Creative przoduje w rankingach

Firma Creative poinformowała o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie firmy przez TNS OBOP nt. rynku sprzętu audio-video, a w szczególności rynku głośników komputerowych, kamer internetowych i odtwarzaczy MP3.

Badania przeprowadzono w lipcu 2005 r. na próbie reprezentatywnej 1005 osób - mieszkańców Polski w wieku 15+ w oparciu o wywiady face-to-face.

Komputer w gospodarstwie domowym

Badania pokazały, że prawie połowa (46,4%) Polaków posiada komputer osobisty w domu, a 10% planuje zakup lub modernizację komputera w ciągu najbliższego półrocza. Oznacza to duży wzrost w stosunku do roku ubiegłego, w którym posiadanie komputera deklarowało 37,3% respondentów. Co zaskakujące, komputery są najczęściej wykorzystywane do słuchania muzyki (taki sposób wykorzystania zadeklarowało aż 60,3% badanych). W dalszej kolejności, do najczęstszych zastosowań należało: obsługa gier (52, %), przeglądanie stron WWW (48,4%) i odtwarzanie filmów (46,3%). Komputer najrzadziej wykorzystywany był do aplikacji biurowych i telefonii VoIP. Jak widać, bardzo silnie zaznacza się tendencja odchodzenia od używania aplikacji biznesowych w domu na rzecz wykorzystywania komputera w charakterze domowego centrum rozrywki. Widoczne jest to również w bardzo szybkim wzroście rynku odtwarzaczy MP3, kamer internetowych i głośników. Te segmenty rynku rosły znacznie szybciej od rynku komputerów osobistych. Produkty firmy Creative odegrały niewątpliwie znaczącą rolę w rozwoju tego rynku, co potwierdza wzrost świadomości marki w stosunku do konkurencji i rozwoju rynku. Marka Creative Labs, w grupie ankietowanych w wieku do 39 roku życia, uzyskała najwyższy wskaźnik znajomości marki.

Rynek głośników komputerowych

Badania pokazały, że prawie 80% użytkowników PC posiada głośniki komputerowe. W przeważającej większości, bo aż w 72% są to systemy dwugłośnikowe. Posiadanie systemu dwóch głośników z dodatkowym subwooferem deklaruje 17,5%, a zaawansowane systemy pięciu i więcej głośników 9,4% badanych. Biorąc pod uwagę wszystkich producentów głośników komputerowych wymienionych spontanicznie z pamięci, najczęściej wymieniana marka to Creative Labs. Znajomość taką zadeklarowało 16,6% respondentów w stosunku do 8,8% w roku ubiegłym. Tak dobry wynik jest pochodną popularności, jaką cieszyły się wśród kupujących zestawy głośnikowe Creative Labs. Charakterystyczne pomarańczowe pudełka Creative Labs wybierało 11,5% respondentów, podczas gdy najbliższy rywal cieszył się popularnością u prawie połowy mniej respondentów (7,2%). Głośniki firmy Creative Labs cieszyły się również bardzo dobrą opinią użytkowników. Na pytanie, jakiej firmy głośniki komputerowe respondent mógłby polecić komuś w pierwszej kolejności najwięcej osób wymieniło Creative Labs. Odpowiedź taką wybrało 16,7% ankietowanych.

Rynek kamer internetowych

Kamery internetowe ciągle są produktem mało popularnym - 92,4% badanych nie posiada tego typu urządzenia w domu. Najczęściej spontanicznie wymienianą z pamięci marką kamer internetowych był również Creative Labs - znajomość zadeklarowało 8,4% badanych, zaś 0,6% zadeklarowało posiadanie takiej kamery w domu, co dało firmie pierwszą pozycję. W stosunku do roku poprzedniego znajomość marki wzrosła ponad dwukrotnie. Creative wygrał również w kategorii jakości kamer internetowych. Był najczęściej rekomendowaną marką przez respondentów (7,7%).

"Popularność komunikatorów internetowych, które coraz częściej dają także możliwość prowadzenia rozmów wideo powinna z czasem przynieść wzrost sprzedaży kamer internetowych. Polacy coraz częściej będą chcieli nie tylko usłyszeć swoich bliskich, ale również ich zobaczyć, tak jak to się już obecnie dzieje w wielu krajach Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych" - uważa Marcin Kindler, dyrektor środkowoeuropejskiego oddziału firmy Creative Labs.

Rynek odtwarzaczy MP3 Badania pokazują, że 85,7% posiadaczy komputera nie korzysta z żadnego osobistego odtwarzacza MP3. Pozostałe 16% najczęściej korzysta z odtwarzaczy CD z możliwością odtwarzania płyt MP3 (47,4% wśród badanych, którzy mieli odtwarzacz). W dalszej kolejności uplasowały się odtwarzacze z pamięcią flash (8,8%) i dyskiem twardym (5,6%). Najczęściej rekomendowanymi odtwarzaczami MP3 były produkty firmy Creative Labs , Sony, Panasonic, i Philips.

"Przewidzieliśmy już kilka lat temu, że rynek cyfrowej muzyki będzie rozwijał się dynamicznie" - stwierdził Marcin Kindler, dyrektor środkowoeuropejskiego oddziału firmy Creative Labs. "Od początku jesteśmy liderem wśród producentów odtwarzaczy MP3 z pamięcią flash i dyskiem twardym, nie tylko pod względem sprzedaży, ale także znajomości marki i jakości produktów. Uwzględniając fakt, że nasza największa konkurencja w dużej mierze znana jest z produkcji odtwarzaczy CD-MP3 to nasze dyskowe odtwarzacze Zen i flash'owe MuVo należą obecnie do tych, które najczęściej polecają sobie nawzajem fani cyfrowej muzyki w Polsce. Cieszy również, że znaleźliśmy się w czwórce najbardziej znanych producentów elektroniki cyfrowej".

Reklama
Creative - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Audio | zlecenie | video | komputer | firma | mp3 | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy