Reklama

Civilization IV już we wrześniu!

Korporacja wydawnicza 2K Games ujawniła wreszcie ostateczną datę premiery gry, na którą każdy urodzony strateg czeka z wypiekami na twarzy.

Mowa oczywiście o czwartej edycji kultowej serii "Civilization". Ucieszyć może fakt, że najnowsze dzieło Sida Meiera otrzymamy zdecydowanie wcześniej niż zapowiadano. Otóż dotychczasowa data światowej premiery była ustalona na połowę listopada bieżącego roku. Jednakże zgodnie z nowym stanowiskiem wydawców - produkcja trafi na półki sklepowe już 30 września 2005!

W stosunku do poprzednich edycji cyklu najnowsza czwarta cześć ma stanowić swoistą rewolucję. Gra zostanie bowiem dostosowana do współczesnych branżowych standardów. Co za tym idzie - po pierwsze znacznym zmianom zostanie poddana oprawa graficzna. W tym celu autorzy postanowili skorzystać z silnika graficznego Gamebryo, którego możliwości gracze po raz pierwszy mogli poznać w wydanej w ubiegłym roku "Sid Meier's Pirates!" - odświeżonej wersji wydanej przed laty gry Meiera. Dzięki zastosowaniu tej technologii w "Civilization IV" cały świat gry będzie dosłownie żyć swoim własnym życiem - każdy element świata gry będzie animowany. Będzie również można dowolnie zmieniać punkt widzenia poprzez sterowanie kamerą.

Kolejną znaczną zmianą będzie ułatwienie obsługi gry. W tym celu postarano się o lepszy interfejs użytkownika. Od teraz będzie on bardziej podobny do tych, które znamy ze strategii czasu rzeczywistego. Nowością będzie również system podpowiedzi, które ułatwią wyjście z niejednej sytuacji.

Twórcy zapowiadają również rozbudowany tryb rozgrywek sieciowych. W tym celu będzie można skorzystać z sieci lokalnej, internetu i systemu PBEM (wysyłania kolejnych ruchów przeciwnikowi przez mail). Grywalność zwiększą rozbudowane opcje dyplomatyczne pozwalające na tworzenie różnorodnych sojuszy.

Sid Meier to jeden z najbardziej znanych twórców gier komputerowych. Jego pierwsze produkcje zyskały popularność już na początku lat 80. ubiegłego wieku. Przez ponad dziesięć lat jego hity wydawała firma MicroProse Software. Wraz z jej upadkiem w 1997 roku Meier założył własny zespół deweloperski - Firaxis.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy