ład i porządek w przyszłości. A jak powszechnie wiadomo, zabawa z czasem i przeznaczeniem nigdy nie należy do łatwych, miłych i przyjemnych. Maximilian i Monica spotykają na swej drodze wiele postaci (z czego znaczna część jest nastawiona wrogo - zwłaszcza mieszkańcy lochów), zgłębiają też sekrety czasu - zarówno tego obecnego jak i tych z przeszłości i przyszłości.

Tworzenie świata od podstaw
"Dark Chronicle" prezentuje wiele, zróżnicowanych elementów gry, które to gracze zaznajomieni z "Dark Cloud" z pewnością rozpoznają, jak również kilka zupełnie nowych, które w znaczny sposób wzbogacają doświadczenia płynące z grania. Unikalny system Georama powraca w udoskonalonej formie, która to dostarczy zdecydowanie więcej swobody i wolności w kreowaniu własnej wizji budowanego świata. Nie ma już ograniczeń, każdy element Georamy, może być umieszczony w dowolnym miejscu, pod dowolnym kątem. Również ustawienia w kolorach i akcesoriach, oraz dodawanie elementów takich jak latarnie, lampy, czy kominy do już istniejących budowli, będą dostępne. Rekonstrukcja świata, wpływa nie tylko na bieżący krajobraz, ale ma też istotny wpływ na to, co staje się w przyszłości. Z pewnością wzbogaca to fabułę, czyniąc łańcuch wydarzeń bardziej złożonym i zaskakującym.

Walka, bronie, lochy, potwory...
Jednym z najistotniejszych elementów w grze jest eksploracja lochów wypełnionych skarbami, oraz cennymi przedmiotami. Podczas poszukiwań natkniemy się na setki różnych monstrów. Sam system walki, jak również ulepszania broni został znacznie usprawniony. Zarówno Maximilian, jak i Monica posiadają zdolności pozwalające im na potyczki nawet z najsilniejszymi potworami. Dostępne są zarówno ataki z bliskiej odległości, jak i walka w dystansie. Wyuczone techniki pozwalają bohaterom na uniki, bloki, oraz potężne i zaskakujące ataki względem niczego nie spodziewających się wrogów. Podstawą jest oczywiście odpowiedni dobór broni, które otrzymamy do swojej dyspozycji. Każdy, posiadany w inwentarzu przedmiot, gracz może "spektrumować", czyli wydobyć z niego pewnego rodzaju duszę. Takową energię wykorzystuje się do zwiększania mocy innych przedmiotów, zwłaszcza broni.

Gracz - kreator i wizjoner
Tym co Maximilian kocha najbardziej są tworzenie, przebudowywanie, oraz wynalazki. Jego umiejętności, przy zastosowaniu systemu wynalazków, pozwolą graczowi zwiększyć liczbę użytecznych przedmiotów. Max dysponuje też tajemniczymi zdolnościami fotograficznymi, dzięki którym "zbiera" nowe pomysły i innowacje. I znów system wynalazków zastosowany w "Dark Chronicle", pozwoli nam przekuć dobrą ideę na materialny przedmiot, który z pewnością użyjemy jako narzędzie lub broń. Na przykład, Max jest w stanie stworzyć sterowanego robota, który wytwarza "extra" moc ogniową, użyteczną w czasie walki z bardzo silnymi potworami.

Reasumując...
W końcu dochodzą jeszcze mini-gry, dodane by zróżnicować elementy grywalności. Spheda Golf pozwoli na powrót do lochów, gdzie grając w golfa będziemy mogli zdobyć specjalne przedmioty. Kolejna, dodatkowa atrakcja to łowienie ryb - choć jest to również element mogący być istotnym dla fabuły, dostarcza graczowi godzin czystej zabawy. Mając jeszcze w zapasie ogromne światy, niekończącą się przygodę, przepiękną i budzącą zachwyt rysunkową grafikę, nastrojową muzykę oraz unikalne połączenie różnych gatunków, otrzymujemy wyjątkową grę RPG, dzięki której na wiele godzin utkniemy przy konsoli starając się zgłębić zawiłości przeszłości, teraźniejszości i przyszłości! Gorąco polecamy.

MartineZ

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | PlayStation Vita | przygoda | Sony | dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy