Cycling Manager 3

Producent: CYANIDE

Wydawca: CYANIDE

Dystrybutor PL: PLAY

Gatunek: manager

Data wydania PL: 13 październik 2003

Wymagania sprzętowe: Pentium 600 MHz, 128 MB RAM, CD-ROMx4, karta dźwiękowa zgodna z DirectX, akcelerator 3D zgodny z DirectX z min. 3 MB pamięci, Windows 95/98/2000/ME/XP, 1,2 GB wolnego miejsca na dysku

Cena detaliczna: 45 PLN

Ocena: 7.5/10



Pościgi, ucieczki, bezpardonowa walka, silni faceci i duże pieniądze. Prawda, że wygląda to jak scenariusz filmu gangsterskiego? Nic z tych rzeczy, bo to jest początek recenzji managera kolarskiego. Jest to już trzecia odsłona produkcji spod znaku "Cycling Managera". Co w niej takiego nadzwyczajnego? Ano znajdzie się kilka rzeczy, ale przede wszystkim to, że cała seria jest pierwszym managerem teamu kolarskiego z prawdziwego zdarzenia. Na dodatek całkiem przyzwoicie wykonanym. "Trójka" to sporo zmian w stosunku do poprzedniej części - przede wszystkim grafika, no i mamy tu do czynienia z sezonem 2003/2004, więc jak najbardziej aktualnymi nazwiskami, składami teamów itd.

Reklama



Gra oferuje kilka trybów rozgrywki, pozwalających odbyć prawdziwe kolarskie święto:

  • Kariera - podczas tej gry będziesz musiał zarządzać zespołem w trybie kariery. Zdobywając doświadczenie, utrzymujesz je jak w normalnym życiu. Decyzje gracza mają wpływ na przyszłe zdarzenia. To najbardziej skomplikowany tryb, w którym gracz musi zarządzać finansami, treningiem, pozyskiwaniem nowych zawodników, a także podejmować decyzje w sprawie długoterminowej strategii i spełniać określone zadania.

  • Tour - w tym trybie zostajemy managerem zespołu na jeden duży, wieloetapowy wyścig, jak choćby Tour de France. W tym typie rozgrywki z naszych barków zdjęto troskę o sprawy finansowe. Zadanie managera to doprowadzenie drużyny do jak najwyższego miejsca w całym wyścigu.

  • Stage i Classic - w obu trybach kontrolujesz kolarzy tylko przez jeden wyścig. W wypadku Stage można wybrać dowolny etap touru, a w Classic mamy do wyboru najbardziej prestiżowe wyścigi jednodniowe.



    Jak widzicie do wyboru są cztery rodzaje rozgrywki single, więc jest co robić. Niezależnie od rodzaju gry, na jaki się zdecydujemy, następnym krokiem musi być wybór jednego z 40 dostępnych w grze, prawdziwych zespołów kolarskich. Teamy kolarskie podzielone są na dwie dywizje, co z grubsza rzecz biorąc odpowiada piłkarskim ligom. Oczywiście oprócz poziomu drugą odczuwalną różnicą jest budżet. Im słabsza drużyna tym mniej zasobna kasa. Kiedy już mamy kolarzy można powierzyć im zadania. Do wyboru jest aż osiem grup zadań podzielonych pod względem stopnia trudności od zupełnej łatwizny w grupie "Easy" aż po niezmiernie trudne przedsięwzięcia pod tytułem "Extreme" Dla managera jest to o tyle istotne, iż wiąże się z pracą na przyszłość. Jeżeli przecenicie swe siły i nie wykonacie założonego minimum, nie ma co marzyć o robocie w przyszłym sezonie.



    Myślę, że z pewnością czekacie na moment, kiedy ogłoszę, co nowego w stosunku do CM2. Otóż musicie wiedzieć, że w trzeciej części pojawiło się kilka istotnych zmian, o których warto wspomnieć. Przede wszystkim podrasowano grafikę jako całość, a w szczegółach wygląda to następująco: poprawiono (czytaj: rozbudowano możliwości) engine gry, teraz możemy oglądać o wiele bogatsze otoczenie i bardziej urozmaicone krajobrazy w postaci - lasów, rzek, skrzyżowań dróg, mostów, zabytków i nareszcie żywych widzów. Ci ostatni przeszli sporą metamorfozę, bo jeszcze w poprzedniej części gry byli płaskimi makietami ludzi. Także zawodnicy przeszli, widoczny od razu, lifting. Przede wszystkim widać, że graficy popracowali nad ich animacjami i chociaż poprzednio nie należały do słabych, teraz są znacznie ładniejsze i bardziej realistyczne.



    Odniosłem także wrażenie, że kamera zachowuje się o wiele lepiej niż poprzednio. Przy okazji warto wspomnieć, że w "Cycling Manager 3" mamy doskonałą sposobność do podziwiania walki kolarzy na trasie. Jest tak głównie dzięki możliwości dokonywania zbliżeń i obrotu kamery o pełne 360 stopni. Teraz żaden szczegół nie jest w stanie umknąć naszej uwadze. W zasadzie można obejrzeć cały peleton, spory kawał krajobrazu i reakcje publiczności zgromadzonej na trasie przejazdu ścigających się kolarzy. Zupełnym novum jest możliwość zamontowania dwóch dodatkowych ekranów. Co ciekawe, każdy z nich ma takie same możliwości jak ekran główny, czyli obroty kamery i zbliżenia. Dodatkowo na każdym z nich da się ustawić podgląd innego wydarzenia z wyścigu.



    Poza usprawnieniami w grafice, swoją porcję ulepszeń otrzymał także interfejs, który lekko zmodernizowano pod kątem ułatwienia obsługi. Pewnym modyfikacjom poddano także zarządzanie teamem, np.: nowy system treningów i zaciąganie kredytów na zakup zawodników i sprzętu.



    No i tym razem nie zdecydowano się na spolszczenie gry. Otrzymujemy polską instrukcję, ale sama gra została w angielskim. Myślę, że w ten sposób wydawca chciał uniknąć krytyki, z jakim spotkał się przekład poprzedniej części. Przypomnę tylko, że chodziło o drobne wpadki tłumacza i faktycznie niezbyt fortunny dobór nazewnictwa. W sumie był to drobiazg i dziwie się trochę, że nie postarano się o lepsze tłumaczenie, co na pewno zyskałoby większą aprobatę wśród użytkowników.



    Oprócz wymienionych wyżej trybów rozgrywki dla pojedynczego gracza istnieje oczywiście multiplayer, pozwalający na jednoczesną rywalizację aż 20 graczom korzystającym z sieci LAN lub Internetu. Dla podniesienia temperatury gry wprowadzono system punktacji światowej graczy w Internecie: każda rozegrana partia pozwala otrzymać punkty. W ten sposób wspinając się powolutku można dotrzeć do najlepszych miejsc w klasyfikacji światowej.



    Podsumowując należy przyznać, że "Cycling Manager 3", w swojej grupie, jest produkcją interesującą, choć nie pozbawioną drobnych błędów. Najwięcej narzekań wśród CyManiaków budzi dość niskie AI przeciwników. Z tego, co widziałem, ludzie mający pojęcie o kolarstwie i strategii nie mają najmniejszych problemów z wykończeniem konkurencji. Jednak producent gry już nad tym pracuje i obiecuje, że dołoży wszelkich starań, aby w kolejnych patchach podnosić poziom inteligencji przeciwników. Myślę, że tą sprawę można uznać za załatwioną, więc nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam pasma sukcesów na szosach Europy. "Cycling Manager 3" na pewno dostarczy Wam wielu niezapomnianych i emocjonujących chwil spędzonych przed monitorem. Są dwa warunki. Po pierwsze musicie lubić managery, a po drugie kolarstwo.



    MadMan

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | rozgrywki | wydawca
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy