Colin McRae Rally 3

Producent: Codemasters

Wydawca: Codemasters

Dystrybutor: CD Projekt

Premiera PL: 26 czerwiec 2003

Rodzaj gry: Wyścigowa



Niezapomnianym przeżyciem było spotkanie z pierwszą częścią gry z serii Colin McRae Rally. Wyznaczyła ona całkiem nowy standard i zupełnie powaliła swą konkurencje na kolana, nie inaczej było zresztą w wypadku niedawno wydanej drugiej części Colina. Jak wyraźnie widać panowie z firmy Codemasters nie próżnują i bardzo dokładnie przykładają się do swej pracy. Miłą niespodzianką był dla mnie fakt, iż trwają pracę nad trzecią już grą z serii Colin McRae Rally. Już teraz można powiedzieć, że producenci wypuszczając Colina 3 wprowadzą kolejne nowatorskie rozwiązania i przed swą konkurencją postawią bardzo wysoką poprzeczkę, trudną do pokonania. O tym, że tak się stanie przemawiają zebrane informacje na temat tej produkcji, przyjrzyjmy się im teraz.

Reklama



Najważniejszym faktem opowiadającym się po stronie miażdżącego sukcesu Codemasters jest to, iż nawiązali oni pełną współpracę przy tworzeniu gry z teamem rajdowym Forda. Jak określił to sam współproducent gry Rick Nath: "wcześniejsze części Colina były zdecydowanie o samochodach i trasach i nie wprowadzały niczego poza tym". Teraz ma być jednak zupełnie inaczej, gracz ma poczuć się jak prawdziwy kierowca rajdowy, mają towarzyszyć mu odczucia samego Mc Rae'a! Co ciekawe, od teraz bardzo istotnym czynnikiem będzie odpowiednia współpraca z naszym pilotem Nickiem Gristem i całym zespołem Forda. Sami producenci przyznają, iż do tej części przykładają najwięcej serca i ona będzie prawdziwym hitem! Najważniejszym celem panów z Codemasters jest wprowadzenie jak najlepszego klimatu, który odczuć można podczas rajdów. Twórcom zależy nie tylko na samej zabawie, ale także na poczuciu wspaniałego nastroju towarzyszącemu zmaganiom na trasach. Wprowadzenie tych czynników nie powinno sprawić większych problemów producentom, gdyż do swej dyspozycji mają cały zespół rajdowy Forda i mogą porozmawiać się z każdym pracownikiem biorącym poniekąd udział w rajdach. Dzięki temu uzyskują bardzo realne i rzetelne sprawozdanie z toru oraz informacj, które pozwolą graczowi odczuć coś, co towarzyszy samemu kierowcy. Odzwierciedlenie wszystkich pojazdów, jak i ich podzespołów, ma również stać na wysokim poziomie, a to za sprawą konstruktorów i techników Forda. Oni dostarczają programistą niezbędnych informacji na temat budowy i fizyki jazdy każdej maszyny. Dzięki tak zgranej współpracy możemy oczekiwać naprawdę wspaniałego produktu!



Dzięki tym wszystkim uzyskanym informacjom na temat każdego pojazdu nie trudno będzie programistom stworzyć samochody, które będą zachowywać się na trasie bardzo naturalnie i realistycznie. Mamy ujrzeć tak dobre kopie pojazdów, przy których będziemy mogli ujrzeć nawet pracę amortyzatorów! W tej części przyjdzie nam zacznie uważać na wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie można będzie sobie pozwolić na jakąś większą wpadkę, gdyż ta może ewidentnie wykluczyć nas z dalszej jazdy. Realizmu dodadzą również bardzo widoczne wgniecenia karoserii po spotkaniu z jakąś przeszkodą. Będziemy mogli stłuc reflektory, zgubić spoiler, urwać koło, rozbić szybę, lub zerwać zawieszenie. Wszystko to jeszcze bardziej przyczyni się do większych emocji, które sprzyjać będą każdemu podczas gry.



Kolejnym czynnikiem opowiadającym się za sukcesem Colina 3 ma być wspaniała grafika! Już widać na screenach obok, że zapowiada się znakomicie! Widać dopracowane detale, ładnie prezentujące się czynniki atmosferyczne i w ogóle można by pisać o tym wiele. Przykładem może być liczba polygonów, z których stworzone zostały pojazdy, otóż będzie ich 13000! Warto wspomnieć, iż poprzednia część wykorzystywała zaledwie 800, a i tak już robiła wrażenie. Nie zabraknie także świetnej animacji postaci znajdujących się w samochodzie. Reagować mają one na wszystkie czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Dlatego słusznie możemy oczekiwać, iż nasz kierowca wraz z pilotem przechyli się na zakręcie, czy też poleci głową w stronę szyby podczas gwałtownego hamowania. To jednak nie wszystko, gdyż producenci zadbali nawet o to, by było widoczne jak nasz kierowca zmienia biegi, używa hamulca ręcznego, czy choćby rusza kierownicą. Taka mała rzecz a cieszy, prawda? Z drugiej strony nie będą pewnie cieszyć nikogo wymagania sprzętowe, które jeszcze nie są oficjalnie podane. Boję się jakkolwiek spekulować, gdyż pewnie i tak nie będę miał racji. Dlatego jak to się mówi "poczekamy zobaczymy".



Na tym możemy zakończyć nasze rozważania na temat nowego Colina. Już teraz można spokojnie powiedzieć, że będzie to jedna z najbardziej oczekiwanych gier samochodowych roku 2003. Sukces już jest praktycznie zagwarantowany - nie może być inaczej, gdyż przy produkcji udziela się w sumie ponad 40 ambitnych osób, chętnych do pracy. Dodajmy do tego jeszcze zgraną komunikację z teamem Forda i już możemy być pewni zwycięstwa! Zachodnia premiera na PC jest przewidziana na początek przyszłego roku. W naszym kraju pojawi się niedługo później za sprawą firmy CD Projekt, która rozprowadzała na terenie naszego kraju poprzednie części Colina.



Toldi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kierowca | dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama