Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Czy branża uratuje gry na PC?

Dziennik Chicago Tribune donosi, że nie tylko Microsoft zaczyna działać w kierunku zwiększenia popularności gier na komputery klasy PC. Dystrybutorzy i producenci sprzętu również mają ku temu powody - w samych Stanach Zjednoczonych w ciągu zaledwie pięciu lat, począwszy od 1999 roku, sprzedaż produkcji tworzonych z myślą o tej platformie spadła o prawie połowę.

Konsole podbijają świat od dobrych kilku lat, przyciągając do siebie nowych graczy i twórców gier. Najbardziej tracą na tym jednak posiadacze komputerów PC, którzy otrzymują coraz mniej wysokobudżetowych gier. Statystyki sprzedaży głoszą jednoznacznie, że wartość rynku konsolowego obecnie jest już prawie sześciokrotnie większa. Mimo wszystko kilka firm zamierza zmienić ten stan rzeczy.

O działaniach planowanych przez korporację Microsoft w związku z systemem operacyjnym Windows Vista i kampanią "Games For Windows" pisaliśmy już kilka razy. Teraz ujawniono, że firma zachęca producentów gier do tworzenia edycji wyłącznie na DVD, aby gracze mogli uniknąć czasochłonnego żonglowania płytami.

Inną zaletą nowych gier na PC ma być uruchamianie się gier bezpośrednio z płyt, bez konieczności długiej instalacji na dysk twardy. Jak informują reporterzy Chicago Tribune, nie tylko firma, która oficjalnie ogłosiła, iż przyczyniła się do zabicia gier na PC, zamierza wskrzesić ten segment branży elektronicznej rozrywki.

Sieć sklepów GameStop, która posiada ponad cztery tysiące placówek, rozpoczęła niedawno montaż specjalnych stanowisk z komputerami firmy Dell. Z ich pomocą zainteresowani gracze mogą sprawdzić najnowsze produkcje. Niemniej póki co program pilotażowy uruchomiono w 25 oddziałach, aby sprawdzić, czy jest sens poszerzyć współpracę obu korporacji. Todd Bartee z firmy Dell twierdzi, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by wyrokować, ale już teraz obserwacje sklepu z Austin dają zaskakujące rezultaty.

Dziennikarze wspominają, że powstają już też inne rozwiązania, których zamiarem jest zwiększenie sprzedaży gier PC. Będą to głównie płatne systemy sieciowej dystrybucji gier, takie jak działający już Steam opracowany przez Valve i GameTap od korporacji Turner Broadcasting.

Dowiedz się więcej na temat: komputery | dziennik | branża | Chicago | Microsoft

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje