Czy Doda może zaśpiewać w grze?

Oczywiście! Specjaliści z branży muzycznej na początku roku przewidywali zwiększenie nakładów na ścieżki dźwiękowe w grach wideo w najbliższych latach. Okazuje się, że prognozy zostaną zrealizowane zdecydowanie szybciej, bo już tegorocznej jesieni.

Producenci i wydawcy gier, aby przyciągnąć uwagę graczy przed zbliżającym się okresem bożonarodzeniowym, nie będą żałować pieniędzy na oprawę muzyczną. W nowych tytułach pojawią się niespotykane do tej pory ilości utworów oraz możliwości samodzielnego dostosowania ścieżki dźwiękowej przez użytkownika.

Mania dbania o muzykę, jak donoszą agencje Reuters i Billboard, dopadła nawet często uznawane za konserwatywne wydawnictwo Electronic Arts. W bestsellerowym amerykańskim footballu "Madden NFL 07" firma zamierza przedstawić 35 utworów, średnio aż o 21 więcej niż w poprzednich edycjach.

"Scarface: The World Is Yours", gra bazująca na filmowym przeboju Briana De Palmy, w wersji dla platform stacjonarnych będzie zawierać ponad 120 licencjonowanych utworów. Inna gangsterska gra akcji, "Saint's Row", ma nawet przekroczyć tę liczbę za sprawą 130 nagrań.

Zarówno produkcja Vivendi, jak i tytuł od THQ będą pozwalać graczom na samodzielne złożenie ścieżki dźwiękowej. W "Scarface" posłużą do tego setki przygotowanych wcześniej miksów, podczas gdy w "Saint's Row" oprawa będzie zależeć od preferowanego przez naszą postać samochodu.

Zdaniem wydawców, takie zabiegi mają na celu przedłużenie przyjemności czerpanej z jednej gry. Licencjonowane utwory zaś zapewniają dodatkową reklamę i dają większą szansę na sukces, choć znacznie podnoszą koszty produkcji gry. Twórcy chętnie zwiększyliby nawet rynkowe ceny gier, ale żyją pod presją limitu 60 dolarów uznawanego za barierę, powyżej której zabawa staje się już luksusowym wydatkiem.

Konsola Xbox 360 już teraz za pośrednictwem usługi sieciowej Xbox Live Marketplace pozwala na zmianę nagrań na nowsze w takich grach, jak "Dance Dance Revolution", "Lumines Live" oraz "Ridge Racer".

Ponadto wytwórnie dźwiękowe już teraz zaczynają uznawać gry za miejsce, w którym można przedstawić muzykę nowych artystów. Istnieje też szansa na umożliwienie graczom wymiany muzyki między sobą w ramach niektórych tytułów - takie rozwiązanie zmniejszyłoby koszty i czas produkcji ścieżek dźwiękowych.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo | ścieżki | specjaliści
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy